Rokende moeders/oma's achter de kinderwagen

Ik heb zelf ook altijd (veel) gerookt maar gestopt voordat ik zwanger werdt, ik vind het ook geen gezicht, net als zwangere vrouwen die met een peuk opzitten!
Maar vind wel dat iedereen het voor zich moet weten, ik stoor me er niet echt aan maar vind het wel opvallen.

Groetjes.
 
Hoi
Ik rook ook achter de kinderwagen   snap niej wat er miss aan is en heb zo iets als mensen het niej willen zien draaien ze der hooft maar om   ik maak me er minder druk om als mensen die het wel doen   hebben ze dubbel werk   snap neij waar mensen zich druk om maken   er zijn wel ergeren dingen op de wereld als een moeder vader oma of opa met peuk achter de kinder wagen maarjah ieder zijn eiegn tog liefs carola
 
Nou, ik kan me die hectische eerste maanden nog goed herrinneren... Huilbaby, nergens aan toe komen, kindje gevoed in de wagen, mama eindelijk aangekleed en dan... een heerlijk verdiende sigaret!!!   Dat was echt mijn momentje hoor, even relaxen.
Het staat misschien "aso" in de ogen van sommige mensen, maar ik heb hier totaal geen moeite mee. Alsof je de rook in het gezichtje blaast, dat is toch helemaal niet aan de orde.
Nu ben ik 37 weken zwanger van de tweede en opnieuw al maanden gestopt.
Wie weet hou ik het vol om niet te roken, maar anders zie ik het helemaal voor me hoor:
Peuter aangekleed op zijn fietsje, baby tevreden in de wagen, en mama ook tevreden met een sigaretje!
groetjes Soela
 
met een sigaret achter de wagen heb ik niet zo heel veel moeite. Rook zelf niet
Zelf als je het niet zou doen netjes buiten rookt ook als de kleine niet in de kamer is en dat soort dingen is het nog iet te voorkomen dat hij of zij in aanraking kont met de schadelijke stoffen in sigaretten.
Gaat toch ook in je kleren zitten.
Ik vind wel dat zwangere vrouwen moeten proberen te stoppen met roken tijdens de duur van de zwangerschap of in elk geval zo min mogelijk moeten roken.
Zodra een huisgenoot van een kind rookt zal het toch niet aan de schadelijke invloeden kunnen ontsnappen.
Dus dan liever buiten achter de wagen dan binnen.
Buiten achter de wagen lijkt me dan toch minder erg.
Bij ons rookt er niemand in huis en zelfs mijn kleintje krijgt er toch nog mee te maken.
Ik vind namelijk niet dat ik bv op een verjaardag van eeen tante kan zeggen
niet roken want de kleine is erbij.
Vind het wel fijn als mensen er rekening mee houden en aan de andere kant van de kamer gaan zitten.
Scheelt misschien niet veel maar er is dan in elk geval aandacht voor.
 
Ik ben zelf ook een roker geweest, maar wel gestopt voor ik zwanger werd van de eerste, maar ik heb het ook altijd, niet aso, maar ik weet niet , gewoon niet kunnen zeg maar gevonden (hmm rare zin..).. Ik zou het zelf ook nooit doen maar ik kan me ook wel voorstellen dat dat het rustige momentje van de dag is, als de kleintjes in de wagen liggen..
Ach, ieder moet dat voor zichzelf weten! En beter buiten als binnen bij de kindjes toch?
Gr. Anne-Marie
 
Nou, dan ben ik misschien fel, maar als ik op een verjaardag kom waar gerookt wordt, dan gaat Vera echt niet in die kamer zitten hoor. We roken zelf niet en ik ben ook fel tegen. Met rokende moeders achter de kinderwagen heb ik eigenlijk niet eens zo verschrikkelijk veel moeite, als de rook maar niet in het gezicht van het kind terecht komt.
Liever dat ze het daar doen dan in huis bij hun kind.
 
Hoi,

Waarom moeten we allemaal zo op elkaar letten?? Het valt mij echt niet op of iemand zit te roken achter een kinderwagen. Moeten ze lekker zelf weten.
Maar ik vind het onderwerp roken echt lastig. Bij ons thuis wordt niet gerookt, maar als we een keer op visite zijn en daar wordt wel gerookt, dan ga ik niet weg. Het moet niet in het gezicht van mijn zoontje geblazen worden, maar daar wordt best rekening mee gehouden. Maar als ik dit zeg dan word ik soms voor gek verklaard. Maar ik zie het probleem niet van een keer.
 
Ik ben zelf een rokende moeder van 2 kinderen.
Ik heb ook tijdens mijn zwangerschap gerookt.
Ik rook niet binnen in huis, maar juist wel als ik naar buiten ga om boodschappen te doen.
Ik vind het raar om zelf te roken, maar ooohhh jee, niet achter de kinderwagen want dat staat zo raar.
Ook over het roken tijdens je zwangerschap wordt raar gedaan.
Ik weet zeker dat de helft van de vrouwen er over liegen, en zeggen gestopt te zijn toen ze wisten dat dat ze zwanger waren.
Of het verhaal dat ze pas weer begonnen zijn met roken toen de baby geboren was.
Ja, ja, als je het 9 maanden heb volgehouden, ga je echt niet opeens meer roken hoor.

Laat ik het zo stellen, natuurlijk is roken slecht voor je en voor je ongeboren vrucht.
Mijn kinderen hadden een boven gemiddeld geboortegewicht en zijn hartstikke gezond.
Natuurlijk heb ik ook drastisch geminderd toen ik zwanger was en rook ik niet binnen.
Maar laten we nou eens gewoon allemaal naar ons zelf kijken en eerlijk zijn.
Ik vind het veel belangrijke dat kinderen in een veilige en stabiele omgeving opgroeien met veel aandacht en liefde.
Helaas kunnen we niet weten wat er achter gesloten deuren afspeelt, dus houden we ons maar bezig met wat we op straat zien.
Zo denk ik er over.

 
Terug
Bovenaan