quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-10-2008 13:55:47&apos

);
Zwemmen is heel gezond. Toch zal iemand met oorproblemen of eczeem voor wie dat niet geldt het niet als pijnlijk ervaren om te horen dat zwemmen gezond is.
Het probleem is dat we in Nederland in een cultuur wonen die door flessen gedomineerd wordt. De zuivelindustrie is één van onze belangrijke industrieën, geen borstvoeding geven dient dan ook een economisch belang.
Ondertussen heeft Nederland zo'n beetje de laagste borstvoedingscijfers van de westerse wereld en de hoogste cijfers van aandoeningen die gerelateerd kunnen zijn aan het niet geven of krijgen van moedermelk.
Heel veel van de meningen en gevoelens die we als prille moeders krijgen worden min of meer gestuurd door de dingen die tot ons komen, en veel over babyvoeding komt regelrecht van de marketingafdeling van de industrie.
Als jullie het jammer vinden dat ik te stellig overkom, sorry, iedereen heeft z'n eigen stijl, en ik post al heel veel jaren op fora, heb er daarom echt wel ervaring mee.
Ik moet eerlijk zeggen dat jullie kritiek me echt pijn doet. Ik heb zelf de tijd meegemaakt waar je als moeder NERGENS goede hulp en advies kon krijgen als je borstvoeding gaf, laat staan dat je te horen kreeg wat het eigenlijk inhoudt: wel of geen borst of fles. Dat is een beetje mijn 'missie' geworden, al pas ik er voor om de schokkendste dingen door te geven. Omdat ik best weet met hoeveel emoties de voeding voor je kindje gepaard gaat, en het weinig nut heeft zout in wonden te strooien.
De dingen die ik post post ik vooral ook om andere moeders pijn en falen te besparen.
Kijk daar gaan we weer; je bent zóóóó overtuigd van je eigen gelijk; "en ik post al heel veel jaren op fora, heb er daarom echt wel ervaring mee."
M.a.w. Wij mogen geen kritiek leveren want jij bent de ervaren persoon!
Je missie is absoluut duidelijk, ik kan het alleen niet eens zijn met je mening over fles; Het probleem is dat we in Nederland in een cultuur wonen die door flessen gedomineerd wordt. De zuivelindustrie is één van onze belangrijke industrieën, geen borstvoeding geven dient dan ook een economisch belang.
Ondertussen heeft Nederland zo'n beetje de laagste borstvoedingscijfers van de westerse wereld en de hoogste cijfers van aandoeningen die gerelateerd kunnen zijn aan het niet geven of krijgen van moedermelk.
Heel veel van de meningen en gevoelens die we als prille moeders krijgen worden min of meer gestuurd door de dingen die tot ons komen, en veel over babyvoeding komt regelrecht van de marketingafdeling van de industrie.
Want als je als aanstaande moeder van te voren aangeeft dat je de fles wilt gaan geven moet je je behoorlijk verantwoorden op verschillende fronten; kraamhulp, verloskundige, omgeving etc.etc.
Verder is alle informatie rondom zwangerschap en bevalling op borstvoeding gericht, (dat valt mij natuurlijk op omdat ik een bewuste flesmoeder ben)
Niet voor niets dat er pas vanaf nr 2 reclame mag worden gemaakt voor flesvoeding.
Niet voor niets dat bijna alle informatie over voeding in het algemeen begint met;
borstvoeding is natuurlijk het beste voor je kindje maar.........
Ook de regering bemoeit zich er tegenwoordig al tegenaan dus nee dat jij het als je missie ziet om alle schaapjes het balang voor borstvoeding uit te leggen zie ik niet als noodzakelijk.
Maar buiten dat gaat de kritiek voornamelijk om de manier waarop!!
Alsof er maar 1 waarheid is en dat is die van jou en het feit dat je iets letterlijk herhaald wat allang als advies gegeven is door iemand anders.
(Als je een vb zoekt kijk maar eens bij biologisch sap). Daar ben je ook al eens eerder op gewezen door iemand anders als ik het goed onthouden heb...
Dan als laatste want dan wil ik er eigenlijk liever geen woorden meer aan vuil maken:
De dingen die ik post post ik vooral ook om andere moeders pijn en falen te besparen.
Nu ben ik niet zo onzeker aangelegd maar zo nu en dan heb ik zelfs het gevoel dat ik gefaald heb als ik jou teksten soms lees!
Daarmee wil ik zeggen dat je in je goede bedoelingen om moeders pijn en falen te besparen ook mensen juist faalangstig en onzeker kan maken.
Groetjes Saskia