Schema baby 3 maanden

Denk dat ze ook te lang wakker is. Met 3 maanden al van 15 tot 17 uur wakker? Dan ook nog continue spelen, dat is echt wel vermoeiend.

Onze dochter was met 5 maanden max 2 uur wakker.

Weet niet precies wat de wakker tijd meer is maar hier hield ik me aan wanneer het kon. Probeer dit eens te volgen en haar nu ook een beetje te leren dat alleen liggen en met iets spelen toch wel 'nodig' is.
Als ze naar een kdv gaat hebben ze ook niet altijd tijd. Op haar zij leggen en een boekje met allemaal patronen tegen de rand aan doet al heel veel.

Denk dat haar wakkertijd ongeveer 45 minuten is momenteel.
Succes! :)

Ze kan heel goed rond die tijd 2 uurtjes wakker zijn, omdat ze dan een vrij lang slaapje achter de rug heeft. Ze speelt uiteraard niet keihard 2 uur achter elkaar. 'Samen spelen' bedoel ik mee lekker bij mij zitten, voor me liggen en kletsen en samen met 1 speeltje spelen, niets druks of zo.

Ook al gaat ze niet naar het kdv kan ze ook prima tot een half uurtje zelf spelen in de box. Dat is geen probleem. Misschien moet ik de wakker tijden toch op 1,5 houden. Hopelijk slaapt ze dan beter.
Super blij met alle tips, maar mijn doel was meer om te zien hoe anderen het doen en een beetje vergelijken, gewoon interessant :)

Hier is de ritme als volgt (volgende week 3 maanden)

07.30; flesje. Daarna terug naar bed
11.30 flesje. Soms slaapt hij tot deze tijd door, soms tot 10.30/11.00.. beetje afhankelijk dus! Daarna knuffelen/spelen. Bij vermoeidheid signalen terug naar bed, anders na Max 1,5 uur. Slaapje is soms n uur, soms 2 uur
15.30 flesje. Zelfde als bovenstaande 
19.00 badderen (niet elke dag)
19.30 fles en naar bed tot de volgende ochtend 

Mijn dochter is 3,5 maand. 
Wij volgen ook onze dochter. Wilde eerst ook echt een schema en volgens het boekje maar je moet simpelweg je kind volgen.
06.00/07.00 voeding
Spelen (samen en alleen)
Ong 07.30/08.30u naar bed
2 slaapjes van 45min en daartussen wakker en spelen.
11.00u voeding
12.20u slapen. Weer 2 slaapjes van 45 min en daartussen wakker en spelen.
15.00u voeding
16.30u slapen. Hier begint ze vaker al aan haar nachtslaap... En maken we haar dan tussen 19.00u /20.00u wakker voor haar laatste voeding.
Ze wordt rond 03.00u/04.00u even wakker en kijkt dan even rond en valt vanzelf weer in slaap (soms met hulp van speentje)
Moet wel zeggen het 2e slaapje na de voeding van 11.00u is laatste dagen drama hier. Ligt dan vaak in de kinderwagen te slapen, dat laat ze dan wel toe. Als onze dochter niet moe genoeg is en merkt/ziet dat we naar haar kamer gaan dan gaat ze voluit krijsen en dan is de kinderwagen enige optie.
Ze heeft trouwens zelf dit schema ontwikkeld, wij hebben haar alleen gevolgd. 
Je kan misschien proberen de slaapjes wat moeilijk gaan dan te gaan wandelen of in een draagzak/doek te doen? 

Het klinkt inderdaad wel als erg veel, mijn baby is ook 3 maanden als ze wakker is knuffelen we krijgt ze te drinken en gaat daarna slapen echt spelen hoeft nog niet je zou haar ook in rustig in de box of wipstoel kunnen leggen waardoor ze minder geprikkeld raakt! De wakkertijd van een baby van 3 maanden is max 90 min 2 uur is dus veelste lang niet zo raar dat ze dan oververmoeid is! Probeer eens in haar ritme mee te gaan en let op de de eerste slaap signalen ipv een schema te volgen niet iedere baby is hetzelfde! Mijn baby is soms na een half uur al moe soms na een uur en soms na 90 min ligt er net aan maar ik ga mee in haar ritme .... Waardoor wij ook al behoorlijk een goed ritme dagelijks te pakken hebben! 

Mijn kind zal dan wel wat ondernemender zijn dan anderen, want die heeft echt geen zin om een half uur voor zich uit te staren. Die wil gewoon lekker spelen of samen kletsen :)
Ze is totaal niet overprikkeld ze is een heel gezellig vrolijk meisje..

Het klinkt bijna alsof jullie kindjes 20 uur slapen en voor de rest alleen maar voor zich uitstaren.. lijkt me ook beetje gek
2 uur wakker haalt ze inderdaad niet, meestal doet ze dan nog een klein dutje na haar fles. 
Nog maals ik was alleen benieuwd naar hoe het bij anderen gaat met een baby van 3 maanden. Ik heb geen advies nodig, ons meisje doet het prima, we zoeken alleen nog naar de juiste slaapjes op de juiste tijden.

Terug
Bovenaan