sas95

Maar nu noem je juist één van de problemen: iedereen ZEGT dat bv zo goed is. En laten vervolgens moeders met vragen en problemen gewoon zitten.

Maar met alleen zeggen bereik je zo weinig.
Je kunt zoveel zeggen, maar zeggen is geen doen.
Te weinig wordt er geholpen met het hoe als iemand borstvoeding wil geven, te weinig wordt er uitgelegd waarom borstvoeding de voorkeur verdient en te weinig wordt er geholpen met het zo kindvriendelijk mogelijk geven van een fles als mensen uit vrije keuze of noodzaak een fles geven.
Daarom is er practische hulp nodig. De eens doet dat door bijeenkomsten te organiseren of bij moeders langs te gaan, de ander door via internet te reageren.

Weet je dirksmama, jij bent de meest kortzichtige persoon die ik op dit forum tegen ben gekomen.
Hoe kan jij in hemels naam zeggen, dat wij jouw kwetsen, terwijl jij de gene bent die iedereen met jouw zo genoemde mening, onderuit schoffel.

En fijn dat je jezelf zo aangesproken voelt. Dat zegt naar mijn idee al genoeg!!!!!!!

Aan alle lieve mama's, sorry dat ik dit topic ben begonnen.
Het was niet mijn bedoeling om mensen boos te krijgen of te kwetsen.

Maar naar mijn idee, zijn er mensen die werkelijk niks aanemen en die denken dat ze alles beter  weten.
Er is nog nooit een baby volgens de boekjes opgevoed, want dan zouden we allemaal de zelfde kinderen hebben, die nooit ziek zijn.

Bij deze, is het beter om dit topic te sluiten!!!
Mama's wees verstandig en laat haar!!!!!!!!!!!!!!!!

Suus

Hoi Suus,

Je neemt de woorden uit mijn mond...........inderdaad laat haar maar want we (lullen) praten tegen een betonnen muur.
Ook ik heb me er behoorlijk aan geergerd. Maar altijd maar zo gelaten met de gedachten ze weet niet beter......
Ook ik ben niet zo onzeker aangelegd......maar af en toe als je haar standpunten leest dan ga je zeker twijfelen.
Nogmaals ik sluit me helemaal bij jullie aan..........

Groetjes Louise

p.s dirksmama doe jezelf een plezier en beschouw jezelf niet als een nationale boodschapper daar doe je jezelf maar ons een HEEL groot plezier mee.
Wij zijn niet STOM OF DOM wij zoeken via dit forum naar een manier om onze kleintjes zo goed mogelijk aan te sturen, zodat zij maar ook wij ons lekker voelen.
We hebben dan ook zeker niets aan een nationale boodschapper die het altijd beter denkt te weten of ieder geval ZO OVERKOMT!!!!

Hallo lieve mama's,

Ook ik kon het niet laten om toch deze topic even te openen, ben ook zoooo nieuwsgierig :)
Maar oke. Ik begrijp best dat jullie reacties en het was mij ook gelijk duidelijk over wie het ging, maar echt leuk is het natuurlijk niet om zoiets te lezen. Ik moet er zelf ook altijd heel erg over waken om niet betweterig over te komen. Ik probeer altijd mijn de ervaringen die ik heb te delen, en als ik ze niet heb vraag ik anderen om ervaringen. Ik denk dat dat ook het hele idee achter het forum is.
Maar laten we elkaar blijven respecteren. Geschreven dingen kunnen we heel anders overkomen dan ze bedoeld worden. Als iemand bijv. met grote letters schrijft, lijkt het of ze boos zijn, terwijl dat niet altijd zo bedoeld is. Snap je wat ik bedoel?

Kijk dirksmama, jij hebt veel ervaringen opgedaan in de loop der jaren en ja die kan je delen, maar misschien is het goed om in te gaan op  de vraag die er gesteld wordt  en niet altijd de bv erbij te halen. Ik geef zelf ook nog borstvoeding(bijna 10 mnd nu), maar heb er wel begrip voor als anderen kiezen voor de fles, om wat voor reden dan ook. En daar is niks mis mee. Ook daar worden kindjes groot van. Ik begrijp dat het je pijn doet als er zo over je geschreven wordt, maar het doet anderen ook pijn als je hun ideeen over (op)voeding de grond in boort. Heb je daar weleens bij stil gestaan?!
Ik denk dat het vooral de manier is waarop je schrijft, alsof jij alles weet en de rest maar dom is. Ik neem aan dat je het niet zo bedoelt.......toch???????

Lieve allemaal, ik hoop dat we nog heel lang met veel plezier ervaringen kunnen delen op dit forum....

Groetjes, Yvette

quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-10-2008 17:42:38'));

Maar nu noem je juist één van de problemen: iedereen ZEGT dat bv zo goed is. En laten vervolgens moeders met vragen en problemen gewoon zitten.

Maar met alleen zeggen bereik je zo weinig.
Je kunt zoveel zeggen, maar zeggen is geen doen.
Te weinig wordt er geholpen met het hoe als iemand borstvoeding wil geven, te weinig wordt er uitgelegd waarom borstvoeding de voorkeur verdient en te weinig wordt er geholpen met het zo kindvriendelijk mogelijk geven van een fles als mensen uit vrije keuze of noodzaak een fles geven.
Daarom is er practische hulp nodig. De eens doet dat door bijeenkomsten te organiseren of bij moeders langs te gaan, de ander door via internet te reageren.

