(Schoon)ouders inlichten?

Lekker je eigen gevoel volgen! Een bevalling kan uren duren, dus ze schiet er niets mee op om het te weten ;) Mijn moeder zal er ook deze keer weer bij zijn, dus ik licht mijn ouders wel in. Als ik de bevalling alleen met mijn man zou doen, dan zou ik mijn ouders niets laten weten. Met name mijn moeder zou compleet in de stress zitten, omdat ze niets kan doen. Nee dank je, ik heb dan wel genoeg aan mezelf 

Mijn ouders wisten het beide keren niet. Midden in de nacht heb ik mijn moeder gebeld... "Mam, hoor je dit?" (Het gehuil van een baby die kort daarvoor geboren was). " Je bent oma!". 
Mijn moeder had bij mijn eerste aangegeven het niet te willen weten omdat ze zelf heel nare bevallingen heeft gehad. Bij de tweede dacht ze de oudste op te moeten vangen, maar we hadden haar in die gedachte gelaten en een vriendin gevraagd wanneer het zover was. Zo kon ze bij de tweede ook rustig slapen (tot we natuurlijk belden. Zes meteen naast haar bed, maar dat was niet nodig).
Jij beslist, doe wat goed voelt voor jou. 

Pff, stel dat het dan 24 uur duurt (wat ik uiteraard niet hoop voor je!) dan zit iedereen in de stress.
Als jij het niet wilt moet je het gewoon niet doen. Dan zeg je achteraf toch dat je druk was met andere dingen en je er niet aan hebt gedacht? 

Hier was ook niemand op de hoogte ('t is te zeggen, 1 vriendin die ook zwanger had een heel groot vermoeden toen ik niet op post was voor een nachtelijke chatsessie - we hadden allebei nogal last van slapeloosheid). Mijn mama vertelde achteraf dat ze ook wel wist hoe laat het was, toen ze zag dat ik al enkele uren niet online was geweest... maar geen van beiden had mij of mijn vriend een berichtje gezonden om te vragen wat of hoe. Ik ben heel blij dat ze onze rust gerespecteerd hadden. Na de geboorte hebben we zelf ook nog even gewacht... eerst even op ons gemak naar de kamer, rustig gegeten, een dutje gedaan... en dan de ouders, broers en zussen gebeld.

Dankjulliewel voor de reacties allemaal!! Het lucht heel erg op om te horen dat iedereen het gewoon op zijn eigen manier doet en dat het dus niet gek is als ik t niet wil vertellen. Voel me een stuk minder schuldig nu :) Dus ik blijf bij m'n plan en hou t lekker voor onszelf en doe wat voor mij goed voelt op dat moment :) Ben benieuwd! ? 

Haha ik voelde mij er precies zo over mijn moeder zei hetzelfde ? ik had er echt lak aan... ik ging het gewoon doen met Mn vriend en niemand die er iets van zou weten... maar op de dag dat de weeen begonnen had ik eigenlijk afgesproken met ja.. mijn moeder! Dus die heb ik wel moeten appen van mam je hoeft niet meer te komen want ik ga vandaag iets anders doen! ?

Terug
Bovenaan