sas95

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Jij en ik hebben naar mijn idee, één ding gemeen en dat is dat we ons vreselijk ergeren aan één borstvoedings goeroe....... Maar ze is niet alleen voor bv hoor.
Ook tegen fruit en groente voor 6 maanden. Dat heeft  is me al meerdere malen erg duidelijk gemaakt.
En ik ben daar best boos om geweest.

Ik geef zelf ook nog borstvoeding, maar ik vind mama's die de fles geven even goed hoor.
Als ze maar het beste kiezen dat bij hun past en waar ze dus gelukkig van worden, toch??
Maar goed, wat ik dus wil zeggen, is dat je NIET meer op die bvgoeroe, moet reageren.
Er zijn heel veel mensen, die zich er aan ergeren, maar het is ook haar keus en waar zij in geloofd. Respecteer dat, en sta er boven.
Maar je hebt wel helemaal gelijk!!
(dit bedoel ik niet met een vinger wijzend hoor, maar juist omdat ik het zelfde voel)

Groetjes Suus

Hey Suus, bedankt voor je reactie!
Kan me wel vinden in wat je zegt...ben laatst ook al redelijk uitgevallen
vraag me wel af wat voor een beroep zo iemand heeft...Misschien is het wel niet bewust dat ze zo doet maar ik wordt wel heel opstandig van zo iemand!
Ben zelf ook wel iemand die voor anderen heel zelfverzekerd over kan komen (dit kreeg ik vanmiddag nog te horen van een meisje van de zw. gym daar hebben we een eigen hyve voor opgezet) maar probeer ervoor te waken dat ik niet te betweterig of betuttelend over kom... juist om dit soort dingen te voorkomen!!
Je hebt zeker gelijk eigenlijk moet je er niet op reageren maar soms dan komt er iets op een totaal verkeerd moment! (mijn zus heeft borstkanker en mist sinds deze zomer een borst) dus wat mij betreft kunnen die tieten me gestolen worden en zit ik zeker niet te wachten op iemand die continue te pas en te onpas die borstvoeding naar voren schuift....
Maargoed dat kon zij weer niet weten! Het heeft mij in ieder geval opgelucht en ik hoop dat ik verder niemand voor het hoofd heb gestoten!

Liefs Sas

Hallo Sas,

Wat erg van je zus.... Ik hoop dat het nu goed met haar gaat!
Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met jouw EENS!!!!
Ook ik heb al een paar keer naar haar geschreven, dat ze eens normaal moet doen, maar ik kan geen topic lezen dat over bv, fruit ofzo gaat en zij staat er weer tussen met bv verhalen en niet eerder bijvoeden dan 6 maanden. En over bv geven in de trein enzo.
Ik als bv mama word er zelfs een beetje onpasselijk van.
Ze blijft er toch mee doorgaan. Zij vind zichzelf duidelijk veel beter als een ander!
Daarom zei ik, reageer er niet meer op. Ze wil toch het laatste woord.
Op mij reageerd ze niet meer, want dat heb ik haar zeer vriendelijk gevraagd!

Ik begrijp jouw frustratie heel erg goed,( moet mezelf ook inhouden om niet meer te reageren)  daarom juist deze woorden! Het is het druk maken niet waard.

Trouwens leuk om een site te starten van de zwangerschapsgym..

Groetjes Suus

Dames ik vind het niet zo netjes om een gesprek als dit in het openbaar te voeren.

Als je problemen met iemand hebt, regel dat dan even onderling, zonder dat de hele forumcommunity er van kan meegenieten.

Wat de door jullie aangehaalde onderwerpen betreft: die worden onderbouwd door wetenschappelijk onderzoek en internationaal geldende aanbevelingen.
Hoef je je niet aan te houden, maar erger je niet aan mensen die het hoe en waarom verder uitleggen.

Dirksmama,

Het feit dat je je aangesproken voelt zegt méér dan genoeg!!!
Daarnaast kun je mij niet verwijten dat ik het je nooit persoonlijk heb laten merken, kijk anders even in het topic over huismerken melkpoeder!
Volgens mij staat ook mijn naam als onderwerp dus dan is het toch onderling?

