schema voeden fles

Jasmijn bepaalt haar eigen schema en dat gaat prima. Ze is meestal s ochtends pas om 09.30 wakker en krijgt gelijk een fles, dan om de ca. 3 a 4 uur weer, laatste voeding rond 22.00 en dan slaapt ze weer ca. 12 uur. Ze haalt overdag dus wel een beetje in omdat ze s nachts zo lang slaapt. Haar mama is ook een slaapkop, dus die vind het heeerlijk!! 5 voedingen dus, waarvan 2 x 180 en de rest 150. Zodra ze alle flessen helemaal opdrinkt de meeste dagen mag ze er weer wat bij.

Jasmijn bepaalt haar eigen schema en dat gaat prima. Ze is meestal s ochtends pas om 09.30 wakker en krijgt gelijk een fles, dan om de ca. 3 a 4 uur weer, laatste voeding rond 22.00 en dan slaapt ze weer ca. 12 uur. Ze haalt overdag dus wel een beetje in omdat ze s nachts zo lang slaapt. Haar mama is ook een slaapkop, dus die vind het heeerlijk!! 5 voedingen dus, waarvan 2 x 180 en de rest 150. Zodra ze alle flessen helemaal opdrinkt de meeste dagen mag ze er weer wat bij.

Ik heb Roosmarijn de eerste 4 weken volledige borstvoeding gegeven en ben daarna gaan afbouwen. Sinds 1 week ben ik volledig van de borstvoeding af. Ze is nu 12 weken.
Ik zit nu op 6 flessen van 150ml en soms zelfs 7. Ze drinkt ze niet allemaal op. Ze drinkt 3 flessen helemaal leeg en de anderen 120 ml.
Er zit overdag 3 uur tussen, maar 's avonds heeft ze opeens 2 uur er tussen.

Wat me opvalt is dat als ze een poepluier gehad heeft dat ze veel sneller al weer honger heeft.

Hoe kan het dat jullie al naar 5 of zelfs 4 flessen gaan? Ze geeft toch zelf wel aan wat ze nodig heeft?

Liefs,

@ mammik: Iris wil echt niet meer hebben! Vaak laat ze in een fles van 150 nog veel staan ook. Als ik haar vaker een fles aanbied spuugt ze de speen gewoon uit... De kans is groot dat als ze straks iets meer in de fles krijgt, dat ze dan zo op 4 flessen overgaat.

Je kunt trouwens heel gemakkelijk uitrekenen hoeveel je kindje hebben "moet". 150 ccx het aantal kilo's. Dit kun je natuurlijk verdelen over het aantal flessen dat je zelf/je kindje wil. Het ene kind kan nou eenmaal meer in een keer drinken als het andere!

mijn tweeling (bijna 11wk) wel 8wk te vroeg geboren,zitten nu op 6 flessen van 120ml per fles,alles gaat altijd op.1ste fles is meestal rond half 6 en dan om de 3 a 4 uur.merk wel dat ze savonds meer honger hebben.maar dan werkt een fopspeentje goed om het soms een half uurtje te rekken.wat soms wel lastig is dat ze zuigbehoefte hebben en ze kunnen het speentje niet lang vast houden,dus dan maar op schoot..meestal altijd savonds..nog even een vraagje..hoelang zijn jullie kindjes wakker na het drinken van de fles??hier wisselend,soms slapen ze meteen en soms 2 uur wakker!

liefs zonnetje

Dank je wel Klain-doempie voor je snelle reactie. Roosmarijn weegt rond de 6 kilo. Volgende week wordt ze weer gewogen. Dus dat is 900 ml. Gedeeld door 6 is 150 ml per fles en als ze er 7 heeft zal ze dus inderdaad wat minder drinken. Maar ook als ze 6 flessen heeft drinkt ze het niet helemaal op. Maar ze groeit goed en is een erg gezellig kind dus het zal allemaal wel goed gaan.

@zonnetje: Roosmarijn is met fles en verschonen mee een uur wakker en dan gaat ze ongeveer een uur slapen en dan is ze weer ongeveer een uur wakker om lekker te knuffelen en te spelen. En dan gaan we naar de volgende fles.

Hoe kun je ervoor zorgen dat ze de nachtvoeding niet meer nodig heeft? Kun je daar uberhaupt voor zorgen?

Liefs,

Tim drinkt nu met het warme weer echt slechter, dus laten we het 4-uur schema wat los. Meestal drinkt hij in een keer rond de 100cc, speelt/slaapt hij een half uurtje/drie kwartier en dan wilt hij nog wat drinken. Zolang hij 's nachts maar door slaapt, overdag doe ik toch nog niet te veel dingen als weg gaan enzo. Dus dan mag hij wel wat vaker komen.
Ik hou vooral zijn gesteldheid in de gaten (alert? sterk?), plasluiers en fontanel. Dan zal het allemaal wel goed zijn. Tussendoor wat theelepeltjes water, dan moet zijn vochtgehalte wel op peil blijven. Wij eten immers ook minder nu!
Tim is meestal met drinken en spelen zo'n anderhalf uur wakker en slaapt dan weer 2 a 3 uurtjes.
's Nachts slaapt hij nu door, dat doet hij sinds hij op zijn buik slaapt. Jawel, tegen alle 'voorschriften' in slaapt hij op zijn buik en sindsdien slaapt hij lekkerder, langer en sneller! En is hij ook leuker als hij wakker is!
We zeggen dit lekker niet op het cb, wij weten wel beter!

Groetjes!

Dani is nu 13 weken, en had 5 flessen (5x 150cc)totdat hij door ging slapen bij de ongeveer 8 weken. Toen heb ik gelijk de flessen opgehoogd naar 4x 180cc. Dus je kan de 5de fles er afgooien als de kleine door gaat slapen!

Dani's schema is ongeveer:

8.00 - 12.00 - 16.00 - 19.30

Maar soms kan t ook afwijken ligt er aan of hij eerder of later wakker is!!

groetjes Joyce

Terug
Bovenaan