Roken

Hallo,

Ik weet dat roken slecht is, dus dat hoeft niemand te vertellen. Ik probeer er dan ook zo min mogenlijk te roken. ( voor heen 1 pakje per dag, nu 5/6 per dag)

Wie kan dit met mij delen?

alvast bedankt
 
Wat wil je horen? Ik waarschuw je alvast: je krijgt een hele storm over je heen met zo'n vraag.

Persoonlijk ben ik tegen roken tijdens een zwangerschap ookal is het heel weinig. Ik begrijp niet dat vrouwen die een kind willen niet stoppen met roken vóór dat ze zwanger willen worden. Laten we eerlijk zijn 80% van de zwangerschappen is tegenwoordig geen verrassing meer.

Succes met alle reacties.
 
Heej,

Iedereen weet hoe slecht het is. Maar iedereen weet ook hoe moeilijk het is om te stoppen.
Ben zelf ook geminderd nu (ong. hetzelfde als jij nu). Gister intake bij verloskundige gehad. Daar kreeg ik ook al de volle lading. Maar ik zie wel hoe het verder loopt en of ik kan stoppen. Suc6 ermee!

Groetjess
 
Ik denk niet dat t aan iemand is om jou de volle lading te geven zij het de verloskundige of iemand anders van t forum .Tegenwoordig is alles slecht vroeger kon alles. Mijn oma bood mij vorige week nog een advokaatje aan (was 5 weken ong.) legde haar uit dat dit niet goed was en ze stond met grote ogen te kijken. Er kan heel veel fout gaan maar er zijn ook een heleboel kinderen geboren waarvan de ouders wel gerookt hebben..
Zeg niet tegen je zelf dat je MOET stoppen want dat word het een moeilijk gevecht. Maar probeer tegen je zelf te zeggen dat je WILT stoppen als je dit echt graag wilt natuurlijk. Raak in ieder geval niet in de stress dat is helemaal niet nodig, missi is t handig om een maatje te zoeken die je kunt bellen als je het even niet meer ziet zitten waar je even je verhaal kwijt kan zodat je missi net dat ene sigaretje minder of niet nodig hebt. Succes!
 
Hey meid,

Ik hoor (helaas) nog niet op dit forum maar ik wil je een tip geven: Als je graag wilt stoppen met roken dan kun je eventueel ook wat info opzoeken op internet over "Acupunctuur-stoppen met roken", een kennis van mij is daardoor zonder moeite gestopt met roken. Het wordt tegenwoordig ook helemaal vergoed door je zorgverzekeraar (mits je AV-top bent verzekerd) en het is niet schadelijk voor je zwangerschap!

En verder....iedereen heeft wel een mening over roken en hoe slecht het wel niet is....Dat weten de mensen die roken ook wel dus ik hoop daarom ook dat mensen hier niet gaan afgeven op jou maar je misschien kunnen voorzien van tips! Daar heb je veel meer aan!!

Succes! Groetjes Lynn.
 
Ik vindt het zelf ook moeilijk om niet te roken maar ik ben er sinds ik weet dat ik zwanger ben volledig mee gestopt. Toen ik van de 1ste zwanger raakte was het simpel we waren er toen ook mee bezig om zwanger te worden maar nu is het niet gepland en ik zelf nog erg moet wennen heb ik al mijn sigaretten per direct de kliko in gegooid.

Maar ik snap je wel dat het heel erg moeilijk is en ik heb niet echt tips voor je. Het enige wat ik je kan vertellen hoe ik denk. De kleine heb geen keus wel of niet roken maar ik wel vandaar dat ik het niet doe.
Maar mijn moeder heb met alle 4 de zwangerschappen gerookt en wij hebben er niets aan overgehouden.

Succes ermee liefs RH
 
Terug
Bovenaan