Rokende moeders/oma's achter de kinderwagen

hoi
ben 2 maanden voor mijn zwangerschap gestopt met roken. ik vind het egoistisch als je het niet over hebt om voor de gezondheid van je kind   te stoppen.
ik heb niets tegen mensen die roken dat moeten ze helemaal zelf weten maar tijdens de zwangerschap nee.

groetjes miranda
 
Precies Miranda, mee eens!
Roken tijdens de zwangerschap vind ik ook erg egoistisch. Natuurlijk stop je niet zomaar, maar op dat moment is je kind toch belangrijker?
Je weet nooit wat je kinderen er aan overhouden.
 
hai
je kan wel buiten roken...
dat scheelt enigzins!
maar wist je dat de rook die op je kleding achter blijft, dus ook gewoon schadelijk is!
dus wil je gezondheid voor je kind!
stop dan met roken
maar jullie moeten het allemaal zelf weten, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen kind.
maar ik vind het ook geen gezicht achter de kinderwagen lopend en een peuk in je mond!
groetjes
 
Een vrouw die buiten loopt te roken, of het nou achter de kinderwagen is of niet, vind ik sowieso een asociaal gezicht.
En een man met zo'n gore peuk in z'n mondhoek vind ik ook walgelijk.




 
Wat ik altijd vreemd vind, is dat mensen wel lopen te mauwen over rokende moeders, maar je mag wel bijna veertig uur in de week je baby wegbrengen omdat je zonodig meent te moeten werken.

Vind ik minstens net zo slecht!!!
X
 
hoi hoi

kiekje ik vind dat gelijk hebt hoor je kind voor 40 uur wegbrengen vind ik echt niet kunnen je hebt voor kinderen gekozen en vin d dat je er dan ook zorg voor moet dragen als je 20 uur moet werken vind ik wel kunne kinderen mogen best wat leren van anderen en leren dat ze niet altijd maar bij mama zijn maar 40 uur is beetje makkelijk gedaan
was ook een stem aktie had ik gezien al om 7uur   de dagverblijven open doen  ik vind dat echt te ver gaan
roken iedereen zal altijd zijn eigen mening houden net als geloof maar ik vind laat iedereen nou toch eens in zijn waarde iedereen doet op eigen manier ik rook zelf ook
en zoals gisteren was ik aan het winkelen met me moeder en me   2 kids nou rook ook dan wel ff een sigaretje achter de wagen maar ff snel paar heisjes en klaar vind dat het niet moet uitmaken hoor en als er een verjaardag si en er word gerookt nou zo wat je kinderen moeten ook wel ergens tegen kunnen hoor als je ze nergens aan laat wenne zijn het zulke zeurende kinderen en daar merk ik dus veel verschil in
kijk nou zijn me kinderen niet elke dag op verjaardag maar als het eens voor komt moet ik dan tegen iedereen zeggen van je mag je pleziertje niet ja dan zou mijn familie zeggen dan ga je toch lekker en anders ga je maar ergens anders zitten en vind ze hebben wel gelijk ik ben ook groot geworden en je kan mij niet wij maken dat ik niet toen ik kind was eens in aanrakening ben gekomen met rook
dus zal mij een worst wezen wat een ander daar van vind .

ik ben liever een rokende fulltime moeder dan een niet rokende moeder die haar kinderen voor 40 uur wegdoen

linda

 
Veel kinderdagverblijven zijn al om 7.00 open hoor en wat is daar mis mee? Sommige mensen moeten nou eenmaal vroeg beginnen en dat is helemaal niet erg, zolang het idd maar niet 5 dagen per week is.
Maar ook dan is het wel weer heel makkelijk om te zeggen 'je kiest zelf voor kinderen en niet om ze weg te brengen, bla bla bla'. Niet iedereen heeft hierin een keus.
Ennuh, je kind blootstellen aan rook heeft zeer weinig te maken met het feit of je zeurende kinderen krijgt of niet.
Sil
 
Roken en je kind op een kinderdagverblijf brengen... wat een idiote vergelijking.
Typisch een opmerking van een rokende moeder.
En je kinderen laten wennen aan rook, anders gaan ze zeuren...

Roken is slecht, dat is een feit.
De keuze om te roken maak je zelf, niemand heeft daar iets mee te maken.
In dit topic wordt echter om een mening gevraagd, dan kan je ook mindere reacties verwachten.
 
Terug
Bovenaan