schema voeden fles

He meiden, even een vraagje voor degene met een flessen kind.

Wanneer ga je over op 4 flessen want ik weet het even niet meer en om de hoeveel uur blijf je dan, toch gewoon om de 4???
Hier is het schema: 7, 11, 15, 19, 23 uur.

Dus om de 4 uur maar vanmorgen heb ik hem dus wakker gemaakt om 7 uur omdat anders mijn schema in de war gaat want ik wil sávonds niet later uitkomen.
Maar er gaat natuurlijk een tijd komen dat we naar 4 flessen gaan maar wanneer was dat ook alweer.
Brannon is tenslotte nog maar 10 weken dus het is wel erg vroeg om naar 4 te gaan maar hoe doen jullie dat met de fles geven??

Hier nog 5 flessen. En soms 4 en het is een keer voorgekomen dat het er maar drie waren. Ik had het niet in de gaten en Carmen kwam niet. Kwam er pas de volgende dag achter, ontaarde moeder ;-)!!
Maar meestal dus 5 flessen, al is het wel een gehannes, want ik kom overdag soms niet helemaal uit.
Het schema is hier:
4.00 - 8.30 - 12.30 - 16.00 - 19.00.
Ze red zeg maar de 4 flessen nog niet, maar 5 is eigenlijk teveel. Gek hè...
Ze krijgt trouwens 5 x 180cc. Daarvan blijft op een dag gemiddeld 100cc staan.

Hoi

Tim is 9 weken en wij zitten nu ook op 5 flessen (6.30-10.30-14.30-18.30-22.30). Hij had op zich net het goede ritme te pakken, dronk iedere fles (minstens 165cc, soms 200cc) goed leeg, maar nu met de warmte heeft hij meer tijd nodig voor zijn fles. Geven hem tussen door af en toe theelepeltjes water.
Wanneer hij naar de 4 flessen gaat weet ik nog niet, ik denk op het moment dat hij ook fruit- en groentehapjes gaat krijgen?

Groetjes!

Ja inderdaad dat denk ik ook, als we fruit enzo gaan geven, nou dat duurt nog even.
Ik geef dus 4 x 150 ml en 1 x 180 ml.
Alleen die van 180 gooi ik terug naar 180 ml, dus die van 150 ml water met 5 schepjes is ook al gauw 165 ml denk ik.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik baalde gewoon dat ik hem wakker moest maken s'morgens want hij lag zo lekker.
Maar goed ik ben blij met het schema wat ik heb dus ik hou het graag zo en dan houdt het dus in dat ik hem eventueel wakker moet maken.

Mijn schema: 7.30 11.30 14.30 18.30 23.00

's Avonds en 's ochtend moet ik Iris idd ook wakker maekn. Ze krijt nu 5x 165 maar laat daar meestal wel 150 van staan...! Er zijn ook dagen dat ze wel alles drinkt.

Ik maak haar ook wakker omdat het schema anders in de war is. Maar merk wel dat als ik haar in het weekend eens een uurtje langer laat slapen 's ochtends dat ze dan toch gewoon om half twaalf weer een fles wil, ze haalt dan gewoon in zeg maar.

Nu met deze warmte drinkt ze erg slecht! Maak me er wel een beetje zorgen om. Ze heeft van daag van elke fles wel 60 laten staan! Gelukkig nog wel genoeg plasluiers.

Ik probeer al weken een vast schema aan te houden, zonder resultaat... Mevrouw meldt zich het 's ochtends pas tegen half 9 en daar is mama blij mee... kan ik langer slapen! Niet goed voor het schema. Over 2 weken moet ik weer aan het werk dus dan zal mijn schema gelijk aan dat van bobbian worden. Momenteel door deze hitte drinkt Anouk slecht. Ze krijgt wel alles binnen, maar over meerdere voedingen. Ze begint heel enthousiast en dan hoeft ze halverwege niks meer. Speen met 3 gaatjes gekocht ipv 2 maar ook dat werkt niet. Zal het weer zijn. We hebben toch ook maar speentjes met 4 gaatjes gekocht, al zijn die eigenlijk voor kindjes vanaf 6 mnd. Anouk is nu net 3 maanden. (man wat gaat dat snel!!!)

yuri zit sinds een week op 4 flessen.. hij was toen net 13 weken. hij gaf zelf aan dat hij niet meer nodig had.. schema is:

8,30-12.30-17.00-21.00

wel heb ik nu vanwege de warmte extra water in de fles.. hij krijgt nu: 220 cc + 7 scheppen.. en meneer drinkt hem (ma dat doet ie al vanaf zn geboorte) tot op de laatste druppel leeg.

liefs!

(yuri 14 weken 3 dagen)

Terug
Bovenaan