schoondochter en mijn zoon moeten kindje van 13 weken afgeven is niet goed .

mijn zoon en schoondochter  willen als de punctie gedaan is en blijkt dat het kindje geen levenskansen heeft hun zwangerschap laten beeindigen.
Ze zijn 13 weken zwanger.
We (oma opa pa en ma)zijn heel erg verdrietig ,hoe gaan wij hiemee om als grootouders zijn er kapot van.
De punctie is 28 juli,en hopen dat het goed is om geboren te worden,maar als dat niet is moet mijn schoondochter ervan gaan bevallen,dat is toch vreselijk.
Help ..geef ons  goeie raad om dit aan te kunnen.

Gr een verdrietige oma en opa.

quote: narda schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2008 21:56:52'));

mijn zoon en schoondochter  willen als de punctie gedaan is en blijkt dat het kindje geen levenskansen heeft hun zwangerschap laten beeindigen.
Ze zijn 13 weken zwanger.
We (oma opa pa en ma)zijn heel erg verdrietig ,hoe gaan wij hiemee om als grootouders zijn er kapot van.
De punctie is 28 juli,en hopen dat het goed is om geboren te worden,maar als dat niet is moet mijn schoondochter ervan gaan bevallen,dat is toch vreselijk.
Help ..geef ons  goeie raad om dit aan te kunnen.

Gr een verdrietige oma en opa.

Tja, dat is iets wat heel persoonlijk is.
Het enig wat ik kan zeggen: PRAAT erover!!! Juist óók over jullie gevoelens. Als je veel praat, dan kun je er vaak beter mee omgaan. Huilen is goed!
Al pratende merk je dat je een manier vindt om er mee om te gaan, dat wil niet zeggen dat je dan geen verdriet meer hebt en dat het niet zwaar is. Er gewoon voor gaan zou ik zeggen.
En trouwens...eerst maar die punctie afwachten, want laten we een positieve draai er aan geven: jullie vieren natuurlijk feestje als blijkt dat het goed is!
Maar, vanwaar die pessimistische instelling? (ik heb er wel begrip voor hoor)
Succes en sterkte! en laat het nog even weten...

Mijn advies is om erover te praten, maar niet hier. Hier is een forum voor allemaal hoogzwangere vrouwen, die echt wel iets anders aan hun hoofd hebben dan ellende. Volgens mij werkt dat niet echt bevorderend voor ons. Dus graag ergens anders, is zelfs een apart forum voor.

Er is indd een apart forum voor,
maar jullie zijn naar mijn idee meer dan welkom hier.

Advies kan ik natuurlijk niet geven, nooit bij ons of in onze kring is zoiets voorgekomen. ik denk dat je niet veel meer kan doen dan afwachtten en het tot die tijd bespreekbaar maken. zeggen hoeveel verdriet het jullie ook doet als as opa en oma. het zal hun vast goe doen te weten dat jullie zo meeleven.

Groetjes en heel veel sterkte

pff Sofie, Het is niet zo dat als je hoogzwanger bent niet meer met 2 benen op de wereld staat hoor !

Maar nu even over het eventuele afbreken van de zwangerschap ! Het enige wat ik daar over kan zeggen is volg u gevoel. Het is niet makkelijk maar wel hun keus. Het enige wat u hier in kan doen is een luisterend oor bieden en er zijn.

Veel sterkte en ik hoop voor u dat het toch een mooie zwangerschap kan worden en sterkte met afwachten.

Met vriendelijke groet,

Claudia

Zo hey wat heb jij een lef om zo hard te reageren tegen mensen dat er helemaal doorheen zitten en alleen maar vragen om advies en eventjes hun verhaal kwijt te willen!!!

Bij deze wil ik hun heel veel sterkte wensen en praat erover lucht echt op
Ik hoop dat het allemaal goed komt!!!

ps, was op dit forum om te kijken of een kennis al bevallen is.
en wens iedereen sterkte met de laatste loodjes!

Groetjes

JEETJE SOFIE,DOE EENS NORMAAL ZEG!!!!!!!!!!!
IK BEN WEL HOOGZWANGER,MAAR NOG STEEDS MET GEVOEL VOOR ANDERE HOOR!!
IK WIL JULLIE HEEL VEEL STERKTE WENSEN,EN PROBEER GEWOON EROVER TE PRATEN.

SUCCES!

Weten jullie al zeker dat het kindje niet goed is want dat kan ik er niet echt uit halen. Probeer eerst de uitslag van de punctie af te wachten misschien valt het allemaal heel erg mee en dan hebben jullie voor niets zo veel verdriet dat zou toch zonde zijn? Mocht de uitslag van de punctie niet goed zijn dan kunnen jullie je verdriet delen op het verlies en verdriet forum en verder zou ik als ik jullie was veel praten met evt. familie en vrienden en veel huilen dat is geen schande en geeft ruimte om het evt. verlies een plekje te geven. Vooralsnog zou ik toch de uitslag van de punctie even afwachten want jullie gaan er op voorhand aan van uit dat het helemaal foute boel is en dat is zo jammer, natuurlijk is het erg spannend en geeft het veel onrust maar geef de hoop niet op! Ik wens jullie veel kracht en sterkte toe en ik hoop echt voor jullie dat het allemaal mee valt.

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan