schema

A

Anoniem

Guest
hallo

zouden jullie mischien willen beschrijven wat jullie schema's zo ongeveer zijn van de kids? daar ben ik wel benieuwd na.

mijn mannetje is morgen vier maanden:

Wordt ongeveer half acht wakker de laatste tijd en krijgt dan fles van 210 water 7 scheppen en rijstebloem, gaat meteen weer slapen tot half elf elf uur.
Ongeveer 12 uur weer fles 180 water, ongeveer half een een uur weer na bed tot hoe lang hij dan slaapt is verschillend krijgt om vier uur weer fles weer 180 water.
Sinds een paar dagen geef ik hem rondvijf uur een paar lepels fruit en gaat dan weer na bed maar slaapt niet meer lang en wil vaak om half zeven alweer zijn fles om daarna lekker naar bed te gaan en te gaan slapen tot de volgende ochtend in deze fles krijgt hij 180 water en ook rijstebloem zou graag willen dat hij deze fles later krijgt en dat ik daar dan meer in kan doen ipv de ochtend maar lukt niet want hij heeft het rond half zeven echt gehad.

hoe doen jullie dit?

groetjes

Waarom wil je die fles later geven?? Hij trekt zo toch de nacht door??
Maudy's schema is als volgt.

7.30 240 cc melk
9.00 slapen
11.00 potje fruit met 210 melk, of wat ze daar van op drinkt.
12.30 slapen
15.00 240 cc melk.
18.30 270 (!!!!) cc melk met rijstebloem. Als we minder geven begint ze meteen te sputteren. Soms drinkt ze hem niet leeg, soms wel.

Na deze fles begint de nacht voor ons meisje. Is er dus ook om 18.30 helemaal zoet mee......lees vaak nog een boekje voor, maar soms slaapt ze al half......

Gr. Rimke

Ps: Maudy is ook 4 maanden, 17,5 week vandaag.

hey

ja maudy ook morgen vier maanden he ze zijn van dezelfde dag toch? 8-9-08.
Ze hebben dus ongeveer hetzelfde maar wat krijgt maudy veel te drinken of niet, de vorige keer op het buro zeiden ze tegen mij dat mees al iets teveel kreeg gek.
Mischien moet mees ook wle iets meer want hij piept altijd als de fles op is doe dan zijn speentje in en dan is het goed dus ik dacht dat het zuigbehoefte is.
Nou ik hoef de fles ook niet veel later tegeven maar dacht dat het voor mees fijner is omdat hij als hij de fles later krijgt meestal slaapt tot half negen negen uur dus volgens mij is hij het nodig om zo lang te slapen maar wordt nu wakker van de honger.
Dus maudy krijgt ook fruit nu vindt ze het lekker mees krijgt een paar lepeltjes ij vindt het super. Gaat ze ook nog na bed tussen 15:00 een 18:00?

groetjes

Hoi hoi,

Misschien niet de juiste plek om te vragen, maar het viel me op. Ik zie dat Maudy meer dan 200cc drinkt. Hoe doe je dat? Onze zoon (6mnd) krijgt sinds twee weken twee flessen en twee keer bv. Op het pak van Nutrilon staat er niet meer vermeld dan 200cc. Dit krijgt hij dus ook. Altijd erna een beetje sputteren, maar is meer zuigbehoefte denk ik.

Gr Froukje

Raaf's schema (is 20-08-2008 geboren). Hij rommelt de laatste tijd wat met zijn schema maar meestal verloopt het zo:

8-9u wakker en drinkt 180ml + 6 schepjes
daarna in bad en lekker even spelen, rond 10-11u weer naar bed
12-13u wakker en drinkt 180ml + 6 schepjes
daarna lekker spelen of naar buiten tot een uur of 14-15u en dan weer naar bedje (of valt in slaap in de wagen), hij slaapt dan meestal een uurtje, dus weer even lekker spelen of wandelen met de wagen.
16u-17u drinkt 180ml + 6 schepjes
rond 18u meestal naar bedje en dan in de meest ideale dag maak ik hem wakker om 20u en 23u om nog een flesje te drinken van 180. De laatste fles om 23u een schepje rijstebloem erbij.

Maar Raaf is niet zo'n hele grote eter dus die wil niet altijd 5 voedingen, dus als ie pas rond 19u in bed ligt, slaat ie die van 20u over en maken we hem om 22u wakker.

Hij krijgt altijd een flesje van 180ml en 6 schepjes nutrilon maar drinkt alleen de flesjes overdag goed leeg.

Ik was maandag bij het CB en ik vroeg me af of ik Raaf moest laten slapen 's ochtends, want ik maak hem nu vaak wakker, maar in het weekend slaapt ie wel tot 10 of langer... ze zeiden dat je bij deze leefdtijd eigenlijk niet langer dan 10u tussen de voedingen mag zitten.

hoi,
mijn zoontje is op 09-09-08 geboren, en hij krijgt nog steeds alleen flesvoeding!
om 07;00 uur de 1e van 150 ml water + 5 scheppen voeding,
om 11;00 uur de 2e van 150ml water+5 scheppen voeding,
om 15;00 uur de 3e van 150ml water+5 scheppen voeding,
om 19;00 uur de 4e van 150ml water+5 scheppen voeding,
om 23;00 uur de 5e van 150ml water+5 scheppen voeding.

hij krijgt trouwens bij elke voeding 3 schepjes johannesbroodpitmeel i.vm. spuggen.

ik heb wel vrijdag een afspraak op het consultatiebureau en hoop dat ie dan ook meer voeding, en minder flessen mag, de laatste fles begint me best op te breken, nu we weer gewoon aan het werk zijn!

vorige maand wooog hij 6,4 kilo dus wat zijn gewicht betreft mag hij volgens mij gewoon doorslapen, en vollere flessen.
doeg...

Hoi,
Ik wilde ook al aan Rimke vragen of Maudy niet teveel melk krijgt.
Maar ik zit even te tellen. Ze mag 5 flessen van 200ml. Dat is totaal 1000ml.
Ze krijgt 4 flessen van totaal 960 ml.
Dus ik denk wel dat het zo mag ja.
Vanaf 6 maanden zal dat weer anders. Ik zit me af te vragen of ik Janneke al die tijd niet te weinig gegeven heb! Ahh.. zielig. Ze zit weleens te piepen na de fles.
Zij kreeg 4 flessen van 200ml.

Liefs, Marina

hallo

nou mees krijgt nu ook vier flessen van 180 en de avond of ochtend krijgt hij 210 water dus blijkbaar geef ik dan ook te weinig hij piept inderdaad na de fles wel eens maar dan geef ik hem zijn speen en dan is het goed dus ik denk dan dat het zuigbehoefte is.
Vanmorge had hij ook 180 en dronk het niet eens op.
Maandag weer na het buro dus zal effe vragen.

groetjes

Terug
Bovenaan