<p>Hi meiden,</p><p>Ik moet hier even van me afschrijven in de hoop dat dit iets gaat opluchten. Ik en mijn man zijn nu precies 1,5 jaar bezig om zwanger te raken van ons eerste kindje. Helaas tot nu toe weinig geluk. Wij zijn al door alle onderzoeken heen gelopen en alles is positief. Helemaal gezond dus. Alleen waarom wil het zwanger worden maar niet lukken? </p><p>2 maanden terug heb ik een HSG onderzoek gehad op basis van contrastvloeistof omdat dit volgens de gyn de vruchtbaarheid zou verhogen. Eind deze week is mijn NOD maar alles in mij zegt dat ook deze ronde weer niet is gelukt.</p><p>Tegen vrienden, man en familie heb ik verteld dat ik er rustig onder ben en er vertrouwen in heb, en genoeg afleiding heb. Dit heb ik gelukkig ook. Ik heb een leuke baan en leuk leven, en daarnaast wil ik niet steeds dat verdrietige ongezellige mens zijn. En misschien roep ik dit ook wel zo hard om mezelf te overtuigen?</p><p>Toch merk ik dat het me de laatste dagen gewoon teveel wordt. Ergens heb ik het gevoel dat de tijd bij mij stil staat terwijl andere vrolijk doorleven en kinderen krijgen. Aangezien dit overal om mij heen gebeurt. Ik vind het lastig om het geduld op te brengen om nog maanden (?) of wie het zegt misschien wel jaren (?) te wachten als het ons al überhaupt gegund is. Ik vind het lastig om met die onzekerheden om te gaan vooral omdat er zo weinig lijkt te gebeuren in mijn lijf. </p><p>Ook vind ik het lastig om er met mensen in mijn omgeving over te praten. Vaak snappen ze niet dat het een moeilijk proces is en krijg ik de opmerking “gewoon niet te veel mee bezig zijn dat hebben wij ook niet gedaan en toen was het zo raak”. Ik ben zeker maanden er niet veel mee bezig geweest. Ik gebruik al een aantal maanden geen ovulatietesten meer en de seks met mijn man is fijn en voet gelukkig niet als een verplichting. Wel vind ik die wachtweek voor NOD verschrikkelijk. De gedachten om straks weer een teleurstelling te moeten verwerken is gewoon niet leuk.</p><p>Ik zou ook gewoon zo graag willen genieten van een wondertje in mijn buik die groeit..</p><p>Mocht je de tijd hebben genomen om het hele verhaal te lezen, bedankt! Ik zou het fijn vinden om met meiden in contact te komen die dit ook doormaken, of misschien wel hebben doorgemaakt zodat we elkaar af en toe moed in kunnen spreken.</p><p>?</p>