Ruggeprik

Ik heb de perseweeen wel degelijk voelen aankomen. Hoe heviger de weeen worden kun je ze ook weer wat voelen ondanks de ruggeprik. Ik voelde de druk aankomen en heb dat gemeld. toen hebben ze de verdoving stop gezet....en ik moet zeggen, de persweeen voelde ik nog steeds duidelijk maar deden geen zeer. Heb een half uurtje geperst en toen was ze er! Het is ook niet zo dat je half verlamd bent, ik kan alles gewoon nog bewegen.
gr.
Monique

Standaard keizersnee of ruggeprik lijkt me ook wat overdreven. Praat er al tijdens de bevalling over met je vk/gyn en vraag wat de mogelijkheden zijn.

Ik zou niet weten waarom ik op voorhand al bewust een ruggeprik zou willen. Ja het deed even pijn die bevalling, maar nu met tweede zwangerschap heb ik niet zoiets van ieeek. Daarom kies ik niet voor een ruggepruk. (als ik de keus al zou hebben)

Hoi meiden, ik ben 6 weken geleden bevallen van een prachtige dochter en heb niet veel pijn gehad (gelukkig). Iemand die veel rug of beenweeen heeft geef ik groot gelijk als diegene om pijnbestrijding vraagt. Zelf heb ik dit niet mee hoeven maken, maar iedereen heeft een andere pijngrens en je kunt elkaar niet veroordelen omdat iemand bij voorbaat kiest voor een ruggenprik of die na een eerdere bevalling kiest voor een ruggenprik. Het is inderdaad de natuur die dit voortbrengt en pijn is ook natuurlijk, maar het kan ook ondraaglijk zijn.

Hallo,
Ik had tijdens mijn bevalling echt geen tijd om te praten over evt. een ruggeprik. Ik ben ingeleid via infuus en de weeën kwamen al heel snel heel heftig. Na 7 uur weeën werd er voor me besloten tot een ruggeprik, omdat de weeën niet waren op te vangen. Weer 5 uur later werd er besloten tot een keizersnee. Kreeg toen weer een ruggeprik. De eerste ruggeprik was een verademing voor me. Ik heb ook de hele tijd boven een emmer gehangen. Iets wat ik in mijn hele zwangerschap niet gedaan heb. Standaard aanbieden gaat idd wel ver, maar ik ben wel van mening dat dit soort dingen van te voren besproken moeten worden. Wie, wat en wanneer die beslissing moet vallen als het nodig mocht zijn.
Groetjes

Totdat je dan hoort dat er onlangs iemand is overleden aan een rugprik. Die ging omhoog i.p.v. naar beneden. Ze probeerde nog aan te geven dat ze het gevoel had dat ze stikte,maar de arts zei dat ze zich niet druk hoefte te maken. Een klein jaar in coma en nu hekaas overleden.........

Ik heb 2 x een ruggeprik gehad bij mijn bevalling. Helaas werkte ze allebei niet. Ik heb toen pethidine gehad en dat hielp ook een beetje. Ik was gewoon helemaal stoned ervan.
De ruggeprik werd zelf aangeboden in het zieken huis waar ik ingeleid werd.
Ik vind het zo'n onzin dat je het op natuurlijke manier zou moeten doen. Dat zijn vaak mannen of vrouwen die nooit zo heel veel pijn hebben gehad, die dat zeggen. Ik verging echt letterlijk van de pijn. Ik dacht echt dat ik dood ging. Ik moest ook altijd lachen om die Amerikaanse vrouwen die bij de eerste wee al om een ruggeprik zeuren, maar nu weet ik wel beter. Iedereen moet het voor zichzelf weten. Frappant is wel dat Nederland een van de weinige Westerse landen is waar er zo moeilijk over pijnbestrijding gedaan word.

Ik kreeg na ingeleidt te zijn en een vreselijke weenstorm pas na 7 uur een ruggenprik. Ik verging al uren van de pijn, lag te trillen en te kotsen en kon niet meer normaal ademhalen van de pijn en raakte helemaal van de wereld. Toen ze eindelijk eens gingen kijken hoeveel ontsluiting ik had, was ik pas op 2 cm ontsluiting. Ik kreeg een ruggenprik nadat ik helemaal in paniek raakte dat ik pas 2 cm had, ik kon niet meer. Het was een weldaad...Helaas eindigde mijn onsluiting bij 8,5 cm en moest ik zonder verdoving 1,5 uur persween opvangen, ik dacht dat ik dood ging! Het werd een keizersnee en toen iemand riep je hebt een zoontje dacht ik alleen maar oh, ik was voornamelijk heel erg blij met het feit dat ik van de pijn verlost was. Lijkt mij niet normaal toch? Geef iemand gewoon eerder pijnbestrijding zodat je tenminste nog helder bent en blij dat je een baby hebt gekregen en niet ondertussen zo van de wereld was dat je niet eens meer iets kan voelen op het "mooiste" moment van je leven.

Hallo, ik ben een enorme voorstander van de ruggeprik, ik heb het zelf van te voren afgesproken in het ziekenhuis. Ik ga bevallen in het Antonius in Nieuwegein en daar hebben ze 24 per dag aneasthesie, dus maakt het niet uit hoelaat je er aan komt. Laat je niet van te voren vertellen door je vk dat het niet kan, want het kan dus wel! Je moet er alleen tijdens je zwangerschap al melding van maken, dat dit in je dossier wordt opgenomen en inderdaad tijdens je bevalling niet te lang wachten tot de ontsluiting te ver is gevorderd.

Terug
Bovenaan