Rooming-in

Goede morgen dames,

Wij hebben hier thuis al een tijdje een discussie over rooming-in. Ik wil het namelijk heel graag omdat men zegt dat dan de kans groter is dat de borstvoeding slaagt en het ook beter schijnt te zijn voor het opbouwen van een band met je kind. Bovendien lijkt het me dat je rustiger slaapt .. je hoeft niet perse je bed uit om te kijken of alles goed gaat met je kleintje en het lijkt me dat je daar anders zo'n eerste week toch wel veel voor je bed uit gaat.

Maar goed, jullie snappen het al, manlief is tegen. Vind het allemaal onzin... denkt dat het net zo goed zal gaan als we gewoon met de deuren open slapen.

Nu ben ik benieuwd wie gaat het wel doen? waarom? of waarom niet?

Groetjes,
Anne

wij gaan het niet doen, ik heb 2 keer heel kort en met veel pijn borstvoeding gegeven en bij de derde direct op fles over gegaan,ook lag deze omdat we toen groter behuist waren als bij de 1e 2 op een eigen kamer,en deze sliep dus gelijk door en bij hem heb ik nooit s'nachts hoeven te voeden.
Nou is het wel zo dat ik toch nog een keer borstvoeding wil proberen,maar zonder rooming inn.

maggi

Hallo,

Bij de vorige hebben we twee weken in de woonkamer gebivakkeerd met bedden en wiegjes en daarna is onze dochten naar haar eigen slaapkamer gegaan en wij ook. Onze slaapkamer was helaas te klein om ook een wiegje in te plaatsen (wij hadden echt een heel klein piepkamertje). Ik vond het erg jammer, maar de borstvoeding is erg goed geslaagd ik heb ruim een jaar borstvoeding gegeven.  

Deze keer hebben we een grote slaapkamer nu de tweede op komst is. Wij willen haar nu wat langer bij ons houden. Naast dat het erg fijn is voor ons nieuwe kindje en voor ons, is het voor het voeden snachts ook wel erg prettig om niet helemaal je bed uit te hoeven om je kindje te voeden.

Zou je man niet overstag zijn als hij jullie kindje na de bevalling ziet? Van te voren kun je wel allerlei ideeen hebben over hoe het zal zijn en hoe je het gaat doen, maar als het moment daar is is het meestal toch weer anders.

Veel succes!

Mama van Anna

Wij hebben bij alledrie de jongens aan rooming-in gedaan en gaan dat ook deze keer weer doen. Niet zozeer met het oog op de borstvoeding, maar met het oog op mijn lichamelijke conditie. Bovendien ben ik dan sneller bij de babs en is de kans dat de andere mannen wakker worden het kleinst.
Ik slaap toch niet als er zo'n kleine wurm op een ander kamertje ligt te pruttelen.
Het is niet zo dat we dit weken gaan doen, maar zeker de kraamdagen.

Hoi,

Wij gaan dat niet doen!
We hebben wel een wieg die we aan het voeteneind van ons bed zetten.
Vind het prettig om de beeb te kunnen horen en dichtbij me te hebben.
Daarnaast hoef je niet steeds je bed uit en over een koude overloop of hal om te voeden.
Voor de beeb is het ook prettig bij papa en mama in de buurt te zijn, geur, geluiden...
Goed voor zijn / haar gevoel van geborgenheid.

Maar ik wil niet een hele lange tijd mijn eigen bedje uit om bij de beeb te kunnen slapen.
Niet gezellig voor mijn vriend en als ik eerlijk ben zie ik het zelf ook niet zitten.

Een wieg op de kamer is praktisch en veilig genoeg denk ik.

Maar als jet het zelf erg prettig vindt: zou ik er toch nog eens goed over praten met je man.

Succes met de beslissing!

Billie

hoi Anne,

Ik heb al een dochter en bij haar had ik het ledikantje gewoon op haar eigen kamertje staan, en verder geen wiegje. Maar toen ze eenmaal geboren was heb ik snel gevraagd of iemand het ledikantje naast mijn bed wilde zetten, want ik wilde haar zo dicht mogelijk bij me hebben. Ik heb haar ong. een maand bij mij op de kamer gehad, en ik vond dat erg prettig.
Nu heb ik een wiegje gekocht zodat de baby i.i.g. 's nacht weer bij ons slaapt en hij kan dan evt. overdag wel op zijn eigen kamertje.
Ik denk dat je echt moet doen wat je gevoel zegt.
Succes met de keuze...

xx natascha

Hoi Anneku,

Wij hebben het de vorige twee keren wel gedaan en ik zal het ook zeker deze keer weer doen. Gewoon lekker een wiegje bij ons op de slaapkamer, zodat ik niet helemaal naar een andere kamer hoef te gaan 's nachts voor de voedingen. Op deze manier kun je lekker met je kindje terugkruipen in je bed voor de borstvoeding en haar/hem daarna gemakkelijk weer terugleggen. De vorige keer heb ik vreselijk veel last van bekkeninstabiliteit gehad en had het ook echt niet anders gekund (dan de wieg direct naast mijn kant van het bed) als je je man niet al die tijd wakker wil maken dan.... en dat vind ik wel zo eerlijk. Hij is tenslotte niet al die weken vrij van werk.

Overdag wil ik haar wel graag in haar eigen kamertje in het ledikantje laten slapen, zodat ze daar wel aan gewend raakt... dat maakt de overstap naar altijd op haar eigen kamertje slapen gemakkelijker zodra ze van de nachtvoedingen af is.

Als je niet van plan bent borstvoeding te geven of het lukt uiteindelijk gewoon niet met de borstvoeding, dan kan ik me wel goed voorstellen dat je ervoor kiest de baby in zijn/haar eigen kamertje te laten slapen van het begin af aan.

Groetjes, Michele (34+5 van de 3e)

Terug
Bovenaan