hoi, het verschilt, als ik geen zin of tijd heb of onderweg ben dan geef ik een potje maar meestal probeer ik vers fruit te geven. Heel lang at hij alles met smaak, stukjes banaan, een kiwi uitlepelen, maar sinds een paar weken weigert hij dit, ook als ik fruit prak. Uit een potje eet hij het weer wel, maf he. Op het cb gaven ze me de tip om het in een sapje te geven uit een beker en dat drinkt hij meestal met smaak op! Terwijl hij voor de rest alles uit een beker weigert en uit de fles wilt. Sinds een paar dagen wilt hij wel weer een paar stukjes of geprakt maar niet elke keer en maar een beetje dus ik mag blijven persen of met de staafmixer een sapje produceren. Als ik zo een sapje met de staafmixer doe doe ik meestal een sinaasappel en dan nog meloen met banaa, of appel en peer, druiven etc. noem maar op, ik maak er echt iets lekkers van. Ik had gevraagd wat ze nodig hebben, en zij zei van het cb dat je maar moet denken dat het hele kleine mensjes zijn met een klein buikje dus van alles een beetje is goed, een beetje brood melk groente fruit etc. dus, want ik wist ook niet of 1 fruitje wel genoeg was dus daar denk ik nu maar aan als hij niet zo veel wilt. Dus ik kijk nu wat hij wilt en probeer me niet al te druk te maken! En als hij helemaal geen fruit wilt geef ik ipv yoghurt een fruitsnackje dat is van olvarit en van nestle.
Dat schema zit er trouwens sinds pas in hoor! En het lukt ook niet altijd, ik laat hem sinds kort later slapen want hij wilt geen middagdutje meer doen terwijl hij anders veel te moe is als hij bijv. van 10 tot 12 heeft geslapen, en anders wou hij nog om 17.00 uur en dan sliep hij natuurlijk niet om 19.00 uur! Groetjes en succes bij het fruit geven.