Ruimte, meer kinderen op 1 kamer?

Hier ook een 4e wondertje op komst.

We hebben de luxe dat we 4 slaapkamers hebben. Dus onze 3 dochters hadden tot nu toe alledrie een eigen kamer.
Maar op de kamer van onze oudste dochter hebben we vorig jaar al een stapelbed gezet. Dit omdat de 2e dochter elke nacht bij haar zus in bed kroop, omdat ze dat gezelliger vonden.
Dus toen had ze nog wel een eigen kamer, maar ze kon kiezen waar ze ging slapen. 9 van de 10 keer was dat dus bij dr zus in het stapelbed.
Nu wordt dat dus echt hun gezamelijke kamer. Ze zijn nu 8 en 5 jaar oud en hebben het reuzegezellig samen.

Als de oudste over een jaar of 2 te groot wordt en behoefte krijgt aan een eigen kamertje, dan kan de 2e met de 3e samen op die kamer met stapelbed.
En daarna event. zelfs nog de 3e met de 4e samen. Maar goed, dat duurt nog jaaaaaaaaaaaren!!

Denk als ze ouder worden dat ze meer behoefte hebben aan een eigen plekje dan nu hoor, nu vinden ze het alleen maar gezellig.

Moet wel zeggen dat wij 3 dochters hebben, maar als er een zoon tussen had gezeten had ik het ook geen probleem gevonden om ze samen te leggen hoor. Vroeger woonde ze wel met veel meer kinderen in 1 huis.

bij ons het zelfde probleem.
3 slaapkamers.
mijn man heeft nog een zoon die elk weekend bij ons is.
en wij samen hebben een dochter van bijna 5 jaar.die nu op de kleinste kamer slaap.
en ben nu zwanger van onze 2 de.bij ons is de oplossing verbouwen.
we hebben nu op zolder een groot dakkapel geplaats(mijn man dan hihi).
dus wat heel veel ruimte geef.dat wordt de slaapkamer van de zoon van mijn man.
en dan gaat onze dochter na de slaapkamer van haar grote stiefbroer.
dus gelukkig op gelos.alleen veeeeeeeeeeel werk.

groet valeska(25wk)

Hoi!

wij verwachten ons eerste kindje in juni. Maar voor we er aan begonnen, hebben we ook even nagedacht over slaapkamers. Want wij hebben in huis momenteel maar 2 slaapkamers. En we willen misschien wel 2 of meer kids.

Als ze groter zijn, kunnen ze hun eigen stekje krijgen in het achterhuis. Maar dat ligt apart van het 'hoofdhuis'. Dus dat gaat niet als ze nog klein zijn.

Wij hebben een leuke oplossing bedacht, voor als er ooit 2 kids komen... In de enige kinderslaapkamer (langwerpige kamer), zetten we in het midden een stapelbed. Van elk bed, maken we één kant dicht, zodat je een nis krijgt, maar bij elk bed wel de andere kant.Naast het stapelbed (in het  verlengde) komt een kast, met min of meer hetzelfde systeem: je kan er aan 2 kanten in dus. Het bed met de kast vormen dan de scheidingsmuur in de kamer. Er blijft dan nog een deurgat over. Ieder heeft dan zijn eigen stuk kamer, heeft nog plek voor te spelen of een tafel/bureau. Ze liggen op 1 kamer, maar hebben toch elk hun privacy. En hebben ze die niet nodig, kunnen we de kanten van het stapelbed ook gewoon open laten natuurlijk.

Zolang ze nog klein zijn, werken we natuurlijk met 2 gewone bedjes in 1 kamer.

Bij de verbouwingen vooraf hebben we dus al lichtpunten en stopcontacten voorzien, voor de 2 helften van de kamer :).

groetjes!

Hier slapen onze twee zoons sinds de zomer samen op een kamer. Ze waren toen bijna 4 en anderhalf. De een slaap in een juniorbed en de ander in een lediakntje. In de vakantie moest het toen we een weekje een huisje gehuurd hadden. Dat bleek zo'n succes, ze sliepen allebei prima, dat we het thuis voortgezet hebben. En dat in een huis met 5 slaapkamer(tje)s. Nummer 3 lijkt nu onderweg te zijn en die mag voorlopig in de oude babykamer van de jongste. Zien we daarna wel weer verder. Kan ik nog even genieten van mijn werk- annex studeerkamertje en de waskame rop zolder (hebben bewust geen droger en we gebruiken een zolderkamer om alle was te laten drogen).

Terug
Bovenaan