schaamlippen

hoi Rixt,
2x per dag verschonen was voor mij niet genoeg helaas. Ik moest elk uur mijn onderbroek verschonen zoveel afscheiding had ik.

De speciale onderbroeken die ik heb zijn volgens mij niet helemaal van katoen. Maar het zijn wel de enige die comfortable zitten.
 
Gebruik geen wasverzachter of sterk geparfumeerd wasmiddel voor je ondergoed.
Zodra ik mijn slips in wasverzachter was of bv. Fleuril dan heb ik ook meteen irritatie van  onderen  !
Hopelijk ben je er snel vanaf !!
 
Hoi junior,

Heeeeel herkenbaar! Heb er weken last van gehad en  geprobeerd het te genezen. Het is nu over maar het  kan zo weer opnieuw beginnen. Dat is namelijk al paar keer gebeurd,  alleen nu weet ik wat ik moet doen.  Bovenaan mijn schaamlippen had ik gewoon twee blaren zitten.

Mijn tips:
- geen maandverband gebruiken, ik gebruikte soms de allerkleinste tampons om het vochtverlies tegen te gaan en het niet kon gaan broeien.
- juiste onderbroek, in mijn geval niet te strak en katoen
- sudocreme smeren om het vocht te bestrijden, heb een megapot gekocht!  
- micozonal creme voor de huid bij drogist halen en smeren als het te geirriteerd is  en jeukt, ik voelde niets in mijn vagina, had geen vieze stinkende afscheiding,  dus inwendige pillen had ik niet nodig, alleen mijn lippen en liezen jeukten en daar hielp die creme super tegen, wel even paar dagen smeren.
- als het even kan, geen onderbroek aan en lekker in je blote doos rondlopen, vooral 'savonds deed ik alleen nachtpon en badjas aan, en  's nachts ook geen ondergoed.

Sterkte ermee! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat. Ik weet hoe vervelend dit kwaaltje is, vooral de jeuk, Gek werd ik ervan. Kon  er  's nachts soms niet van slapen.

groet
Lies  

 
Hallo,
Misschien raae dat ik dit aan jullie vertel inlplaats aan mijn mkeder. Maar Ik ben nog maar 14 jaar en heb heel veel last van mijn schaamlippen... ze zijn rood en jeuken heel erg, hebben jullie een idee wat het is en wat ik er aan kan doen... Ik draag nu zoizo al geen onderbroek als ik in bed lig...
Groetjes Esther
 
Zou een infectie kunnen zijn of een bacterie.  Zou even naar de huisarts gaan als ik jou was. Hoeft niets ergs te zijn, maar die kan je waarschijnlijk wel wat voorschrijven om het te doen verminderen en uiteindelijk over te laten gaan. En zorg ervoor dat je katoenen ondergoed draagt. En niet te strakke broeken. Of als je thuis bent in ieder geval iets wat losser zit als bijv een spijkerbroek.  
 
 
Terug
Bovenaan