Schema meisje 8.5 maand

@ Sabrina: Onze dochter krijgt idd om 12.30 de laatste fles. 's Avonds ligt ze om 19.00 in bed, en dan word ze niet meer wakker (tot 7.30 uur). Van het CB konden we het zo laten, we hebben ook geprobeerd haar wakker te maken, maar dan raakte ze helemaal overstuur. Wel moet ze meer drinken, want soms heeft ze wat moeite met poepen. (heel klein beetje maar) Dus we geven wel extra water in de fles (20cc extra op een fles melk) en water uit een bekertje drinkt ze ook.
 
ja, dat doen we ook, maar ze lust dus niks..Handig is dat! We proberen van alles, maar ze drukt resoluut de fles/beker/tuitbeker weg. Water uit een bekertje lukt nog het best, want dat ziet ze als spelletje. ;) Maar het gaat super met haar, dus ik maak me nergens druk om. Ze is 74cm, 8,7 kilo, super blij en heel tevreden.
 
dat is mooi Vlinder!
gewoon proberen aan te bieden, Kirsten vind een flesje warme thee nu erg lekker. Doet haar denken aan haar melk;) En ze wil ook geen klein flesje melk na het avondeten?
 
Hier zelfs dus geen warme thee, wel fijn dat Kirsten dat lust! We hebben inderdaad besloten dat we na het avondeten een beetje melk gaan geven. Ach, maar zolang het zo blijft gaan vind ik het prima. ;-)
 
Mijn dochter is 8 maanden en krijgt dit:

7:30 borstvoeding
9:00 fruit
11:30 borstvoeding + halve boterham zonder korst
15:00 jogurt met roosvicee + borstvoeding
18:00 warme hap + borstvoeding
22:00 borstvoeding

Ronds 22:00 maak ik haar meestal wakker. Maar als ze naar het KDV is geweest dan krijgt ze haar warme hap vaak wat later en is ze zo moe dat ik dan die laatste voeding weg laat
 
Hallo allemaal!

Super bedankt voor jullie reacties! Het heeft mij gerust gesteld dat ik niet teveel eten geef aan mijn kleine meid.

Ondertussen is ze alweer bijna 10 maanden en zijn we begonnen met wat melk te vervangen door yoghurt. Dit gaat best goed.

Het schema wat ik aanhoud is vrijwel nog steeds het zelfde. Al heb ik soms het gevoel dat ze s'avonds meer avond eten wil. Hierom geven we haar nu vaak wat yoghurt als toetje. We geven haar hierna dan een klein flesje van 90cc water & 3 schepjes. Alleen melk uit een tuitbeker bij het broodje werkt helaas niet. Ze heeft dan teveel honger en geen geduld. Dus geef ik het flesje melk nog van te voren.

Ik heb het ook nog op het cb nagevraagd, maar ze zat weer netjes op de +1 lijn en ze vonden dat de voeding goed was. Dus ga maar gewoon met dit schema totdat ik het gevoel heeft dat ze een nieuwe nodig heeft.

Groetjes,

Pauline
 
Terug
Bovenaan