schema

schema van Thijmen:
7.30 fles 180 water+6 schepjes
9.30 fruit (halve peer/banaan met kwart liga)
11.00/11.30 fles 180 water+6 schepjes
15.00/15.30 fles 180 water+6 schepjes
17.30 groente hap (potje ongeveer 3/4)
19.00/19.30 fles 180 water+6 schepjes

Ik heb vanochtend nog het CB gebeld omdat hij naar mijn idee snel weer honger krijgt. Vaak redt hij de 4 uur tussen 2 flessen niet en ik vroeg of ik dan niet 210 +7 schepjes mocht doen. Dit raadde ze af,  hij dan veel in 1x krijgt en zijn maag dan erg vol wordt. Beter was een halve fles extra tussen door of rijstebloem in de fles.
Over 2 weken is hij 6 maanden en dan mag hij opvolgmelk. Dit is maar 600 ml, maar dan met meer groente en brood erbij. In opvolgmelk zit ook meer calorieën dus voedt ook meer.
We gaan morgen ochtend in ieder geval rijstebloem in de fles doen, kijken of dit al beter gaat.

groetjes Mel

Hoi Rimke,

Ik heb een schema van CB, maar dacht niet dat daat hoeveelheid cc opstaan (kan hem nu even niet vinden). We hebben hem twee weken geleden gebruikt om te kijken voor de bijvoeding. En langzaam aan veranderd het hier in verhuisdozen....

Op de 2maal 180 doet hij het goed, ik geef hem wel al de nutrilon die vanaf 6mnd is. Ik dacht grote baby en die twee weken zal het hem ook niet doen. Gisteren voor het eerst rijstebloem in de laatste fles gedaan, helaas niet zo'n succes. Drinkt de helft op en begint dan te spelen met de speen. Mag de fles er niet uit halen want dan is het brullen. Nog maar een flesje gemaakt (een halve) en die ging er als zoete koek achteraan. Vanavond was hetzelfde. Oefening baart kunst, toch?

Eind van de maand gaat mijn man met hem naar het cb voor de 6mnd keuring ;-) Zal hem een lijstje met vragen mee gegeven, tis een man he ;-)

Fruit gaat gelukkig wel prima, de mango vandaag vond hij erg lekker.

Gr Froukje

ik ben jaloes!!!
Wil ook een ritme! Hoe doen jullie dit?
Joris heeft absoluut geen ritme en is al bijna 5 maanden.
Zijn dag start waneer hij in de ochtend wakker wordt voor voeding.
Vanaf dat moment krijg hij om de 4 uur. Maar ik maak hem er niet voor wakker.
snachts komt hij ook nog en valt dan weer erg moeizaam in slaap  ging als volgt:
Gisteren ging als volgt:
5uur bv
slapen
9uur bv
10 tot 11 slapen
14.00 bv
15.00 tot 1800 slapen
19.00 bv
20.00 slapen
21.30 wakker
22.00 bv
22.30 slapen
02.00 bv daarna weer slapen
6.00 bv en weer slapen

Maar dit is dus per dag wisselend. Ik wordt er niet goed van.
Vooral de nachten breken mij op.
Heeft er iemand tips?

Maudy eet naar behoefte fruit, soms een heel prakje, soms minder maar dan drinkt ze van haar fles weer meer.......ze pakken wel wat ze nodig hebben.
Gisteren heb ik haar voor het eerst om 16.30 een warm prakje pompoen gegeven.......vond ze raar. ik probeer het gewoon vandaag weer.......ze hoeven er nog niet van te leven zeg maar.

Vanmorgen trouwens een hele matige fles gedronken, maar 150cc..........ach, dan eet ze zometeen vast meer fruit of drinkt ze de rest van de dag meer.........of niet, ik heb ook wel eens een dag dat ik niet zoveel eet........als ze restjes in de fles laat geef ik de fles altijd mee de box in, mag ze zelf proberen er nog wat uit te krijgen. Zelf vast houden, naar haar mondje brengen enzo.....valt niet mee voor zo'n ukkie.

Hoi Blabla,

Maudy krijgt de fles en daardoor is er wat makkelijker een ritme te krijgen in vergelijking met borstvoeding.......
Ik heb helaas geen tips voor je!
Vind het wel ontzettend knap dat je all zolang borstvoeding geeft, petje af!!!
Is een hele prestatie hoor!
Bij mij mislukte het jammerlijk, kwam geen druppel uit...........zullke grote tieten en dan helemaal niets. Whahaha!!!

Kus voor jou, en nogmaals, je mag trots op jezelf zijn!!!

Rimke

Pffft, ik durf Mika's schema hier amper te plaatsen. Ik ben er bepaald niet blij mee en wil het ook zo snel mogelijk proberen om te gooien. Doordat we de afgelopen maanden Mika "op verzoek" hebben gevoed en hebben laten slapen zijn we hier op uitgekomen:

+/- 5.00 uur: fles 180 ml + 6 scheppen
slapen
+/- 11.30 uur: fles 180 ml + 6 scheppen
spelen + slapen
15.30 uur: fles 180 ml + 6 scheppen
spelen + slapen
19.30 uur: fles 180 ml + 6 scheppen
spelen + slapen
+/- 23.00 uur: fles 210 ml + 7 scheppen + 4 eetlepels rijstebloem
Vervolgens duurt het gerust tot 0.30/1.00 uur voordat ie weer gaat slapen.

Het CB adviseerde om te proberen om de 5 flessen die hij nu krijgt in 24 uur, om die echt overdag te geven, zodat ie misschien wat verzadigder is en de nacht doorslaapt. Met zo'n vette papfles moet dat toch kunnen?!?

Af en toe krijgt ie een fruithapje (ongeveer 2 eetlepels).

Kortom; schema is een zooitje, volkomen slopend voor mij nu ik weer werk en we hebben nog amper fruit of groente geintroduceerd. Mijn man zorgt overdag voor de kids en hij zal dus het grootste aandeel hierin moeten leveren. Ik geloof alleen dat hij er het nut nog niet zo van inziet en ook denkt dat je zo'n kindje niet in een ander schema kan krijgen.... zucht...

Ik hoop jullie over een weekje of wat toch een ander schema te laten zien! (we houden hoop!)

Loek is gisteren een half jaar geworden en zijn schema zit er als volgt uit:

06.30 (als ik moet werken) 8.00 (als ik vrij ben) fles van 210 cc
10.00-11.00 uur fruithapje klein potje
11.30 (als ik moet werken) 12.30 (als ik vrij ben) boterham + fles
16.00-17.00 uur maaltijdpotje met diksap
19.30 laatste fles 210 cc + 2 schepjes rijstebloem.

Momenteel ben ik nog Nutrilon 1 aan het opmaken, zodra dat op is wordt er overgestapt op nummer 2.

hallo

nou wat ik al beschreef vandaag weer na het buro geweest en even gevraagd of mees meer mag in de fles en dat mocht als hij maar niet meer dan een liter krijgt dus kan dan geloof ik wel vier flessen van 210. Ze begon ook over fruit omdat er bij ons in de fam een beetje allergie is ik huisstofmijt en mijn vriend hooikoorts weet niet of dat wat uit maakt maar blijkbaar, maar mocht er best mee beginnen maar dat ik maar wel even wist dat ie dan meer kans op allergie heeft maar ze vondt het best dat ik het gaf ik zei ik geef al een beetje, ze zei nou probeer dan ook maar een keer een beetje groente, alleen moet het niet zo zijn dat hij daardoor zijn flessen niet meer drinkt.

mees is nu 63,5 cm en 6355 gram.

groetjes

Terug
Bovenaan