schema voeden fles

@marrigjeC ons kleintje (11 wk) slaapt ook al tijden op haar buikje. Ze is inderdaad veel rustiger waardoor ze sneller en langer slaapt! Als ze op haar rug ligt, is ze maar aan het maaien met haar armpjes en beentjes.

Ze krijgt nu (5*150 mL; 07-11-15-19-22h) en nu met het warme weer ca. 10 mL extra aan water.

Soraya slaapt van 08-11h; 13-15h;17-19h en
22.30-07h

@joyce je hebt echt een lekker schema voor elkaar, zeg! Slaapt hij overdag nog veel?

Groetjes Sonja!

Jeetje Mamaik wat een boel flessen nog, zal vast wel komen omdat je van borstvoeding afkomt.
Met een fles begin je na de geboorte gelijk met 7 flessen om de 3 uur na een aantal weken ga je over op om de 4 uur geven, vaak sla je dan automatisch de zesde fles over en heb je er gelijk 5.
Pas met 4 maanden mag je rijstebloem in de fles doen om ze de nacht door te laten komen.
Dan laat je vaak de laatste fles vallen van 23 uur en verschuif je overdag de flessen omdat je dan ook met fruit en zo begint, dus dan zit er vaak meer dan 4 uur tussen.
Jij gaf zeker borstvoeding op verzoek??!!

Ik hoop ook dat het komt van de borstvoeding. Ik gaf dit inderdaad op verzoek. Ik heb nooit info gekregen over borstvoeding, ja hoe ik het moest maken, maar dat is niet zo moeilijk.
Dus Bobbian dank voor de info.

Ik heb nog geen vaste voedingstijden. Het ligt er allemaal aan hoe laat ze 's ochtends komt.

Liefs,

@ mammik
We lieten Iris in het begin ook gewoon zo lang mogelijk liggen 's ochtends. Maar dan had ik iedere dag een ander "schema"! Nu pak ik haar elke ochtend om 7 uur uit bed. Dan heb ik de rest van de dag een leuk schema. Heel soms komt ze eerder als 7 uur. We proberen het dan nog even met een foppie te rekken en nemen haar dan in bed, zodat ze de andere meiden niet wakker maakt. Ik merk dat Iris het zelf ook prettig vind om iedere dag hetzelfde schema te hebben, ze is veel vrolijker en rustiger!

@klain-doempie: Hoe doe je dat dan als ze eerder weer honger heeft. En het is ook niet zo gek dat als ze de fles niet leeg drinkt, ze eerder weer honger heeft. Ik dacht dat ik onzeker werd van de borstvoeding, maar van die flesvoeding kun je ook onzeker worden zeg.
Oh en de laatste dagen heeft Roosmarijn rond half 6 al weer honger en dan is ze 's nachts ook al geweest. 's Nachts drinkt ze steeds de hele fles schoon leeg. Maar ook dan heeft ze na 4 uur al weer honger.

Liefs,

Terug
Bovenaan