Ruggeprik

hoi hoi ik kreeg tijdens mijn bevalling ook de keus voor een ruggeprik maar toen werden mij de voor en nadelen verteld plus het feit dat dani het benauwd had heb ik er toch voor gekozen om het niet te doen
misschien als de bevalling anders gelopen was had ik er wel voor gekozen

Hoi,

In Nederland blijven veel vrouwen thuis om te bevallen en een ruggeprik krijg je alleen in het ziekenhuis.
Daarbij heb ik toen ik moest bevallen van mijn dochtertje ook helemaal geen keus gekregen.Denk ook niet dat ik er zomaar voor zou kiezen,misschien wel als ik overdreven veel pijn zou hebben.

Groetjes

Hoi,
In juni ben ik bevallen van 2 zoons. Nadat de vliezen waren gebroken kwamen de weeën zo snel dat ik ze bijna niet op kon vangen. Ik had rug- en beenweeën. Op een gegeven moment vroegen ze me of ik een ruggeprik wilde. Nou graag!!! Achteraf heb ik totaal geen spijt hiervan. Ik begrijp niet waarom dat niet bij iedereen aangeboden wordt. Je hebt geen pijn meer en krijgt een meer ontspannen bevalling. Een volgende keer zou ik het zo wéér willen.
groetjes

ze zeggen dat de pijn voor de band met je kindje zorgt.als je normaal bevalt dan he. ik heb geen ruggeprik gehad maar ook geen pijn .ik was 2 weken overtijd .de nacht voor dat ik naar het ziekenhuis moets ben ik binnen 2 uur bevallen van mijn zoontje. ik vond het zelfs fijn klinkt gek maar zou het zo weer doen.

Dat de pijn voor een band met je kind zorgt is het grootste leuterverhaal ooit, ongetwijfeld bedacht door de tegenstanders van pijnbestrijding.
Wat zouden er dan veel ontaarde moeders zijn die wel pijnbestrijding hebben gekregen of die met een keizersnede zijn bevallen.

Hoi Esther,

Daar zijn meerere redenen voor, behalve de ideologische.
1. Je moet al in het ZH zijn.
2. Je moet de tegenwoordigheid van geest hebben om erom te vragen, want aangeboden wordt het bijna nooit
3. Je moet niet teveel ontsluiting hebben, want dan heeft het geen zin meer. Veel vrouwen vinden de pijn pas zo erg worden dat ze een ruggeprik willen op het moment dat ze al flink wat ontsluiting hebben, dan ben je dus te laat
4. Je kunt niet persen met een ruggeprik: die wordt er daarom uitgehaald met zo'n 8 cm ontsluiting: ik kan je verzekeren dat je voordat je dan eindelijk mag persen nog flinke pijn te verduren krijgt.
5. Er is een grotere kans op allerlei complicaties als tangverlossingen ed.

Ik heb zelf bij de eerste een verstoorde ontsluiting gehad (na 12 uur weeen, slechts 1 cm, en dat had ik de dag ervoor ook al), dus kreeg ik een ruggeprik voor de rest van de bevalling en een oxytocineinfuus. Voor de band met je kind maakt het geen zier uit hoor, laat je niks wijsmaken; bij de tweede had ik geen prik nodig, en ik hou niet meer van haar dan van de eerste. Bovendien, je vergeet de pijn toch.

Groetjes,
Michelle

Ben het helemaal met je eens Esther! Heb bij vriendinnen ook al meegemaakt die dus wel om een ruggeprik vroegen, waar gewoon gezegd werd, stel je niet aan, een bevalling is iets natuurlijks! Gewoon bij de beesten af zeg! Iemand die graag een ruggeprik wil moet dat gewoon kunnen krijgen!

Terug
Bovenaan