Schema baby 3 maanden

[quote quote=10296757]Mijn kind zal dan wel wat ondernemender zijn dan anderen, want die heeft echt geen zin om een half uur voor zich uit te staren. Die wil gewoon lekker spelen of samen kletsen Ze is totaal niet overprikkeld ze is een heel gezellig vrolijk meisje..[/quote]
Nee klopt.. mijn dochter kan echt niet stilliggen.. lijkt me ook erg sterk met een baby van 3 maanden die beginnen van alles E ontdekken

[quote quote=10296757]Mijn kind zal dan wel wat ondernemender zijn dan anderen, want die heeft echt geen zin om een half uur voor zich uit te staren. Die wil gewoon lekker spelen of samen kletsen ? Ze is totaal niet overprikkeld ze is een heel gezellig vrolijk meisje..[/quote]
Hier is het stil liggen er ook  niet meer bij met 3 maanden hoor ;)
Het is of spelen en kletsen of knuffelen of slapen haha

Bij ons ook een vrolijk en ondernemend mannetje hoor! Wil ook graag spelen en ontdekken. Van voor zich uit lopen staren wordt hij chagrijnig ? 

Bij ons loopt de dag trouwens ongeveer zo (vandaag is hij 12 weken trouwens en ongeveer 5,8 kilo):
7.00 uur flesje 150+5
8.00 uur naar bed (slaapt soms 2,5 uur, soms korter) als hij wakker wordt een beetje tuttelen tot zijn volgende fles
11.00 uur flesje 150+5
12.00/12.30 naar bed (hierbij het zelfde, slaapt soms lang en soms wat korter)
15.00 uur flesje 150+5
16.30 uur naar bed (slapen is een beetje afhankelijk van hoelang hij al heeft geslapen) meestal rond 18.00 uur al wakker en gaat dan even gezellig in de kinderstoel tijdens het eten of we gaan lekker badderen.
19.00 uur flesje 150+5
19.30/20.00 uur naar bed (slaapt dan heel vast)
23.00 uur half slapend een flesje 150+5
03.00 uur flesje 150+5

ik ben wel echt verbaast hoeveel baby's er al doorslapen van 23.00 tot 07.00 uur! Zou wel perfect zijn als onze man dat ook gaat doen ?

Hier een zoontje van 3 maanden 
Die krijgt meestal rond 7u de fles.
Slapen tot 10. Aankleden. Beetje spelen. Fles om 11. Daarna naar bed als hij begint te mopperen. Dan is hij moe. Slaapt dan vaak om een uurtje of 2.
Weer spelen/box. Fles van 15u. Daarna weer een dutje van een uurtje, soms 1.5. Dan weer kletsen spelen of box. Soms nog een uurtje slapen.
Dan weer samen gezellig knuffelen, bodkje lezen ofzo. Dan fles van 19u. Dan duurt het meestal even tot hij de slaap kan vatten. Rond 20.30 slaapt hij tegenwoordig meestal tot de dag erna. Wel nog een voeding om 23 en vaak in de nacht.
Je schema ziet er prima uit. Mijn kind houdt het niet veel langer dan een uur, 1.5uur uit, maar die is ook gewoon gezellig aanwezig. Lachen pruttelen etc. 

Ik vind het altijd grappig te lezen dat iedereen van die strakke schema's heeft. Het enige wat bij ons op die leeftijd vast stond was dat hij sliep van 23.00 of 24.00 uur tot 7.00 of 8.00 uur. Eigenlijk is dat nu met 5 maanden nog zo. Wanneer hij moe is slaapt hij en wanneer hij wakker is is hij wakker :). Klinkt misschien een beetje droog maar we gaan gewoon in zijn ritme mee. Wanneer hij thuis is slaapt hij bijvoorbeeld veel meer dan wanneer we een dag op pad zijn. Dan slaapt hij over de hele dag misschien 3 of 4 keer een half uurtje, en de dag daarna kan hij dan gerust 3 uur aan 1 stuk slapen in de ochtend of in de middag. Omdat hij al snel 8 uur achter elkaar sliep in de nacht vond/vind ik het helemaal prima zo. 

Terug
Bovenaan