<p>Hoi, </p><p>Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en nu 41 weken, de bevalling komt dus echt dichtbij Nu vroeg mijn moeder of ik wilde laten weten wanneer 'het begint'. Ik heb daar alleen helemáál geen behoefte aan, wil veel liever rust om me heen en dat niemand iets weet. Dus dat zei ik ook tegen haar dat ik dat liever niet wil. Toen heeft ze tot drie keer toe benadrukt dat zij het wel heel fijn zou vinden om het te weten. Want dan kon ze dingen afzeggen en zorgen dat ze in alle rust de telefoon aan kan nemen etc. En ik vind het dus supermoeilijk om mijn grenzen aan te geven en heb 3x gezegd dat ik het zelf niet fijn vond om te laten weten "als het begint" en iedere keer zegt ze dan, ja maar ik zou het wel fijn vinden. Het kan ook als de weeën al regelmatiger komen en dat mijn vriend het ook zou kunnen laten weten.. </p><p>Ben ik nou overgevoelig of moeilijk aan het doen? Hoort het dat je meteen je ouders en of schoonouders op de hoogte stelt? Ik krijg er stress van want ik wil het graag goed doen en niemand kwetsen maar ik vind het zelf zo'n fijn idee om in rust te kunnen bevallen samen met mijn vriend zonder dat iemand ervan weet. En daarna als we eraan toe zijn gewoon fijn het (hopelijk) goede nieuws van een gezond kindje te kunnen delen met onze families... </p><p>Hoe doen anderen dat? </p>