Rooming-in

Voor als nog denk ik er over om de kleine straks gewoon in haar eigen bedje te leggen. Maar er is niets veranderlijker dan een vrouw, en helemaal een met hormonen.. Ik laat het gewoon helemaal van de kleine en mijzelf afhangen. Ik moet me er gewoon prettig bij voelen en dat zien we op dat moment wel. Het kan dus nog alle kanten op.

Claudia

Hoi Anne,

Ik ken het begrip 'rooming-in' alleen als tijdelijk slapen bij de baby op de kamer.
Dus een bed of matras in de babykamer leggen en daar als mama of papa gaan slapen..

Maar jij bedoelde dus een wieg op de ouder-slaapkamer?
JA, dan doen we inderdaad aan rooming-in!

Hihihi

Liefs! Billie

Jazeker gaat de kleine eerst bij ons slapen, we hebben beide er een prettig gevoel bij!
zo leren we de kleine meteen goed kennen, de gewoontes en geluidjes, en het gemak snachts is ook wel fijn.
eerst wilden we de kleine op de eigen kamer leggen, wat we bij onze andere 2 niet gedaan hebben maar nu willen we dat absoluut niet meer.
als de kleine door gaat slapen dan kijken we wel weer! aangzien onze 2 meiden daar erg lang over gedaan hebben kan dit wel eens heel lang duren!

tja we wachten af!

Liefs Jenny (34 weken en 5 dagen, nog 40 dagen te gaan!!!)

Ja doen wij. Bij de eerste hebben we de wandelwagen op de kamer gehad omdat we het zo eng vonden hem alleen te laten slapen, nou toen hij eenmaal op zijn eigen kamer was sliep hij als een roos dus paniek om niets. Bij de 2e dachten we daar beginnen we niet meer aan. Maar die 2e dacht daar heel anders over en heeft uiteindelijk bijna 1,5 jaar bij ons in bed gelegen (aan de borst)   Nu wil ik weer borstvoeding geven maar graag ook wat ruimte in bed en aangezien wij nu ook op zolder slapen en ik niet 10 keer per nacht de trap af wil hebben we nu echt een wiegje gekocht voor op onze slaapkamer.

nope daar doen wij echt niet aan!

wij hebben de deuren open en slapen op dezrelfde verdieping. bij mijn zoon hebben we dat ook gedaan, toen gaf ik borst voeding. we hoorde echt elk geluidje en hadden zelfs geen baby foon aan.

zelfs nu wordt ik vaak wakker nog voor mijn jongen wakker wordt. echt mama's intuitie.

dus ik denk niet dat ik daar veel last van zal hebben.

gr martina

Wij hebben de eerste twee zeker maanden bij ons op de kamer gehad en gaan dat met de derde ook weer doen, absoluut. Gaat mij nog niet eens om dat het voeden dan makkelijker is, en je niet je bed uit hoeft om de kleine te controleren. Wij doen dit vooral omdat geadviseerd wordt zeker de eerste 6 maanden je kindje bij je op de kamer te hebben omdat dit de kans op wiegedood vermindert. Dat is de meest voorname reden waarom het hier in Ierland geadviseerd wordt en ik dacht altijd dat dat in NL ook zo was. Ben er eigenlijk verbaasd over dat dit feit niet bekend blijkt te zijn.
Het is onnatuurlijk voor een pasgeboren baby om meteen 's nachts door te slapen, en als het alleen op een kamertje ligt, gaat het dieper slapen. Als ze heel diep slapen, zouden ze kunnen vergeten adem te halen. Als ze tenminste bij de ouders op de kamer slapen, horen ze de nachtelijke geluiden van de ouders, en de ademhaling, en dat reguliert hun eigen ademhaling en zorgt ervoor dat ze niet in een gevaarlijk diepe slaap komen.
Misschien als je je man vertelt dat de kans op wiegendood kleiner is als jullie de kleine de eerste maanden bij je in de kamer hebben, dat hij het dan met je eens wordt.

Wij gaan ook een rooming-in doen!! Ik heb gister een borstvoedingscursus gedaan, en daar werd dat ook geadviseerd. Dit omdat de baby om de twee uur gevoed moet worden (zeker in het begin ook als ze daar niet zelf om vragen of volledig wakker worden). Als je dit de eerste 10 dagen doet, is de kans op een geslaagde borstvoeding hoger. Een heel verhaal over hormonen die afnemen als je meer dan 2 a 3 uur tussen een voeding laat, en babies die te hongerig en boos zijn om goed de borst te pakken!!
Als het een kz word (kleintje ligt nog steeds in stuit !!) dan wil ik in ieder geval ook 's nachts om de 2,5 uur gaan kolven!!

Mn vriend was hier eerst op tegen, maar omdat het voor de borstvoeding wordt geadviseerd, is hij toch overstag gegaan. Mama's wil is toch echt wet hihihi......

gr. Peet
(35+ 3 weken)

Terug
Bovenaan