Schoencadeautjes?

Feline heeft 3 keer de schoen gezet en krijgt kleine kadootjes. Nu mag ze denk nog 3 keer tot de sint er echt is op 5 december.

En niet ouderwets, maar ieder natuurlijk voor zich. We doen overigens met sinterklaas niet veel kadootjes, want ze hebben al zo veel.

groetjes Mariska

Mijn dochter heeft nu 3x haar schoen gezet en eigenlijk snapt ze er niet veel van haha. Ze toont ook niet zoveel interesse als ze hem zet als ik eerlijk ben. Laten we zeggen dat papa en mama het hardste zingen! Maar 's ochtends is ze wel erg blij en verrast. En we gaan er ook mee door want mama heeft nog wat spulletjes liggen die ze her en der gekocht heeft. Een verfdoosje, een bal met lichtje, (gratis) Nijntje boekjes, een echte Sneeuwwitje lipgloss...leuk leuk leuk!

Ik denk, zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, dat héél diep van binnen iedereen dit voor zichzelf doet -- als de kindjes nog zo klein zijn bedoel ik. We HOEVEN het niet te doen, de kindjes snappen het toch nog niet, we willen het doen. Kom op zeg, er gaat toch niks boven je eigen kind de lol en spanning brengen die je zelf nog zo goed kent? En dan zijn we een beetje vroeg, en doen we het een beetje vaak, nou en. Ik kan niet wachten tot ze echt kan genieten van de sint optocht, en carnaval, en kerstmis, en vuurwerk met oud en nieuw, en 3 koningen, en Pasen, en verkleden, en optreden...en...en...

Je snapt me wel :)

Ik denk dat het maar net is wat je vroeger thuis ook gewend bent geweest. Wij mochten 2 x per week onze schoen zetten. Dus mijn kinderen mogen dat nu ook. Eline snapt er redelijk wat van. Natuurlijk kan ze nog niet de liedjes zingen, maar ze gaat wel bij de schoen zitten en gooit er appels in. Maar 's ochtends is ze wel verbaasd dat de appels eruit zijn en er iets kleins in zit. De oudste gelooft half half, dus zet ook nog steeds zijn schoen.

Wij doen er in:

Haarprulletjes
Chocolade sticks
pepernoten
en ik heb nog adventkalenders liggen. Die hadden ze zoiezo gekregen maar krijgen ze nu dus in de schoen.

Tja, en iedereen doet het weer anders. Een jongetje uit mijn zoontjes klas kreeg een nintendo Wii voor Sinterklaas. Dat vind ik dan weer totaal over de top.

Hoi meiden,

Ik heb een paar kleine dingetjes gekocht bij de Zeeman en Wibra waaronder een sint en piet wuppie (Wibra 50 cent), zakje chocolademunten (al weet Mette nog niet echt wat chocola is), kraaltjes (in een beertjesvorm bij Zeeman) en een stickervelletje. Ik denk dat we haar de 3 dagen voor Sinterklaas haar schoentje laten zetten. Het gaat dan iets meer leven naar de grote avond toe. Opa en oma komen dan gourmette en er is dan ook een zak van Sinterklaas. Ik vind het echt een sport op zo goedkoop mogelijke cadeautjes te scoren.

Trouwens....toen ik bij Zeeman was zag ik dat ze een poppenkinderstoel hadden voor 5,95. Die heb ik nog wel even meegenomen voor Sinterklaasavond want Mette is erg druk met de poppen en baalt er stevig van dat haar pop steeds onderuit glijd in haar eigen kinderstoel. Hij ziet er voor dat geld ook best nog leuk uit trouwens.

gr.ing

Nou idd leuk voor onszelf natuurlijk!
En ik ben het eens met de stelling, dat het net is wat je van thuis gewend bent en wat je voor een gevoel mee wilt geven aan je kind.
Kyan is natuurlijk nog maar een weekje 2 ietsjes jonger dus, maar hij heeft het donders goed door!
De wortel is voor het paard en zwarte piet komt 's nachts wat in zijn schoentje doen en neemt de wortel mee. Hij vraagt 's morgens niet meer om de wortel en gaat gelijk met een grijns kijken wat er in zijn schoentje zit.
Vanavond staat zijn schoen voor de vierde keer.
Hij heeft een keer een autootje (die ik uit zijn enorme verzameling verjaardagscadeaus heb gevist oeps slecht hè?)
en twee keer strooigoed gehad, vind ie helemaal super en uiteindelijk heeft hij er nog maar 3 schuimpjes van op. Hij vraagt er niet om dus deze mama laat het zo ;)
Vandaag heb ik wat leuke dingetjes bij Action en blokker gescoord:
Een kleur en spelletjes boek 0.79 euro
een 4 in 1 puzzel van sinterklaas 0.99 euro
(Kyan is puzzelverslaafd..)
een zakje euromunten 0.58 euro.
Een pietenbarret en een boekje met sintliedjes 1 euro per stuk bij Blokker
De barret mag hij vw zaterdag op als we naar Sinterklaas gaan bij mij op het werk..
O ja en nog een cd met liedjes bij Intertoys van 1 euro. Is dat bij elkaar 5.35 en dan heeft mama de hele komende week pret voor 10!
Ik heb nog een Hot wheels autootje in de kast 1.49 bij Zeeman toevallig tegenaan gelopen.
Verder komt er nog een manderijntje (is ie wild op)
een doosje rijstringetjes van Jip en janneke gekregen bij de HEMA, een doosje smarties (krijgt hij anders nooit) ach en nog een keer een paar pepernootjes ofzo..
Dan redden we het wel tot het heerlijk avondje!
Als het een keertje niet zo goed uitkomt slaan we rustig een avondje over.
Je kunt het net zo gek maken als je zelf wilt!

@ babybelle: bij Action hadden ze tuitbekers met namen erop, toevallig zag ik ook Charlotte er tussen staan, misschien wat voor jou??

Groetjes en veel plezier met alle voorpret!
Sas

Terug
Bovenaan