Rooming-in

Onze kleine meid gaat vanaf dag 1 op d'r eigen slaapkamer slapen. Dat hebben we bij  de oudste  ook gedaan. We hebben eerst in het ziekenhuis gelegen en daar had ik hem ook niet bij me op de kamer. We slapen in het begin wel met de deuren open, omdat mijn gehoor niet helemaal in orde is. Als ze wat ouder is en harder kan huilen, gaan de deuren weer dicht.

De oudste gaf ik eerst bv, maar hij heeft dus nooit bij ons op de kamer geslapen. Nu ga ik vanaf dag 1 de fles geven.

Groetjes,
Nelly.

Ons kleintje gaat waarschijnlijk ook gelijk op de eigen kamer, voornamelijk omdat ik gewoon geen plaats heb naast mijn bed. Dan kan ik zelf mijn bed niet meer uit. In geval van nood kan ik altijd de kinderwagen met reiswieg naast het bed zetten en ik heb 3 adressen waar ik zo een wiegje kan lenen als het nodig is. Verder slaap ik altijd heeeel erg licht, dus als die kleine naast mij ligt, kom ik waarschijnlijk helemaal niet meer aan slapen toe en ben ik met elke ademhaling en kreuntje van die kleine wakker, ook niet echt bevordelijk. Maar, zoals sommige al zeggen, niets zo veranderlijk als een vrouw, zeker als de hormonen rondgieren. Ik zie wel hoe het loopt.

Groetjes Natalie

Hoi,
Mijn dochter is nu drie maanden oud en slaapt bij ons op de slaapkamer in haar eigen ledikantje. Het verkleint de kans op wiegendood (komt in NL vaker voor dan in veel andere landen volgens mij). Ook wordt ik wakker bij haar eerste voedingssignalen, dus nog voordat ze begint te huilen maar al wel wakker is en honger heeft. Daarna val ik weer makkelijk in slaap en zij ook. Ik had het heel anders verwacht en zag er eerst best tegenop omdat ik eerder altijd vrij moeilijk in slaap viel en mijn man zag er tegenop omdat het vaak zo warm is op een babykamer en hij het snel warm heeft. Het is nu zestien graden op onze slaapkamer en we slapen allemaal prima. Ik kan mij wel voorstellen dat je de babykamer kiest als de baby de hele tijd wakker wordt van jullie geluiden :)

Terug
Bovenaan