schaamlippen

Hoi meiden,

Dit is een beetje een persoonlijk iets...

Sinds enkele weken zijn mijn buitenste schaamlippen steeds kapot en dan bovenin (wanneer ze bij elkaar komen zeg maar).
Ik ben al gestopt met inlegkruisjes, maar ja 10x op een dag je onderbroek verwisselen is ook niet alles.
Ik verlies veel slijm vind ik zelf, en ik denk dat dit irritatie met zich mee brengt dat het kapot gaat ofzo..
Heb al gesmeerd met Purol en Bepathen maar dat maakt het erger omdat het ook vochtig blijft.
Nu ben ik het steeds met mentholpoeder/talkpoeder aan het bestrooien.

Is dit iets wat meerdere hebben, gaat dit nog over???
Dit is heel irritant, elke keer als het net weer geneest begint het weer na een dag of 2.
 
Hoi hoi,

is het niet een schimmelinfectie? Daar kun je tijdens je zwangerschap ook wel wat last van hebben. Misschien moet je het eens aan je vk vragen. Tis idd heel vervelend.. succes.

groetjes
 
Ik heb er geen ervaring mee maar ik geloof dat ik er toch even mee naar de huisarts zou gaan. Misschien niet heel prettig, het is inderdaad behoorlijk persoonlijk, maar misschien is het wel een schimmeltje oid. Daar kun je dan een zalfje voor krijgen en misschien tips over wat je niet of juist wel moet doen. Succes!
 
Ik heb een lang verleden met schimmelinfectie en dat is het niet.
bij schimmelinfectie heb je ook continu jeuk in je doos en je schaamlippen. De afscheiding is dan korrelig en ruikt ( bij mij toen naar rotte vis). Je schaamlippen zijn dan opgezet en vuurrood.

Dit alles heb ik dus niet, heb alleen steeds kapotte plekjes.
Ik zal het zowieso morgen aan de VK vragen of zij weet wat het is en anders even naar de dokter gaan.
 
Hallo
ik herken je verhaal. Heb er nl ook wel eens last van gehad. Ik smeerde er meestal sudocreme op(gebruik je ook voor babybillen) Bij mij hielp het goed

succes
 
Ik heb het ook gehad en kreeg toen van de huisarts het advies om zinkzalf te gebruiken. Dit hielp erg goed. Het is behoorlijk vet en dat houdt het vocht wat weg.

Vervelend hoor! Heel veel sterkte!

Groetjes, Marisa

 
Ik heb dit aan het begin van mijn zwangerschap ook gehad. Niet dat het helemaal kapot was maar wel heel veel vocht/afscheiding.

Heb toen telefonisch uitleg gegeven aan de assistente vd huisarts en heb een "ei" voorgeschreven gekregen. Kon ik gelijk ophalen bij de apotheek.
Heel apart, je moet het ei in je vagina inbrengen als je in bed ligt, voordat je gaat slapen. Het is een soort bruistablet ( die dingen die je in bad doet ;) ) maar het heeft wel geholpen! Veel minder afscheiding. Heb sindsdien geen inlegkruisjes meer hoeven gebruiken.

En anders is het misschien een tip om een kleine tampon in te brengen, zodat het vocht daar wordt opgevangen en je huid kan herstellen zonder nat te worden.
 
Terug
Bovenaan