Ok ik doe nog één poging;

"Te weinig wordt er geholpen met het hoe als iemand borstvoeding wil geven, te weinig wordt er uitgelegd waarom borstvoeding de voorkeur verdient"

Wordt naar mijn mening in elk artikel over borstvoeding t.o.v. flesvoeding méér dan duidelijk uitgelegd.

"en te weinig wordt er geholpen met het zo kindvriendelijk mogelijk geven van een fles als mensen uit vrije keuze of noodzaak een fles geven"

Nou ik zal de topic gemist hebben waarbij jij positief over een fles hebt geschreven, zonder niet tóch nog even het onderwerp bv aangehaald te hebben...
En die praktische hulp? Kun je toch ook alleen  schrijven in dit forum? Dus ben je toch geen betere boodschapper dan alle andere geschreven  informatieve artikelen??

Maargoed ik zal hier wel te blond voor zijn ben ik bang....
Ik heb altijd geleerd dat juist als je  je bij een forum aansluit, je open moet staan voor de mening/ kritiek van anderen. Die kritiek was in eerste instantie opbouwend bedoeld alleen ik krijg niet echt de indruk dat je daarvoor openstaat helaas!

Groet Saskia

Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om iets te schrijven dat niet waar is.

Elke moeder doet het beste in haar vermogen voor haar kind, dat staat buiten kijf. Als het over voeding gaat heb je nu eenmaal zaken die beter zijn dan het alternatief. Ik kan niet gaan zeggen dat een fles net zo goed is als een borst, omdat dat feitelijk gezien gewoon niet waar is.

Wel kan een fles soms gewoon een betere keuze zijn in een bepaalde situatie. Ieder mens, iedere situatie is nou eenmaal anders.
Ik val ook echt niemand aan die haar kind flest. Moeder zijn is al moeilijk genoeg.

Maar als er een vraag is, dan vind ik dat een moeder recht heeft op een zo goed en compleet mogelijk antwoord. En dan kan borstvoeding ook genoemd worden.
Voor de een zullen tips om borstvoeding te verbeteren bij een afbouwvraag als onzin overkomen, voor een ander zal het een eye-opener zijn 'oh dus zo kan het ook'. Voor die laatste zijn dan de opmerkingen over borstvoeding bedoeld. De rest legt het maar naast zich neer, ik schrijf voor wie het lezen wil.

quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-10-2008 21:28:52'));

Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om iets te schrijven dat niet waar is.

Elke moeder doet het beste in haar vermogen voor haar kind, dat staat buiten kijf. Als het over voeding gaat heb je nu eenmaal zaken die beter zijn dan het alternatief. Ik kan niet gaan zeggen dat een fles net zo goed is als een borst, omdat dat feitelijk gezien gewoon niet waar is.

Wel kan een fles soms gewoon een betere keuze zijn in een bepaalde situatie. Ieder mens, iedere situatie is nou eenmaal anders.
Ik val ook echt niemand aan die haar kind flest. Moeder zijn is al moeilijk genoeg.

Maar als er een vraag is, dan vind ik dat een moeder recht heeft op een zo goed en compleet mogelijk antwoord. En dan kan borstvoeding ook genoemd worden.
Voor de een zullen tips om borstvoeding te verbeteren bij een afbouwvraag als onzin overkomen, voor een ander zal het een eye-opener zijn 'oh dus zo kan het ook'. Voor die laatste zijn dan de opmerkingen over borstvoeding bedoeld. De rest legt het maar naast zich neer, ik schrijf voor wie het lezen wil.

Niemand vraagt van je om dingen te schrijven die niet waar zijn! Nogmaals het gaat om de manier waarop! Je schrijft voor wie het lezen wil maar je leest ook alleen maar wat je lezen wil blijkbaar, hoe dik is die plank vraag ik me dan af....
Te dik voor mij vrees ik...

Nou zou ik hier toch ook wel even op willen reageren. Ik vind het niet netjes dat dit soort topics geopend worden. Jullie kunnen wel zeggen dat jullie haar naam niet genoemd hebben en dus discreet waren. Maar zelfs ik (die nog niet zo lang op het forum is) wist over wie het ging. En niet zozeer omdat ik het met jullie eens ben, als wel omdat ik al wist dat jullie problemen hadden met DM.

Ik ben een moeder die graag bv wilde geven maar waarbij het niet gelukt is. Ik ben ervan overtuigd dat ik een grotere kans van slagen had gehad, als mensen me beter hadden kunnen voorlichten over het geven van bv bij een dysmature baby die daarnaast kunstvoeding via vingervoeden kreeg.

Ik ben ook van mening dat bv de beste keus is voor een baby, omdat dit er nou eenmaal speciaal voor gemaakt is. Mocht dit om wat voor reden niet lukken, of de moeder ongelukkig maken, dan vind ik het belangrijk dat je goede voorlichting kunt krijgen over de beste fv. Mij doet het nog steeds wat pijn als je leest op de verpakking van de fv dat bv de beste keus is. Op reclamens blijf je dat ook stééds maar horen. Waardoor ik ga denken dat ik mijn kind tekort doe met de fles.

Wat ik wil zeggen is: ik vind de info die DM geeft vaak erg verhelderend en interessant. Maar vind ook dat ze mag laten merken begrip te hebben voor flesvoedende moeders. Weet niet genoeg over DM om te weten of ze dit wel/niet doet. Misschien doet DM belerend oid, dat weet ik niet. Maar ook al erger je je er rot aan, open dan niet zo'n soort topic als dit... Spreek dan háár erop aan. Luistert ze niet, negeer dan verder haar opmerkingen.

Terug
Bovenaan