schema 1 jaar

hallo trotse moeders,

onze bink is 1 jaar geworden en we hebben het enorme feest overleeft, wat een gekkehuis, maar erg gezellig. nu gaat er vast een boel veranderen dus ik vroeg me af wat jullie schemaas waren met 1 jaar. zijn jullie meteen op halfvollemelk overgestapt en vit D druppels??? slapen ze maar 1 keer ipv 2???? eten ze meteen alles mee met de pot ook gekruid voedsel als bami en lasagna???? drinken ze uit een beker of met rietje of gewoon tuitbeker of fles???

ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt.

groetjes een andere trotse mama (boef loopt ook sinds zijn verjaardag, leuk gezicht)
 


ons dochtertje is ook 1 jaar geworden

7:00 uur :   halfvolle melk met brinta
10:00 uur :   fruithapje
14:00 uur :   fles opvolgmelk 200 cc
16:30 :   warm eten met een toetje
19:00 : nog steeds een laatste fles opvolgmelk

ik ben zelf ook nieuwsgierig naar andere schema's ik zou ook wel van de opvolgmelk afwillen en kunnen ze niet gewoon een stuk fruit eten volgens mij zit er bij mij ook wat weinig tijd tussen de voedingen maar kan niet echt anders omdat ze 1 keer per dag slaapt van 12:00 tot 14:00  .

 
hallo,

mijn zoontje is nu 14 maanden maar heeft eigenlijk nog hetzelfde schema.

7.00 pap 200cc van opvolgmelk    
10.00 fruithapje en een sapje
12.00 2 boterhammen met beleg
12.30 flesje halfvolle melk 150cc wel warm anders wil hij  het niet
slapen tot ong.14.30
15.00 sapje met een koekje of rijstwafeltje wat ik in huis heb
17.00 warm eten met yoghurt na.  
19.00 100cc opvolgmelk voor het slapen gaan.

Als je in totaal nog 300cc opvolgmelk geeft hoef je geen vitamine D te geven. Als je helemaal over gaat op gewone melk dan wel.
Ik heb begrepen dat die  druppels ook behoorlijk prijzig zijn dus geef ik nog opvolgmelk nr 3
Daar zit in ieder geval alles in wat hij nodig heeft en dat vind ik wel een prettig idee, daarbij gebruiken we nog maar zo weinig.we doen nu erg lang met een pak.

Joris eet met de pot mee ik kook dan zonder zout en kruiden die zet ik dan op de tafel. Als we iets eten wat zonder kruiden  echt niet lekker is zoals bv lasagna of pasta dan geef ik een potje of iets uit de diepvries.

Het flesje voor het slapen gaan is volgens het cb niet nodig maar mijn zoon en ik genieten er nog erg van 's avonds hi hi    
 
Hoi Biana16,

Vit.D druppels zijn niet zo prijzig hoor. Het is goedkoper dan Nutrilon 3.
Een flesje met 25ml kost ergens tussen de 5 en 7 euro. En je doet er heel lang mee. Ik geef nu al 13 maanden borstvoeding en dan moet je ook vit D geven. En ik ben pas met mijn 3e flesje   bezig.

En het is te verkrijgen op waterbasis (smaakt naar anijs, mijn dochter gaat er van overgeven) en op olie-basis (die vindt ze zelfs lekker).

groetjes Chantal
 
Hoi Denise,

Gefeliciteerd met de 1e verjaardag van je zoon........!
En het is niet zo dat er nu opeens drastisch gaat veranderen aan zijn eet en drinkpatroon. Meestal gaat dat geleidelijk. En je bouwt dingen af.

Mbt nutrilon of halfvolle melk. Hij mag halfvolle melk. Maar er wordt geadviseert om niet van de ene op de andere dag over te gaan. Meestal bouw je dat af en op. Je begint bijvoorbeeld met halve fles nutrilon en vul je aan met halfvolle melk. En je moet vit. D geven als je halfvolle melk geeft.
En je kunt beginnen met hem leren drinken uit beker. Je kunt beginnen met tuitbeker of niet, met een rietje....... of inderdaad meteen uit een beker, kijk wat voor je zoon het beste werkt.
En in principe mag hij alles mee-eten.

En het slapen. Dat geeft je zoon vanzelf wel aan. Sommige kinderen slapen nog 2 keer tot ze anderhalf zijn. Sommige slapen vanaf 6 maanden maar 1 keer. Dus kijk naar je zoon hoe hij is. En vanzelf zal hij wel aangeven of hij nog maar 1 of 2 keer slapen nodig heeft. Onze dochter van 13 maanden slaapt al vanaf 3 maanden maar 1 keer overdag. En meestal maar anderhalf uur. Pas sinds 4 maanden of zo slaapt 2 tot 3 uur overdag.

Het schema van onze dochter is:
08:00 uur boterham met boter (beleg wil ze nog niet) met 60ml kv (nutrilon 3) of 100-120ml dunne pap (laatste paar dagen wil ze geen brood en als de pap te dik is gaat ze kokhalzen.
10:00 uur 100gr fruit gepureerd (stukjes eet ze niet) + water of thee uit een tuitbeker of sinds 2 dagen heeft ze door hoe je met een rietje moet drinken.
12:00 uur 100-120 ml dunne pap
12:30 a 13:00 uur   t/m ca. 15:00 uur slapen >> voor het slapen krijgt ze borstvoeding
Rond 16:00 uur 100gr. fruithap + thee of water
18:00 100-150gr avondeten (gepureerd en eigen bordje met stukjes die ze eet of mee speelt) + 100ml yoghurt zonder toevoegingen
20:00 uur borstvoeding en naar bed
Ergens tussen 23:00 en 02:00 uur nog een keer borstvoeding.

Groetjes Chantal



 
hoi

Mijn dochtertje is nu 13 maanden en haar schema is als volgt

7.30 een fles opvolgmelk 240 cc met soms een boterham erbij
11.00 fruit
12.30. halfvolle melk 240 cc en een boterham
13.00 t/m 15.00 slapen
15.00 koekje met wat sap
17.30 warm eten met een toetje
19.00 slapen

groetjes went
 


Ik hoorde dat sommige mensen hun kindjes pakjes drinken geven zodat ze uit het rietje kunnen drinken, ik geef ons dochtertje elke keer roosvicee via een lepeltje omdat ze absoluut niet uit een rietje beker, tuitbeker, of fles wil drinken ze gaat er dan alleen maar mee spelen nu heb ik vandaag voor het eerst een pakje joy gekocht ik hield dat pakje in mijn hand en deed dat rietje in haar mond en hier zoog ze dus wel aan  alleen nu nam ik zelf ook een slokje en koop het volgende keer niet weer want vind het veelste zoet ook al staat erop dat er geen suikers enz is aan toegevoegd  
dus bedankt   voor de tips het werkt echt nu nog een lekker smaakje vinden wat gezond is wat voor pakjes geven jullie aan je kindjes ??

 
hallo

ik heb van difrax zo'n pakjeshouder gekocht en kinderappelsap, ik ga het morgen meteen proberen, het is ook ongezoet.

vandaag met halfvolle melk begonnen, maken jullie daar ook pap mee?? ik verwarmde de melk in de magnetron en dat ging erg goed. alleen deze gewone melk in de fles is te dun het spuit eruit, zal ik het morgen maar in de tuitbeker doen, misschien is dat handiger. hoe doen jullie dt???

bedankt nog voor de handige en hulpzame reacties

groetjes
 
Terug
Bovenaan