Rusteloze benen

Goedenacht,<br />Meer mensen die s’nachts wakker liggen van de rusteloze benen?<br /><br /> Ik denk dat ik alles wel geprobeerd heb. De verloskundige raadde calcium en magnesium aan maar helaas werkt ook dat niet. Warm bad helpt soms. Benen strekken helpt bij mij niet. Ik kreeg zelfs aangeraden om een stuk zeep in bed te leggen, maar ook dat hielp niet (goh). Ik lig soms wel tot 05.00 uur wakker door de k* benen en ben dan uiteraard overdags kapot moe.<br /><br />Iemand een gouden tip?

Bij mij helpen een warme kruik onder de kuiten of een spijkermatje (bijv van flowee) wel. Die laatste is gewoon voor een half uurtje of zo en niet om mee te slapen en daarna is het weg. Zo'n irritant gevoel hè!

Tijdens mijn eerste zwangerschap ook enorme last van gehad. Toen geen goede oplossing gevonden. Naast alle aangeraden middeltjes leek voetreflex massage nog het meeste te doen, maar ook daarmee nog heel veel last gehad.

Nu in de tweede zwangerschap weer last van.
Ik slik: ijzer en magnesium, bovenop de multivitamine voor zwangeren.
Daarnaast ligt er ook bij mij een stuk zeep in bed (Sunlight, was het beste volgens de mensen)
Dit lijkt nog weinig te doen. Badje met magnesium vlokken nu 1x gebruikt nog zonder effect.

Wat WEL effect lijkt het hebben. En daar moet ik zelf ook om lachen, want het klinkt belachelijk...
Benen vochtig maken en dan de zeep (Sunlight) over de benen halen zodat er een klein laagje zeep op de kuiten komt. Daarna sokken aan tot hoog op de kuit die bovenaan flink strak zitten. (injinji teensokken van barefoot en more, crewlength hoogte)
Nu sinds een week of 2 heb ik hiermee de rusteloze benen binnen een kwartiertje onder controle zodat ik tot nu toe daarna kan slapen. Het is compleet absurd, maar placobo of niet, ik slaap!!! Ben benieuwd hoe het de rest van de zwangerschap gaat en of dit blijft werken...

Ik heb ook heel veel last van rusteloze benen zefs overdag. Bij mij zit het in mijn bovenbenen en niets hielp
Echt koud afdouchen voor het slapen hielp soms maar wat uiteindelijk het beste werkt bij mij is zo laat mogelijk gaan slapen. Voor 0130 heeft hier geen zin. Dan lig ik tot 3 uur met rusteloze benen voor ik in slaap val.
Nu duurt het meestal 15-30min voor ik slaap.

Heel vervelend maar het werkt voor mij het beste.

Oja ik heb slaapmedicatie gekregen van de huisarts omdat ik zo slecht sliep door de rusteloze benen. Dit mocht ik 2x pw max en dat hielp om bij te tanken. Het hielp goed tegen de rusteloze benen. Nu ben ik 38 weken en neem die medicijnen niet meer omdat ik dat niet aandurf zo kort voor de bevalling.
Dus nu weer slechte nachten helaas.

Hier ook vanalles geprobeerd maar niks hielp. Laatste redmiddel was magnesium olie, dit een paar keer per dag op de benen smeren dat spul werkt perfect!

Bij mij hielp magnesium olie enigszins, en mijn man masseerde mijn benen voor het slapen. Ik moest elke avond sporten om alle energie eruit te gooien. Warme pyjama en sokken hielp een beetje..verder gewoon toegeven, blijven liggen maakte het erger. in de nacht liep ik in de woonkamer rond tot ik weer moe genoeg was om te gaan liggen slapen. Het is rot en frustrerend, maar na de bevalling meteen over!!

Terug
Bovenaan