Ik geloof best dat het allemaal héél wetenschappelijk onderbouwd is maar misschien is dat ook wel het hele probleem; werk je teveel volgens het boekje.
En is het ergste van alles nog wel dat je anderen je mening opdringt op een wat mij betreft zeer irritante bazige manier! Ik heb je al vaker gezegd dat we volgens mij niet op zoek zijn naar een schooljuf op dit forum. Als ik de reacties lees op mijn uitval bij het huismerken topic ben ik helaas niet de enige die over je manier van doen struikeld...
De toon die de muziek maakt.........

Ik wilde het eigenlijk niet met zoveel woorden doen maar helaas dwing je me ertoe op deze manier...

Groet Saskia

Hoi Dirksmamma,
Ik wil eigenlijk toch ook even reageren, al is het misschien beter om het niet te doen. Ik erger me af en toe ook behoorlijk aan jou. Het gaat niet zo zeer om wat je zegt, maar meer de stelligheid waarmee je meningen verkondigd. En het zal best wel dat wat je zegt allemaal uit wetenschappelijk onderzoek naar voren is gekomen, maar....dat wil niet altijd zeggen dat dat de enige waarheid is. Zeker bij kinderen is het zo belangrijk dat je het per kind bekijkt, ze zijn niet allemaal hetzelfde!!!!
Daarnaast wordt wetenschappelijk onderzoek van vandaag gegarandeerd overmorgen weer weerlegt en moeten de moeders van morgen precies het tegenovergestelde doen. Hoe vaak is dat al gebeurd?
Anyway, je hoeft natuurlijk niks van mij aan te nemen, maar misschien kun je wel proberen iets genuanceerder te zijn, niet alles is zwart/wit en zeker kinderen niet.
Als ik me had gehouden aan alle richtlijnen, had ik nu waarschijnlijk twee overallergisch, met eczeem bedekte kinderen gehad. En wat betreft dat pro-bv, het zo ontzettend pro-bv zijn, kan als kwetsend ervaren worden door moeders die om wat voor redenen dan ook geen bv kunnen of willen geven. Ga ook hier een beetje voorzichtiger mee om. Het is toch niet leuk om anderen te kwetsen of zonder reden onzeker te maken.
Ivy

Zwemmen is heel gezond. Toch zal iemand met oorproblemen of eczeem voor wie dat niet geldt het niet als pijnlijk ervaren om te horen dat zwemmen gezond is.

Het probleem is dat we in Nederland in een cultuur wonen die door flessen gedomineerd wordt. De zuivelindustrie is één van onze belangrijke industrieën, geen borstvoeding geven dient dan ook een economisch belang.
Ondertussen heeft Nederland zo'n beetje de laagste borstvoedingscijfers van de westerse wereld en de hoogste cijfers van aandoeningen die gerelateerd kunnen zijn aan het niet geven of krijgen van moedermelk.
Heel veel van de meningen en gevoelens die we als prille moeders krijgen worden min of meer gestuurd door de dingen die tot ons komen, en veel over babyvoeding komt regelrecht van de marketingafdeling van de industrie.

Als jullie het jammer vinden dat ik te stellig overkom, sorry, iedereen heeft z'n eigen stijl, en ik post al heel veel jaren op fora, heb er daarom echt wel ervaring mee.
Ik moet eerlijk zeggen dat jullie kritiek me echt pijn doet. Ik heb zelf de tijd meegemaakt waar je als moeder NERGENS goede hulp en advies kon krijgen als je borstvoeding gaf, laat staan dat je te horen kreeg wat het eigenlijk inhoudt: wel of geen borst of fles. Dat is een beetje mijn 'missie' geworden, al pas ik er voor om de schokkendste dingen door te geven. Omdat ik best weet met hoeveel emoties de voeding voor je kindje gepaard gaat, en het weinig nut heeft zout in wonden te strooien.
De dingen die ik post post ik vooral ook om andere moeders pijn en falen te besparen.

quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-10-2008 13:55:47'));

Zwemmen is heel gezond. Toch zal iemand met oorproblemen of eczeem voor wie dat niet geldt het niet als pijnlijk ervaren om te horen dat zwemmen gezond is.

