Schema’s, wakkertijden, doorslapen, radeloos

Laat alles schema's, wakkertijden en andere 'onzin' los en kijk naar je kind. Je kind geeft echt aan wat het nodig heeft! Als je kind aangeeft moe te zijn, dan gaat hij naar bed. Hongersignalen? Dan geef je een voeding. Echt, het is niet zo moeilijk als je denkt ;) 

Wat doet het mij goed om te lezen dat ik niet de enige ben die zo onzeker wordt van alle adviezen en methoden! 
Mijn zoontje is nu 3 weken oud en hij is erg onrustig en huilt veel. Ik merk aan mezelf dat ik het zo graag goed voor hem wil doen. En als hij dan weer zo hard huilt, zakt de moed me soms in de schoenen en krijg ik het gevoel te falen. 
Ik heb het boek Baby in een droomritme gekocht en daar haal ik wel veel info uit en ik pas toe wat bij mij past. 
Wat door anderen gezegd wordt over kijken naar je kind en het herkennen van signalen en verschillende huiltjes gaat bij mij (nog) niet op. Mijn zoontje huilt gewoon altijd (bij wakker worden, voeden, verschonen, badderen, tussendoor zomaar) en meestal hetzelfde: hard. Een echte zoektocht dus, waarbij ik het wel fijn vind wat theoretische kennis over bijvoorbeeld wakkertijden als houvast te hebben. 

Hoi Inge! Inmiddels weer een paar weken verder en wat een verschil kan dat maken. Hoop dat dat bij jou ook zo is. Ik heb gemerkt dat ik signalen van mijn dochter al beter kan ‘lezen’ en ook écht probeer los te laten ‘hoe het hoort’ en de schema’s en ritmes als een richtlijn te zien. Hoe ouder ze worden, hoe meer ze ook meer in een eigen ritme komen. Ik heb ook nog contact gehad met een medewerker van het cb die mij complimenten geeft en helpt relativeren. Dat is ook zo helpend! Als de kleine even een ‘off day’ heeft en daardoor meer huilt, kan ik daar zeker nog van balen en in onzekerheid schieten, maar ik probeer me dan ook echt even toe te spreken dat iedereen wel eens een minder dag heeft (vooral als baby’s een sprongetje hebben). Ondertussen ga ik gewoon na een voeding wandelen met de wagen haha en als ze daarna nog lekker slaapt dan ben ik daar blij mee en als ze niet lang slaapt dan is dat ook maar zo ;)
Volgende uitdaging; volgende week weer aan het werk en dan de zorg overlaten aan opa’s/oma’s, kdv en man.. spannend, maar komt ook vast wel goed!

Terug
Bovenaan