schema klopt niet???

hoi dames hoor oorspronkelijk thuis in het april forum maar daar zit helemaal niet dus kom bij jullie kijken, heb even een paar vraagjes voor jullie:

ik kom niet uit met het voedingsschema van mijn dochtertje 13 weken ze krijgt als volgt:

8.00 fles met 180 cc + 6 schepjes
12.00 fles met zelfde hoeveelheid maar drinkt maar 170
16.00 fles met zelfde hoeveelheid maar drinkt 170
20.00 fles met zelfde hoeveelheid maar drinkt 130
en dan is het logisch laatste voeding om 24.00 ivm met 4 uur ertussen maar ze gaat gewoon om half 11 naar bed dus overdag is het smokkelen met de voeding waardoor de laatste voeding er rond 22.00 in gaat en dan drinkt ze 170.

ben erg benieuwd wat jullie schema's zijn en wil ook gaan beginnen met fruithap tegen het advies van cb in ik weet dat er meerdere dames zijn die eerder zijn begonnen zal nog wel even uitleggen waarom: smakken zelfs na de fles, alles in dr mondje, gisteren aan een banaantje laten sabbelen maar die ging natuurlijk helemaal in dr mond want ze wil happen, na een kleine 5 minuten sabbelen en hapjes doen aan de banaan toch maar weggehaald.. hebben jullie een schema voor me hoe jullie het geven? zou ik misschien terug kunnen naar 4 voedingen dat ze dan wel al haar flessen leegdrinkt of werkt het niet zo?? heb wel een super tevreden meisje en vond het banaantje geweldig!!!

alvast bedankt meiden!!

13 weekjes is wel erg vroeg inderdaad voor bijvoeden, ik hoop dat ze dan geen last krijgt van d'r darmpjes of allergieën krijgt. bij mijn oudste ben ik met 15 weken begonnen en dat is volgens mj wel goed gegaan. nu bij de derde wil ik er zo lang mogelijk mee wachten.
de oudste kreeg met 3 maanden ook 4 voedingen van 200 cc en sliep van 20:00-8:00. misschien heeft jouw dochtertje daar ook wel genoeg aan. ik heb toen wel vrij snel rijstebloem toegevoegd aan de laatste fles. ik vond het zo zielig om 's morgen die melk in dat buikje te horen klokken.

Ik zou ook die laatste voeding eraf laten en dan gewoon 4 flessen van 200 gegeven. Aan de laatste fles zou je eventueel wat rijstebloem kunnen toevoegen. succes!

@lv28: kan ik gewoon op eigen houtje overgaan naar 4 voedingen of moet ik wachten tot het cb zegt dat het kan?? zou ze van de rijstebloem geen krampjes krijgen zodat ik er 's nachts uit moet??wil het heel graag maar ben bang dat ze dan 's ochtends vroeger komt 8 uur vind ik net zo fijn liever om half 11 de fles en door tot 8 dan om 8 uur naar bed en om 5 uur komen of zal dat niet gebeuren???

@nicole1984: grappig volgens mij dezelde geboortedatum, zou ze geen krampjes kunnen krijgen van de rijstebloem waardoor ze 's nachts wakker word??

hoe hebben jullie eigenlijk de overgang gedaan gewoon zomaar een fles weglaten of eerst pas het fruithapje en dan pas weg laten vallen????

kus

Ik vind het wel raar om een banaan te geven aan een baby van 13 weken (ook al was het om te sabbelen). Dat vind ik wel erg jong hoor!

Grappig dat je wel op het advies van het cb wilt wachten wat betreft de 4 voedingen en bij de fruithap niet ;)
Ik heb persoonlijk niet gewacht totdat het cb zegt dat je over kan gaan op 4 voedingen. Niet iedere baby is gelijk. Olivia wilde met 3 maanden ook zelf over op 4 flessen. Ze dronk toen ongeveer 2x 230 (210+7 schepjes) en 2x 200-210. Inmiddels zijn bijna alle flessen 230 cc.
Af en toe krijgt ze een lepeltje groente (ze vindt het erg lekker, maar wil niet meer dan een kwart potje).

Dit is Olivia's schema sinds ze ongeveer 3 maanden was:

8.00 uur 230 cc
12.00 uur 230 cc
16.00 uur 230 cc
19.30 uur 230 cc (met rijstebloem)

Olivia 18 weken

Hoi,

Jochem zijn schema is:

8.00 200cc
9:30 1/3 potje fruit
12:00 200cc
16:00 2/3 potje fruit
17:00 200cc
21:00 230cc

Jochem is 20 weken.

Groetjes Elma

Ik heb zelf een erg hongerige baby, Jasmijn (28 feb) en zou echt niet eerder beginnen met fruithap dan noodzakelijk! Ik snap ook niet zo heel goed waarom je wel met een fruithap wil beginnen, maar haar minder flesjes wilt geven? Blijkbaar heeft ze de voeding niet nodig.
Gewoon lekker vier flesjes geven en dan is er over een maandje (of anderhalf :) altijd nog genoeg tijd voor banaantjes!

@ twiki: over 2 1/2 week mag ze officieel haar eerste hap dus zo vroeg ben ik ook weer niet..

ik wacht ook niet op advies van cb over de 4 voedingen maar als je goed leest vroeg ik me af OF ik moet wachten tot het cb zegt dat ik overkan!!! voelde dit een beetje als dreigement terwijl ik om advies vroeg..

Terug
Bovenaan