Schema baby 3 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben wel eens benieuwd naar hoe de schema's van jullie 3 maanden oude baby'tje verlopen. Wij zijn nog steeds erg hard bezig er ritme in te krijgen en vooral slaapjes op de juiste tijden te krijgen (vooral overdag). Dit is ongeveer hoe wij het proberen te doen en graag zouden willen zien:</p><p>07.00 1e voeding</p><p>07.30 spelen in box</p><p>08.00 wassen, aankleden</p><p>08.30 slapen (ik ga dan met haar naar buiten)</p><p>10.00 wakker, samen spelen (meestal is ze dus al eerder wakker, of valt later in slaap)</p><p>11.00 2e voeding</p><p>11.30 spelen in box</p><p>11.45 samen spelen</p><p>12.00 slapen (Dit vertikt ze dan weer en gaat te laat naar bed waardoor ze oververmoeid is en dus niet in slaap komt)</p><p>15.00 3e voeding</p><p>15.30 spelen in box</p><p>16.00 samen spelen</p><p>17.00 slapen (hiermee komen we dus in de knoop omdat ze smiddags slecht slaapt. Haar lange slaapje is vaak dan tussen 15.30 en 18.00 ipv 12.00 en 15.00)</p><p>18.00 samen spelen/in de swing bij ons met avondeten</p><p>19.00 4e voeding</p><p>19.30 nog even spelen</p><p>20.00 uiterlijk naar bed</p><p>23.00 5e voeding</p><p>03.00 6e voeding</p><p> </p><p>Ben benieuwd hoe het bij jullie kleintjes gaat!</p>

Het klinkt beetke overprikkeld.. probeer eens minder te doen? Enkel eten en slapen en voor de rest rustig ij de box of wipstoeltje..
En gewoon naar bed als hij moe is.. Hier ook ze gaan overdag niet op uur en tijd naar bed enkel in de avond gaan ze alle om 7 uiterlijk half 8 naar bed.
En de ene keer slaapt hij om 10 uur nog uurtje en dan om 1 maar de nachten gaan super slaapt van 7 tot 7 en soms komt hij om 4 als hij het laatste flesje van.7 uur niet goed gedronken heeft

Het klinkt beetke overprikkeld.. probeer eens minder te doen? Enkel eten en slapen en voor de rest rustig ij de box of wipstoeltje..
En gewoon naar bed als hij moe is.. Hier ook ze gaan overdag niet op uur en tijd naar bed enkel in de avond gaan ze alle om 7 uiterlijk half 8 naar bed.
En de ene keer slaapt hij om 10 uur nog uurtje en dan om 1 maar de nachten gaan super slaapt van 7 tot 7 en soms komt hij om 4 als hij het laatste flesje van.7 uur niet goed gedronken heeft

Ze doet eigenlijk niet veel meer dan eten, slapen en spelen, dus kan bijna geen overprikkeling zijn. Was alleen benieuwd hoe het bij anderen gaat met hun dag ritmes :)
Hier gaan de nachten gelukkig ook aardig goed. Maar wel geluk hoor dat die van jou van 7 tot 7 doorhaalt, heerlijk!

Ik volg iedere dag de signalen die mijn zoontje(3.5 maand) af geeft. Hij is soms al half uur na zijn eten moe en soms pas na anderhalf uur.
Eten wil hij wel redelijk op gezette tijden: 07:30/08:30- 11:00-15:00-19:00 en een kleine droomvoeding om 23:00. 
Als hij weinig geslapen heeft verschuift zijn etenstijd ook naar iets eerder. En soms ook naar wat later omdat hij pas later moe begint te worden.. 
Het is wel zo dat hij van 20:00 tot 07:30/08:30 slaapt dus hierdoor overdag wat minder slaapt pakt.

Spelen is voor een baby heel vermoeiend! Hier is het vooral knuffelen en in de schommelstoel. Zodra ik moeheidssignalen die het bedje in!

Mijn dochter is niet heel goed in stil zitten en knuffelen! Ze is super snel verveeld en wil echt bezig gehouden worden. Met sprongetjes is ze vaak wel wat knuffeleriger.

Ik volg in principe haar patroon van spelen, eten slapen. Dit is grofweg hoe de dagen eruit zien
7.00 wakker, drinjen
9.00/10.00 slapen En drinken
11.00/12.00-15.00 slapen, tussendoor drinken
16.00 drinken
17.30 drinken
18.30 slapen in draagdoek

20.00 drinken en naar bed
Bij haar werkt het goed om rond het middaguur een flesje te drinken wanneer ze wakker wordt. Gewoon ingebakerd laten. Daarna valt ze weer in slaap

Terug
Bovenaan