Schema meisje 8.5 maand

Hallo allemaal!

Ik heb mijn twijfels bij het schema wat ik met mijn dochtertje aanhoud. Ik ben bang dat ik teveel geef. Mijn meisje is nu 8.5 maand oud en rond de 9.5 a 10 kilo.

Dit is wat ik nu geef:

07.30 180 water + 5 schepjes + 2 scheppen pap
09.30 fruit (1 stuk)
11.30 90 water + 3 schepjes
12.30 1 boterham (soms 2) + water
15.00 90 water + 3 schepjes
18.00 150 gr groente/vlees
19.00 150 water + 4 schepjes
+ soms tussendoor een stukje cracker

Ik heb ergens gehoord dat ze nu minder melk moet gaan krijgen. Ben erg benieuwd naar hoeveel eten jullie je kindjes geven.

Alvast bedankt!

Pauline
 
Hallo Pauline,

Mijjn zoontje is rond die tijd over gegaan op 3 flesjes melk. Maar ik zie dat jij al wel wat minder per keer in de fles doet. Ik deed 150 + 4 in de ochtend, dan tussen de middag, meestal iets later dan het brood. Zo half uurtje voor het slapen en dan savonds een papflesje. Verder doe ik precies het zelfde. Fruit, brood, en avondeten. En af en toe een soepstengel. Denk niet dat het teveel is hoor.

Groetjes Liff
 
Hoi Pauline,

Naar mijn idee kan een kindje nooit teveel krijgen. Als ze geen dorst heeft of geen eten meer lust dan weigert ze heus wel.

Met 8,5 maanden dronk mijn dochtertje geen opvolgmelk meer. Ineens was het over en uit en ben ik over gegaan op gewone melk met yoki er door omdat ze het anders ECHT NIET drinkt.

Het schema oogt goed en je dochtertje eet goed, en wat is veel? Mijn dochtertje is met haar 15 maanden nu 11 kilo, maar beweegt ook veel dus komt niet zoveel meer aan.

Ik ben inderdaad beetje bij beetje wel de fles gaan afbouwen omdat Fabienne ook brood begon te eten en met de pot mee. Ik zou de half 12 fles gaan weg laten en haar om half 12/12 uur een boterham gaan geven, 2 stuks als ze het lekker vindt. Daarna die van 15 uur en daarvoor in de plaats een soepstengel, liga, rijstewafel, fruit, stukje brood of wat dan ook. Tezamen met een drinkbeker ...

Mijn dochtertje drinkt 5 x 210 cc (Avent tuitbeker). 's-Morgens melk 2x en 's-middags 3x roosvicee.

Elk kind heeft zo haar/zijn patroon ... Succes ...
 
Ha Pauline,

Zo te zien heb jij ook een zwaar kindje. Wij ook. Loïs was ook zo zwaar bij 8,5 maand. Ze at ook altijd heel goed en nog! Ze is nu 11 maand en ook bijna 11 kg. Zwaar om te tillen hoor.
Kinderen op deze leeftijd mogen 500 cc zuivel op een dag. Dus 2 flessen van 200 cc en 100 cc yoghurt.
Ik zie dat jij nog geen yoghurt geeft. Dus dit is prima zo.Je zou de laatste fles ook mogen vervangen door yoghurt. Vinden ze ook heerlijk. dan heb je een flesje minder melk.
Je geeft precies genoeg. Niet teveel zoete sap, meer water (mag ook thee zijn!) en niet teveel tussendoor. Zolang ze zonder kunnen, geef ik niets tussendoor. Loïs is al dik genoeg en daarom doe ik nog niet aan koekjes, crackers en rijstewafels.

Ga zo door, je geeft niet teveel en precies genoeg! De één wordt er sneller dik van. Vooral als ze alles eten. Maar dit gaat er vanzelf weer af. Babyvet zegt niets over overgewicht ed. Straks als ze gaan kruipen en lopen, groeien ze veel minder snel. Dus geen zorgen maken hoor en geniet ervan, want er zijn veel kindjes die onder de lijn zitten.
 
hoi!

mijn zoontje is net 9 maanden en zijn schema is zo:

8.00 210cc+7 scheppen
9.30 fruit
12.00 boterham met smeerkaas
13.30/14.00 210cc+7 scheppen
15.30 yoghurt
17.00 groente
18.30 210cc+7 scheppen +4 scheppen pap.
misschien heb je daar wat aan?
 
@Stinkmuis (ik moet wel lachen om jouw naam hoor!)

Je kind mag op deze leeftijd maximaal 500 cc zuivel. Volgens mij zit je er ver overheen! Drinkt hij wel alles op? Je moet je melk echt gaan afbouwen hoor. Anders krijgt ie veel te veel!

Succes!
 
@Bloempje27

hoi!

ja zo noem ik mijn zoontje al sinds hij in mijn buik zat. hoe ik er op kom? geen idee!
hmm gek want op het CB zeiden ze dat ik zelfs nog een fles meer moest geven!
hij drinkt alles schoon op en wil eigenlijk het liefst nog veel meer.....

ow jeej, en nu?

 
Bij mij op het CB vertelde ze me dat je pas met een jaar op 500 cc hoeft te zitten! Wat verschillen die richtlijnen toch altijd. Nou weet ik het ook niet meer.
 
Terug
Bovenaan