Het probleem is dat we in Nederland in een cultuur wonen die door flessen gedomineerd wordt. De zuivelindustrie is één van onze belangrijke industrieën, geen borstvoeding geven dient dan ook een economisch belang.
Ondertussen heeft Nederland zo'n beetje de laagste borstvoedingscijfers van de westerse wereld en de hoogste cijfers van aandoeningen die gerelateerd kunnen zijn aan het niet geven of krijgen van moedermelk.
Heel veel van de meningen en gevoelens die we als prille moeders krijgen worden min of meer gestuurd door de dingen die tot ons komen, en veel over babyvoeding komt regelrecht van de marketingafdeling van de industrie.

Als jullie het jammer vinden dat ik te stellig overkom, sorry, iedereen heeft z'n eigen stijl, en ik post al heel veel jaren op fora, heb er daarom echt wel ervaring mee.
Ik moet eerlijk zeggen dat jullie kritiek me echt pijn doet. Ik heb zelf de tijd meegemaakt waar je als moeder NERGENS goede hulp en advies kon krijgen als je borstvoeding gaf, laat staan dat je te horen kreeg wat het eigenlijk inhoudt: wel of geen borst of fles. Dat is een beetje mijn 'missie' geworden, al pas ik er voor om de schokkendste dingen door te geven. Omdat ik best weet met hoeveel emoties de voeding voor je kindje gepaard gaat, en het weinig nut heeft zout in wonden te strooien.
De dingen die ik post post ik vooral ook om andere moeders pijn en falen te besparen.

Kijk daar gaan we weer; je bent zóóóó overtuigd van je eigen gelijk; "en ik post al heel veel jaren op fora, heb er daarom echt wel ervaring mee."

M.a.w. Wij mogen geen kritiek leveren want jij  bent de ervaren persoon!

Je missie  is absoluut duidelijk, ik kan het alleen niet eens zijn met je mening over fles; Het probleem is dat we in Nederland in een cultuur wonen die door flessen gedomineerd wordt. De zuivelindustrie is één van onze belangrijke industrieën, geen borstvoeding geven dient dan ook een economisch belang.
Want als je als aanstaande moeder van te voren aangeeft dat je de fles wilt gaan geven moet je je behoorlijk verantwoorden op verschillende fronten; kraamhulp, verloskundige, omgeving etc.etc.  
Verder is alle informatie rondom zwangerschap en bevalling op borstvoeding gericht, (dat valt mij natuurlijk op omdat ik een bewuste flesmoeder ben)
Niet voor niets dat er pas vanaf nr 2 reclame mag worden gemaakt voor flesvoeding.
Niet voor niets dat bijna alle informatie over voeding in het algemeen begint met;
borstvoeding is natuurlijk het beste voor je kindje maar.........
Ook de regering bemoeit zich er tegenwoordig al tegenaan dus nee dat jij het als je missie ziet om alle schaapjes het balang voor borstvoeding uit te leggen zie ik niet als noodzakelijk.

Maar buiten dat gaat de kritiek voornamelijk om de manier waarop!!
Alsof er maar 1 waarheid is en dat is die van jou en het feit dat je iets letterlijk herhaald wat allang als advies gegeven is door iemand  anders.
(Als je een vb zoekt kijk maar eens bij biologisch sap). Daar ben je ook al  eens eerder op gewezen door iemand anders als ik het goed onthouden heb...
Dan als laatste want dan wil ik er eigenlijk liever geen woorden meer aan vuil maken:
Nu ben ik niet zo onzeker aangelegd maar zo nu  en dan heb  ik  zelfs het gevoel dat ik  gefaald heb als  ik jou teksten soms lees!
Daarmee wil ik zeggen dat je in je goede bedoelingen om moeders  pijn en falen te besparen ook  mensen juist  faalangstig en onzeker kan maken.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan