schema 1 jaar

Hoi naamgenoot

Ik heb Joris ook leren drinken met een rietje via een pakje.
Hier kreeg hij door hoe het moet en nu drinkt hij ook uit een rietjes beker van Advent. Volgens mij moeten ze het principe even door hebben.

De prijs van vitamine D druppels valt inderdaad erg mee!
 
Hallo bianca22

Ik wilde even vragen, ik zag je schema van het eten, maar ik zag er geen boterham in voor komen tussen de middag voor het slapen gana of net na het slapen . Is daar een rede voor? of lust je kindje geen brood of mag dat niet hebben?

Want er hoort toch ook een broodje in het voedingschema van kindjes vanaf 8/9 mnd oud/

Mijn dochter is 11 mnd en eet 1 á 2 boterhammen tussen de middag.
 
ja ze krijgt wel brood we doen het om en om, 1 ochtend krijgt ze brinta de volgende dag krijgt ze brood omdat ze nog op 5 voedingen zit , zit er ook wat weinig tijd tussen al die voedingen ze slaapt van 12:00 tot 14:00  als we de fles van 14:00 uur laten vallen krijgt ze voortaan brood inplaats die fles maar tot nu toe doen we nog gewoon om en om en tussendoor eet ze weleens een broodje als ik ook brood eet ik vind het zelf ook belangrijk dat ze brood eet en ze eet het gelukkig graag
 
Hallo

Ik was naturlijk mijn schema vergeten van mijn dochter.

mijn dochter is totaal geen kind van de klok, ze heeft dagen er tussen zitten dat ze 2x 2 'a 3 uur slaapt, dagen maar 1 x slaapt. en ook dagen zelfs wel 4 dagen achter elkaar dat ze gewoon niet slaapt,van 6.00/8.00 uur tot 19.00/20.00 uur wakker is.oondanks dat ik haar meerderemalen naar bed brengt voor een poging om te slapen.

haar voeding:

6.00/7.30 uur flesvoeding 250cc
9.00/10.00 flesvoeding 200/250cc
12.00/13.00 uur 1 'a 2 boterhammen met 150cc soja melk of flesvoeding
15.00/16.00 uur fruithap zelfgemaakt of potje van aparte vruchten
17.15/17.45 warme prak met yoghurt
19.00/20.00 uur naar bed met flesvoeding 250cc
23.00/02.00 komt ze nog steed voor een flesje doe dan 150cc flesvoeding.

daarnaast krijgt ze de heledag een flesje water/thee/diksap aangeboden. die kan ze zelf altijd pakken.en krijgt een rijstewafel,soepstengel of babykoekje tussen door.
 
Hoi, mijn zoontje is ook net een jaar geworden. Zijn schema ziet er   (meestal) als volgt nu uit:

Zo rond 7.00 uur/7.30 uur wakker en dan een bordje pap met 200 ml hvmelk en een flesje diksap
11.30 uur een boterham met beleg en ik probeer er nog 100 ml melk in te krijgen, maar meestal wilt hij maar een paar slokken.
12.00 uur slapen tot ong.14.30 uur
14.30 uur fruit en drinken
17.30 uur warm eten, toetje en drinken
18.30 uur in bad
19.00 uur slapen

sÓchtends tussen de pap en brood wilt hij niets, eerst gaf ik hem dan zijn fruit maar hij heeft nu geen trek meer om die tijd, en tussendoor hoe het uitkomt geef ik hem nog een soepstengel of ontbijtkoekje met drinken. Groetjes!
 


Hoi hedy  mooi schema heb jij , krijgt jou kindje smiddag's gewoon een potje fruit of gewoon een stuk fruit ?? wij willen ook graag vers fruit gaan geven maar hebben ze aan 1 banaan of appel wel genoeg of gooien jullie er ook nog iets anders doorheen ???? of mischien dat iemand anders kan reageren ?

 
hoi, het verschilt, als ik geen zin of tijd heb of onderweg ben dan geef ik een potje maar meestal probeer ik vers fruit te geven. Heel lang at hij alles met smaak, stukjes banaan, een kiwi uitlepelen, maar sinds een paar weken weigert hij dit, ook als ik fruit prak. Uit een potje eet hij het weer wel, maf he. Op het cb gaven ze me de tip om het in een sapje te geven uit een beker en dat drinkt hij meestal met smaak op! Terwijl hij voor de rest alles uit een beker weigert en uit de fles wilt. Sinds een paar dagen wilt hij wel weer een paar stukjes of geprakt maar niet elke keer en maar een beetje dus ik mag blijven persen of met de staafmixer een sapje produceren. Als ik zo een sapje met de staafmixer doe doe ik meestal een sinaasappel en dan nog meloen met banaa, of appel en peer, druiven etc. noem maar op, ik maak er echt iets lekkers van. Ik had gevraagd wat ze nodig hebben, en zij zei van het cb dat je maar moet denken dat het hele kleine mensjes zijn met een klein buikje dus van alles een beetje is goed, een beetje brood melk groente fruit etc. dus, want ik wist ook niet of 1 fruitje wel genoeg was dus daar denk ik nu maar aan als hij niet zo veel wilt. Dus ik kijk nu wat hij wilt en probeer me niet al te druk te maken! En als hij helemaal geen fruit wilt geef ik ipv yoghurt een fruitsnackje dat is van olvarit en van nestle.
Dat schema zit er trouwens sinds pas in hoor! En het lukt ook niet altijd, ik laat hem sinds kort later slapen want hij wilt geen middagdutje meer doen terwijl hij anders veel te moe is als hij bijv. van 10 tot 12 heeft geslapen, en anders wou hij nog om 17.00 uur en dan sliep hij natuurlijk niet om 19.00 uur! Groetjes en succes bij het fruit geven.
 
Terug
Bovenaan