Schoenmaat dreumes: voeten blijven groeien

Onze dochter is net 1 en heeft denk ik nu maat 21. Ik heb zelf ook grote voeten en in mijn familie zijn er ook veel vrouwen met grote voeten. Maat 27 is wel erg groot, maar je kunt er moeilijk een stukje afhakken ;)
 
Mijn vriend is 2 meter en heeft maat 45. Het lijkt er ook op dat mijn zoontje net zo groot zal worden als zijn pappa. 
Ik hoop gewoon dat het voor nu even gaat stoppen, zou toch fijn zijn als hij wat langer met zijn schoentjes zou kunnen doen ?. In oktober kocht ik zijn eerste echte schoenen, maat 23... dus het gaat erg hard zo 
 
Is het iets waar je je zorgen om maakt? Want dan zal ik het overleggen met consultatie bureau. En anders maar grotere schoenen blijven kopen. Is een duur geintje. Misschien kan je lenen van vriendinnen of via marktplaats?
 
Mijn dochter van nog geen 2.5 heeft ook al maat 26 en kledingmaat 104/110. Dus het kan zeker wel hoor ? Vorige zomer in een maand tijd ook ineens 2 schoenmaten gegroeid.

Je zou ook schoenen bij Scapino kunnen kopen. Daar hebben ze van Dr Visser. Goeie schoenen voor een leuke prijs. Hopelijk stoppen z'n voeten even met groeien nu.
 
Wauw hé wat een grote kerel moet dat gaan worden (en is ie al!). Ge-wel-dig. En zijn lengte/gewicht en schoenmaat passen prima bij elkaar, behalve dan zijn leeftijd ? daarin blinkt hij echt uit van de gemiddelde. Net als mijjn tweede die met 5 kg geboren werd. En zo zijn we allemaal verschillend. Ik ben wel heel benieuwd hoe jouw kindje naast mijn peuter van 3 staat met dezelfde schoenmaat ?
 
 
Inderdaad ... wat kan het verschillen he ? net in de speeltuin een jongetje van dezelfde leeftijd, zit nu vol in maat 86 zei zijn moeder, wat een verschil! 
Maar mijn nichtje (5 dagen ouder als mijn zoontje) is ook een flinke meid, zit wel in de familie hoor, zij zit ook vol in maat 92, maar wel kleine voetjes, maat 23 volgens mij (gelukkig ook maar voor een meisje, als vrouw wil je geen schoenmaat 45 hebben ?)
Van de week stond mijn zoontje naast de kleindochter van mijn buurvrouw, meisje is 4,5 en het scheelt maar een halve kop... ? 
 
Ach, dat gaat hard! Balen zeg. Onze dochter groeit überhaupt niet zo hard (20 maanden; maatje 80/86 en schoenmaat 20/ 21), maar heeft nogal brede voeten en past dus ongeveer... niks. Net zoveelste paar terug gestuurd. Het kleine maatje is ook niet ideaal, want kleding en schoenen zijn met name gericht op eerste stapjes en in de kinderwagen, maar onze drukke dreumes loopt al een maand of 8 en klimt, rent en springt de hele dag. Hier loopt ze dus in een net iets te grote jas etc. Gelukkig passen de Bergstein-laarsjes in maat 20.

Met maat 27 heeft decathlon ook goede schoenen. Prima gympen met oké voetbed voor niet heel veel geld. Ook sandalen etc zijn daar goed verkrijgbaar.
 
Het is niet zo dat we geen duurdere schoenen kunnen betalen, alleen iedere maand €50,- is onderaan de streep natuurlijk een hoop geld. Mijn vriend en ik hadden er dan ook een discussie over, omdat het dus zo vaak is.
Echter, mijn eigen voeten zijn doorgezakt en ik heb zelf steunzolen. Ik heb daarvoor veel lichamelijke klachten gehad, die nu door de steunzolen een stuk minder zijn. Ik wil dit koste wat het kost voorkomen bij mijn zoontje, dus ik koop wel "dé" schoentjes die aangeraden worden voor een gezonde ontwikkeling van de voet en daarnaast heb ik ook gewoon een uitgesproken smaak en vind ik een hoop schoenen op de markt gewoon niet mooi. 
Ik koop bijna altijd tweedehands kleding voor mijn zoontje, maar met schoenen vind ik dat toch geen fijn idee (net als ondergoed enzo)
 
Terug
Bovenaan