schoondochter en mijn zoon moeten kindje van 13 weken afgeven is niet goed .

Hoi Anneke,

Wat fijn dat je dit stukje geschreven hebt,daar hebben we wat aan.
Wij leven zo in spanning nu dat kun je niet verwoorden,een beslissing is voor  de ouders...  die denken voor hun gevoel het goed te doen bij de keuze die ze straks moeten maken als het kindje niet levensvatbaar (zou) zijn..?

Wij duimen alle dagen dat het ze het goed mag gaan,en kunnen gaan genieten van deze 2e zwangerschap.
Hun eerste is een heel mooi en gezond ventje van 2jaar.

Deze week hebben ze saampjes het gesprek bij de verloskundige/gynecoloog...
en dan volgende week de vreselijke dag de punktie..

Dan nog eens 5dgn bedenktijd erg slopend vinden wij,dan de stap zetten hoe/of wat.
Ben je ondertussen mooi bijna 20wk!!

Nou meis tot mails jullie horen nog van mij gr oma.

Hoi Oma,

Fijn dat jullie wat hadden aan mijn berichtje!
Ik ben enigsinds verbaasd dat het met 13 weken geconstateerd is ...
Dan volgende week het gesprek ....
En dan nog 5 dagen bedenk tijd?!?
Mijn foute uitslag was als ik mij niet vergis ook zo rond week  13 van de zwangerschap. Ik werd meteen de dag  van  de "12 weken echo" gebeld dat de uitslag fout was en dat ik   in aanmerking kwam voor een vlokkentest of een punctie. Bij mij was een afwijking in mijn bloed gevonden.
Wij hebben toen een verwijzing gekregen voor het LUMC en hebben hun gebeld voor een gesprek. Dat gesprek kregen we de volgende dag, daarna werd ons ruimte gegeven om er over na te denken of we die test met daarbij het  verhoogde risico op een miskraam wilden. Ze hebben dat zo goed en geduldig verteld allemaal dat wij er veel vertrouwen in hadden, en.. .we wilden het gewoon graag weten om de kans te hebben ons kindje onnodig leed te besparen. Nog dezelfde dag hebben we de vlokkentest ondergaan.De uitslag liet wel lang op zich wachten.
Ze deden dit allemaal zo snel omdat je tot 16 weken nog de kans hebt om het kindje weg te laten halen dmv curretage, wat hoewel het ongetwijfeld ook geen pretje is want dat is zo'n beslissing nooit, emotioneel en fysiek minder belastend is dan bevallen in zo'n situatie.

Nogmaals sterkte!
Groet,
Anne

Terug
Bovenaan