Schema meisje 8.5 maand

Ja, je hebt gelijk ... er zit nog 1 bakje yoghurt bij. Toch zou ik hier niet zo zwaar aan tillen. Je kunt een fles melk gaan vervangen door iets anders. Dan breng je het weer terug op de 500 of wat minder.

Ik geloof dat een bekertje melk meer of minder ook geen snars uitmaakt!
 
@bloempje27 en @esther36

ich weiss es auch nicht!
ik ga het gewoon nog een keertje navragen op het CB want wat ie dan nog weer ipv die fles moet hebben!?
want het gaat een uurtje na zijn boterham altijd schoon op!
beetje raar dan toch, of moet hij iets drinken bij de boterham en dan het flesmoment helemaal weglaten?

liefs
 
Onze dochter is net 8maand, dit is ons schema:

07.30 - 180ml+6 fles (of als pap)
10.00 - fruithap
11.30 - 1 sneetje brood met halvarine
12.30 - 180ml+6 schep
15.00 - 1 ligakoek, of 2 kleine rijstewafeltjes of wat yoghurt, fruit, net wat er voor handen is
17.30 - groente hap

Ze krijgt dus nog maar 2 flessen, en soms wat yoghurt. Heb het idee dat de meeste kindjes meer melk krijgen? Ik laat het hierbij, heb het gevoel dat ik tussen de slaapjes in, niks anders aan het doen ben dan dr eten aan bieden.'s Avonds ligt ze rond 19.00/19.30 in bed, valt als een blok in slaap en word niet voor 7.30 weer wakker. Ik vind het prima!
 
vlinder ze hebben nog zeker 500 cc zuivel nodig op een dag.
En ik vind 12.30 wel heel vroeg om de laatste fles te geven. krijgt ze bij het avondeten ook geen drinken?
 
Jeetje wat drinken jullie kindjes nog veel...Hier ff ons schema...

8.30 flesje pap van 200cc+broodje
s'ochtend soepstengel of een ander koekje.
13.00 broodje, hij wil nu eigelijk zijn fles dus niet meer....
S'middags fruit.
avondeten 8 mnd potje en daar gelijk achter aan olvarit yoghurt.
En dan gaat ie om 19 uur 19.30 naar bed...

Ik was dus aan het zoeken naar iemand die ook over voeding een topic had gemaakt.Nu dus gevonden en ik verbaas me erover dat mijn zoontje zo weinig drinkt.Diksap wil hij niet, niet in een fles en ook niet in een tuitbeker...Nja als ie meer nodig heeft, hoor ik em wel denk ik maar!
 
gooische mama...
het is heel weinig wat je zoontje drinkt.. heeft die uberhaupt wel goede plasluiers?

Ik vind 200 cc op een dag erg weinig dat is 1 longdrink glas.
 
Op het CB zeiden ze: 500 cc vocht minimaal (inclusief yoghurt) en dan mag je tot een liter extra geven aan thee/water en wat sap!
200 cc is in mijn ogen echt te weinig! Kinderen geven dit soms zelf niet aan. Zit er wel plas in de luiers? Ik kan me bijna niet voorstellen en poepen.... is dat wel zacht Gooise mama/
 
Terug
Bovenaan