Ruggeprik

nou da's nogal simpel, volgens mij zijn er niet zoveel gynaecologen die zo'n ruggeprik zomaar op verzoek van de zwangere willen geven.....
ik had er zelf graag eentje gehad tijdens mijn bevalling en heb er wel 20 x om gevraagd maar helaas

gr sandra

Nou, ik was hartstikke blij met de ruggeprik, ik ben thuis begonnen....later toch naar het ziekenhuis omdat ze niewt zeker waren of de kleine goed was ingedaald en de ontsluiting schoot niet op. Ik was helemaal op. In het ziekenhuis kreeg ik eindelijk de ruggeprik....zalig. Ik heb die man ook uitbundig bedankt! Het laatste stukje moet je toch weer op eigen kracht doen maar dat was een makkie!
Groetjes Monique

In Nederland zijn ze niet zo happig op het geven van een ruggeprik (epiduraal), dat vind ik erg jammer! Er ziojn wel ziekenhuizen waar je van tevoren een ruggeprik af kan spreken.

Ik wilde zelf ook graag een ruggeprik, maar was er te laat voor (te veel onstluiting), bovendien werd me verteld dat er geen anesthesist meer in huis was.
Ik werk zelf op de Ok, en wist dat hij er wel was!!!

Ik ben zwanger van de tweede, en twijfel erg, of ik niet naar een ander ziekenhuis zou moeten gaan...

Ik hoorde laatst op een bijeenkomst dat bij ons alleen overdag de ruggenprik aangeboden kan worden omdat er simpelweg nooit een anestesist aanwezig is na 18 uur in het Waterland Ziekenhuis te Purmerend. Deze wordt pas opgeroepen als overgegaan wordt tot een keizersnede en dus ook de gyneacoloog moet komen. Vind dit maar een nare gedachte, pijnbestrijding is er dus eigenlijk niet, kan net zo goed thuis bevallen. Mocht het dan misgaan ben ik waarschijnlijk alsnog eerder in het ziekenhuis dan de artsen!

Ben het niet helemaal eens met degene die zegt dat je pijn niet nodig hebt om een band met je kind te krijgen.
Ik heb een keizersnede gekregen bij de eerste en dan is het ineens van hier is je kind.
tweede is normaal gekomen na 24 uur weeen.Als ik mag kiezen geef me dan de pijn.je weet waar je het voor doet en geef toe lekker is het niet maar kom op je krijgt er iets prachtigs voor terug.Mij is dat veel meer waard dan pijn van 24 uur.Dat ben je echt wel weer kwijt na de bevalling.

Nou ik ga in het ziekenhuis bevallen en heb een optie gezet op pijn bestrijding.
Dus als ik het wil dan kan ik het zo krijgen. dat geeft wel een goed gevoel. maar zodra je dat tegen mensen zegt krijg je een partij belachelijke reacties over je heen! van ik heb het ook gedaan op de natuurlijke manier dus waarom zou jij het dan zo doen en als je een ruggeprik neemt raak je verlamt en het is slecht voor je kind. stel je niet aan je bent bij voorbaat al aan het zeggen dat je het niet kan dus en daarom wil je drugs.etc.etc echt belachelijk het geeft mij een gerust gevoel dat ik weet dat als het niet gaat dat ik dan een laatste uitweg heb en dat ik niet 20 uur in hevige pijnen hoef te liggen ik heb geen idee hoe het gaat voelen maar ik ben nogal kleinzerig hihi en als ik het op tv zie mijn god dan voel ik het al haha.

Succes damens!

Vindt dat de keuze bij de vrouw moet liggen. We zijn lijkt mij allemaal oud genoeg en zeker wijs genoeg om onze eigen keuzes te maken. Wat betreft die band en pijn hebben ik vindt het onzin Zelf is mijn 1e via de keizersnede gekomen na een ongeloofelijke zware zwangerschap waarbij de huisarts pas na 7 maanden er achter kwam dat ik suiker had (voelde mij dus echt slecht) maar volgens hem werd je niet fitter van zwanger zijn. Ik heb weeeen gehad en toen hup naar de ok toe. De band heb ik echt wel vanaf de eerste minuut dat ik mijn zoontje direct in mijn armen had op de ok zelf. Het gaat mijn inziens niet enkel om de bevalling maar ook om het traject ervoor - als vrouw zijnde bouw je zowiezo dan al een band op met je kindje en je levert al een hele presatie
tijdens je zwangerschap. gr chantal en 2 (34 weken en 5 dagen)

Hoi
Ik ben een andere mening aangedaan da de andere dames hier.
Weten jullie wel dat je veel meer risico loopt op een kunstverlossing, met een epiduraal! Je kunt nl veel slechter persweeën aanvoelen. Waardoor je langer over de uitdrijving doet. Ik ben zelf zonder pijnbestrijding bevallen, en ja naturlijk doet het pijn. Ik heb echt een weeënstorm gehad en lag constant met mijn hoofd in een emmer omdat ik zoveel moest overgeven. En ik heb ook wel gedacht waar begin ik aan! Maar ik zou het een volgende keer niet anders doen. Lekker thuis en alles bewust meemaken. Aan een epiduraal zijn veel risico's verbonden, en aan een slecht gezetten heb je ook niks. Het is mooi dat je tegenwoordig de keuze hebt. Maar om standaard het aan te bieden, nee dat vind ik niet nodig, als je je hebt ingelezen dan weet je ook wel je mogelijkheden tijdens de bevalling.

Terug
Bovenaan