schema klopt niet???

@ mamaw: wil haar een flesje minder geven omdat ik nu niet uitkom en ze haar flessen niet helemaal leeg drinkt.. wilde met fruithap beginnen omdat ze zo aan het happen is de hele dag ze hapt sinds 2 dagen zelfs naar de fles terwijl ze moet zuigen na 4 slokken heeft ze dat ook wel door maar denk dat ze er behoefte aan heeft vandaar dat ik erom vroeg.. iig bedankt

Isje,

Het is gewoon per kind zo verschillend.
Mijn zoon is 18 weken. En krijgt al heel lang 4 flessen. Maar meer dan 180cc (aan water, dus fles van bijna 200cc) krijg ik er echt niet in. Ik kan wel 30cc er extra bijmaken, maar hij stopt gewoon bij 180 cc.
Ik ga om die reden voorlopig nog niet over op fruit of groentehapje.
Hij drinkt eigenlijk al te weinig, dus als ik dat nog ga doen dan dan krijgt hij helemaal niet meer genoeg melk.
Mijn zoon is nu 18 weken, en woog vorige week 6,5 kilo en is 65cm lang.
Wordt aangegeven dat ze vanaf 4 maanden bijv. fruithapjes MOGEN. Maar dat hoeft niet. Andries staat onder controle bij de kinderarts in het ziekenhuis, en die gaf ook aan dat hij het verstandiger vind om te wachten.

Toen ik met hem overging van 5 flessen naar 4 heb ik dat gewoon langzaam gedaan. Eerst eens een kwartiertje later, half uurtje. Ging heel snel, en heel makkelijk.
Nogmaals ik ben niet zo'n voorstander om direct met 4 maanden (of eerder) met fruit en groentehapjes te beginnen. Ze kunnen de rest van hun leven nog wel eten. Maar je hebt gelijk, er zijn genoeg die het wel doen. Gewoon goed naar je kindje kijken, en of de darmen dat allemaal al wel aan kunnen.
Succes, ennuh leuk dat je bij ons op het forum komt kijken.

Margreet
Mama van Andries, 18 weken

@marinelly: thanks voor je advies welgemeend en gewoon je eigen mening zonder die van mij te krenken in tegen stelling tot een paar anderen ontzettend bedankt maar mag ik vragen waarom hij onder controle staat? niets ernstigs hoop ik?? groetjes

Hoi.

Bij Rebecca hebben we ook niet tot afspraak bij kinderarts in het ziekenhuis of het CB gewacht met overstappen naar 4 flessen. Officieel mochten we dat als ze 6 kg was. Nou CB was er niet super blij mee, maar had het al eerder bij controle bij kinderarts gemeld, met de mededeling dat ze niet wakker wilde worden voor de 5e fles, en wakkermaken is bij haar geen optie, dan gaat er nog geen 10 ml in. Wij zijn zelf ook met ong 4.5mnd met fruithapje begonnen, ivm met slecht drinken. en omdat ze toen nog in het ziekenhuis lag, en daar dat ze vaker de ervaring hebben met kinderen zoals haar dat ze liever wat dikere voeding willen en graag van een lepeltje. Maar bij haar was dat iig geen succes. Nu sinds een week wel met wat rijstebloem door de fles. En dat gaat ineens super.

Rebecca haar schema is
ergens tussen 7.30 en 8..30 1e fles 200ml
en dan iedere 4 uur een fles van 200 ml
de 2e en 3e doen we met rijstebloem.

Wij hebben voor die 2 flessen gekozen omdat ze regelmatig niet alles drinkt en wij dan rest via sonde geven, en wel willen dat de 1e en de laatste volledig op gaan.

Maar ik moet wel zeggen dat toen ze nog 5 flessen gaf ik vaak nog om 01.00 's nachts bezig was met een fles.

Oh btw Rebecca is sinds afgelopen maandag 6 maanden.

Nahja zeg, dreigement? Jou krenken?
Ik lees daarvan niets terug in mijn antwoord. Het is maar hoe je het wilt lezen hoor. Zeker ook niet de knipoog erachter gezien?

Ik vond niet dat de fruithap nou zo vroeg was, maar wel dat je het niet geprakt gaf en een heel stuk gaf. Dat kan ze toch helemaal niet aan? Stel je voor dat ze een grote hap had genomen en erin gestikt was?

@twiki: sorry zal ik je bericht wel verkeerd gelezen hebben, en ben niet zo dom om een heel stuk te geven ze zat bij pap op schoot en we wilden kijken hoe ze op de smaak reageerde en of ze daadwerkelijk wou happen ofdat ik het me verbeelde heb inmiddels potjes in huis gehaald en denk dat we van het weekend maar eens een paar hapjes gaan proberen.. en nogmaals het was maar om te sabbelen had hem zelf vast maar even goede vrienden had ook je knipoog niet gezien ;)

Ik was ook veel te vroeg volgens sommige dames hier, begonnen met de fruit en groentehap. Rodin was 10 weken toen hij voor het eerst fruit (uit een potje) kreeg. Het ging echt super goed, hij genoot er echt van!. Hij kreeg totaal GEEN last van krampjes en poepte goed.
Wat ik wel grappig vond is dat in mijn groeiboekje (mijn moeder heeft ie bewaard) stond dat je vanaf 10 weken mocht beginnen met het geven van een fruithapje.
Ik vind ook dat er soms aardig fel wordt gereageerd op bepaalde vragen of opmerkingen. Iedereen wil het beste voor zijn kind en kent zijn eigen kind het beste. Als je goed kijkt en luisterd naar je kind weet je als moeder zelf wat wel en niet kan, toch?

Liefs, Nicole

Terug
Bovenaan