Rooming in advies na borstvoedingscursus

A

Anoniem

Guest
Ik ben gisteren begonnen met mijn borst voedingscursus. Heel nuttig moet ik zeggen. Er komt een hoop bij kijken. Wat er ook ter sprake kwam is dat je je kind in de eerste twee weken wel 10-12 keer moet aanleggen. Gewoon elke keer als het kind er om vraagt. Nou waren wij van plan om ons kindje gelijk in zijn bedje te leggen in de babykamer. Nu werd er in de cursus aangegeven dat je als het kind in zijn eigen kamertje ligt je de symptomen ( smakken zuigen op knuisjes) niet kunt horen en dus pas het signaal om te voeden hoort als het kind huilt. Dat is een nadeel want dan moet je je kind eerst troosten. Vanaf deze avond ben ik dus ook gaan nadenken of ik ond kindje niet of wel op onze kamer zou laten slapen de eerste weken. En moet je dan een wiegje hebben of kan dat ook in de kinderwagen? We moeten al zoveel aanschaffen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of hierover al een besluit hebben genomen?

Groetjes een beginnende moeder jufanne 28 week

ja dit hoorde ik ook van de kraamzorg, wat ik eigenlijk dus niet zo vind, ik wil gewoon ons kindje in zijn eigen kamer neerleggen...

Hoi,

Ik ben moeder van een zoontje van drie en zwanger van de tweede.
Ik heb mijn zoontje ook bv gegeven en idd in mijn kamer gehad; ik vond dit erg fijn, je bent er idd snel bij als er iets is en omdat ik hem naast mijn bed had staan hoefde ik er nieteens uit voor de bv (dat scheelt zeker de eerste weken enorm)

Dit kleintje komt ook weer op onze kamer (ook ivm ruimtegebrek, maar anders had ik het in iedergeval voor de eerste weken ook gedaan). Ons kleintje krijgt gewoon zijn/haar ledikantje op onze kamer; onze kamer is daar groot genoeg voor, maar een kinderwagen kan de eerste weken ook prima hoor! Je moet er alleen even naar kijken wat voor een matrasje je erin hebt (dat het niet zo'n synthetisch ding is), anders misschien alleen een ander matrasje kopen.

Veel suc6 ermee,

groetjes Nika

Bedankt voor je reactie. Dan ga ik gewoon de kinderwagen gebruiken.

groetjes jufanne 28 weken

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-08-2007 10:57:21'));

ja dit hoorde ik ook van de kraamzorg, wat ik eigenlijk dus niet zo vind, ik wil gewoon ons kindje in zijn eigen kamer neerleggen...

Hey Isabel,

misschien denk je er als de kleine er eenmaal is wel heel anders over...
Vanuit mijn eigen ervaring: in het begin was ik zo nerveus en bang dat er wat was dat ik het een hele uitkomst vond dat de kleine op onze kamer stond: als je het ff niet vertrouwd kun je zonder je bed uit te komen zo in het bedje gluren! En op elke verandering in ademhalen of op andere geluidjes reageren.

Zo MOEST ik van de kraamzorg een kruik in het bedje van mn zoontje leggen (hij is een mei kindje), toen zijn ademhaling begon te veranderen heb ik ff gecontroleerd: mijn zoontje helemaal rood aangelopen dus ik ff in zijn nekje voelen: HELEMAAL OVERVERHIT!!! Dat kan wiegendood veroorzaken, dus ik was maar wat blij dat ik op de verandering in ademhaling kon reageren!!!

Ik ben er dus helemaal voor om je kindje de eerste weken zo dichtbij mogelijk te houden!

Liefs Nika

Hoi. Ik heb ook zo'n cursus gevolgd en daar zeiden ze dat idd ook.. Mijn eerste heeft de eerste week bij ons gelegen en dat was ik bij mijn tweede ook gewoon van plan. Toen hij op 12 juli geboren werd heeft ie ook de eerste 5 nachten bij ons op de kamer geslapen (in de kinderwagenbak) en daarna is ie gewoon naar zijn eigen kamertje gegaan.. Ik vind het belangrijk dat ze dat gewoon gelijk leren, ook al zijn ze nog zo klein.
En dat je dan die geluidjes niet zou horen, is onzin hoor. Bij ons staan de slaapkamerdeuren altijd een stukkie open en dan hoor ik hem echt wel voor hij gaat huilen hoor!! Ik heb hem al aan de borst voordat hij heeft gehuild, dus laat je daar niet door misleiden.. Je hoort hem echt wel!
Gr. Anne-Marie

Hoi meiden!

Ons zoontje heeft ook de eerste weken heerlijk bij ons op de kamer gelegen in zijn wiegje.
Ik vond het zo'n fijn idee dat we hem goed in de gaten konden houden. Ook ik heb BV gegeven en je herkend meteen wanneer je kindje wil drinken of even geborgenheid wil.

ik weet niet zeker of je je kindje een aantal nachten of weken in de kinderwagen bak mag laten slapen ivm dat de randen niet luchtdoorlatend zijn. Dit zou je mischien even kunnen navragen bij de VK of GYN. Of even vragen tijden de intake van de kraamzorg.

Ik heb toendertijd een heel lief wiegje gekocht via marktplaats. Een nieuw matrasje erin en was ik niet zoveel geld kwijt. Mijn zoontje is inmiddels ruim 2,5 jaar en ben ik  begin Oktober uitgerekend  van ons tweede kindje en heb ik dezelfde wieg mooi opnieuw bekleed. Deze komt weer gezellig op onze kamer te staan en als dit kindje er niet meer in slaapt gaat deze ook op marktplaats!!!

Liefs, Marielle

Hoi hoi,

Ik was ff aan het rondneuzen hier(ik ben van het Maart 2007 forum),en dacht reageer toch even.
Ik geef ook bv,en mijn zoontje heb ik gewoon vanaf dag 1 in zijn kamer laten slapen.
Ik wou hem eerst ook bij mij op de kamer in de kinderwagen laten slapen,maar dat wordt afgeraden vanwege dat de kinderwagenbak niet voldoende ventileert zeg maar.
Baby's maken best veel geluid(adem zuchtjes,piepjes,kreuntjes etc),en sommige mensen kunnen zo zelf niet meer slapen,maar weet niet of dit ook voor jullie geldt.
Ik heb wel een babyfoon(dect=zonder storing) en die versterkt het geluid,in het begin heb ik die dus heeeeeel hard gezet(ook ik was de eerste dagen bangig ,en wou horen of hij ademt),dus een dect babyfoon kan je ook aanschaffen,dan kan je hem echt goed horen,zelfs harder als dat hij op jullie kamer ligt.
Op marktplaats staan ze best goedkoop.
Hopelijk heb je er iets aan,vind het namelijk raar dat er op zo'n bijeenkomst de indruk wordt gewekt dat als je bv geeft de baby beter niet op een eigen kamer kan slapen,tuurlijk het heeft voordelen maar dan vooral voor de pas bevallen mamma,mits er niemand wakker wordt van babygesnurk.
En mensen die dus niet meer kunnen slapen vanwege dat de baby op hun kamer ligt(baby's snurken ook ),of het gewoon niet willen,straks stoppen met de bv of er niet eens aan willen beginnen.
Dus bv geven en de baby laten slapen op een eigen kamer,kan gewoon hoor.
Ik doe het iig  al bijna 5 maanden

Groetjes Merel

Terug
Bovenaan