Roken

he meis,

van mij krijg je niet de volle laag, ik ben er ook een die nog rookt. ik ben inmiddels 12 w 5d zwanger.

bij de eerste zwangerschap ging ik in 2 weken tijd van een pakie naar 5 a6 sigaretten op een dag, het is geen excus maar ik maakte dagen van half 6 sochtends tot half 12 savonds dus lange dagen.

bij deze zwangerschap heb ik moeite om te minderen en dat heb ik gister ook aangegeven bij de verloskundige. die kwam gelijk met het standaard verhaaltje, ik heb toen gelijk gezegt dat ik dat allemaal wel wist. ze werdt gelijk wat rustiger en bood haar hulp aan als het binnen 2 weken nog niet gelukt was. ik wil echt wel minderen maar op een of andere manier wil het niet lukken.
ik weet hoe andere mensen er tegen over staan maar ik ben ook maar een mens en ik weet wat ik de kleine aandoet en elke dag heb ik spijt dat ik weer te veel gerookt heb.

ik wens jou veel succes en ik hoop dat ik je mag volgen

liefs
peetje
 
he meis, ik rook zelf ook ben ook gaan verminderen heb bij de eerste ook gerookt en ze is kerngezond en woog ruim 7 pond en gaat super met dr nog geen 1 keer ziek geweest alleen paar keer verkouden maar minimaal.

Nu rook ik nog steeds en deze groeit ook super en is goed bewegelijk, ja het is slecht maar ook voor je zelf is slecht, mijn verloskundige zegt is niet echt verstandig en is beter te stoppen maat stress is helemaal niet goed voor je, als ik echt stop wordt ik heel gespannen en gestresst en hoe dat komt weet ik niet dus vandaar dat ik rook.

En laat je niet gek maken, het is jou lichaam jou kindje en je weet zelf of het goed gaat of niet.

en je bent al gaan verminderen en rook je ook light of niet want dat doe ik wel, en ik rook alleen op zolder of buiten de rest van het huis niet scheelt ook weer.

liefs
 
Ik ben niet roker en heb ook een hele hekel aan rook, maar goed, ieder zn meug zeggen we in Twente.Wat ik als tip heb; drink veeel water, vruchtensapjes.Ik weet dat dat niet de necotine wegneemt, maar daar doe je je zelf en je kindje iig goed mee.En als je dan ook nog bv eens per dag een paar minuten neemt om even bewust ademhalingsoefeningen naar je buik te doen, dan geef je je kindje ook ''wat extra's'' helemaal als je t in de frisse lucht doet... Een beetje t voor wat hoort wat systeem. Succes!
 
Ik hoop echt dat je kunt stoppen.
Ik rookte volop, maar wist als ik zwanger ben stop ik gelijk en ja het is gelukt koste me geen een moeite.
Bij de vorige zwangerschap ook gedaaan.
probeer te stoppeen hoor is zoveel beter voor je kindje
 
Ik had als kind heel veel oorontsteking. Mijn vader rookte, en dat vergroot de kans bij kinderen op gevoeligheid voor keel- en oorontsteking. Misschien dat wanneer je daaraan denkt, je de motivatie kunt vinden om te stoppen met roken. Succes!
 
Hoi hoi,

Volgens mij valt het erg mee, de negatieve reacties...
Het is idd jouw lichaam en jouw verantwoordelijkheid voor je kindje, dus jouw keuze! Toch kan ik het persoonlijk moeilijk begrijpen. Tuurlijk makkelijk gezegd als niet-roker, maar je weet gewoon dat het slecht is voor je kind, ookal lijken de meeste kindjes nergens last van te hebben, het is natuurlijk wel degelijk aangetoond dat het slecht is... Net als alcohol, rauw vlees, rauwmelkse kazen etc.

Voor mij is dat gewoon not done, maar nogmaals ieder z'n keuze...
Misschien is mijn mening ook wel extra gekleurd doordat wij erg moeilijk zwanger werden en veel miskramen hebben gehad, maar ik zou t mezelf nooit vergeven als t wel misgaat om een reden die ik had kunnen voorkomen.

Ik zou wel alle mogelijkheden om te stoppen aangrijpen, zoals Accupunctuur en dergelijke.. Succes!!
 
Ik rookte al vanaf mijn 13 e, ben nu 28.
ben 9 weken zwanger.
ik wist al met 4 weken dat ik zwanger was.
ben ook per direct gestopt.
en moet zeggen dat de zwangerschap voor mij een hele erge stok achter de deur is.
heb nog wel in de eerste week een aantal gerookt maar had daar hele erge spijt van.
ik heb er helemaal geen moeite mee, denk er niet eens meer aan.
ik wil niet, (wetend dat er een risico betaat dat het daardoor iets kan oplopen), op mijn geweten hebben dat mijn kindje iets krijgt, wat net zo goed ook door iets anders kan natuurlijk. ik blijf dan voor altijd en dat weet ik nu al met een schuldgevoel zitten.

Het is voor iedereen anders, maar ik ben blij dat ik er van af ben.


 
Lastige vraag op een forum, maar alle vragen mogen gesteld worden natuurlijk...

Tja als een zwangerschap geen goede reden is om te stoppen met roken, dan vraag ik me af hoe serieus je een zwangerschap neemt.... Ik heb 13 jaar een pakje per dag gerookt en ben met veel pijn en moeite gestopt, ik weet hoe lastig het is.
Maar toch, ik snap niet dat dames tijdens hun zwangerschap kunnen roken, drinken of andere risico's durven te lopen. Je kindje heeft geen keuze, jij bent verantwoordelijk voor hem/haar!

Misschien kun je bedenken dat elke keer dat jij ene trekje neemt, je de navelstreng als het ware dichtknijpt? Lijkt me een afschuwelijk idee!
Vroeger werd er inderdaad ook gerookt maar die wetenschappelijke onderzoeken zijn er niet voor niks; het is enorm schadelijk. Vroeger hadden mensen ook geen gordel om in de auto, nu wel. Is dat ook een reden om je gordel niet te dragen, ook al weet je dat het bij een ongeluk je leven kan redden?

Het is een beetje onzin om te zeggen dat je gerookt of gedronken hebt tijdens een zwangerschap en dat je kindje(s) niks heeft / hebben, want je weet niet wat de gevolgen op langere termijn zijn!

Bovenal zou ik je willen adviseren om hulp te zoeken bij het stoppen, ga naar je huisarts, acupuncturist of iemand waar jij je prettig bij voelt. Het is echt te doen, stoppen met roken. Waar een wil is, is een weg. Weet zeker dat je je er prettiger bij zult voelen, je hebt zoveel zelf in de hand!

Veel succes en geniet van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan