schoonmoeder in de bocht

Hoi!!! (nogmaals)

Dan denk ik dat je ook beter met je schoonmoeder een babbeltje kan maken.
Blijkbaar heb je ook niet zo een goede band met haar, en zou ik toch wel even het eea duidelijk maken.
Over die paar dagen weg, denk ik nog steeds het zelfde over.
En het is nu eenmaal zo, dat vaders op een andere manier kunnen verzorgen/  genieten dan de moeders.
Ook dat heb ik moeten accepteren dat mijn man het anders doet dan ik, en dat wil niet zeggen dat het ze niet intereseert of dat het "verkeerd".
Blijven communiceren is de beste remedie, ook (bij mij) hier hoor!

succes!!

hallo,

ilse ging voor het eerst bij mijn schoonouders slapen toen ze ongeveer anderhalf was.
nu is ze twee.

ik was zwanger van de tweede, en we wilde een keertje samen uit, we zijn toen naar beauty and de beast geweest. toen mijn schoon ouders ilse kwamen halen had ik het aardig moeilijk, toen ze weg waren heb ik flink zitten janken. mijn man zat te lachen toen ij thuis kwam, maar hij begreep het wel. het was wel een leuke avond.

inmiddels is ilse wel eens vaker blijven slapen, maar het enige nadeel is dat ze erg druk weer thuis komen, en dat het een paar dagen duurt voor ze weer in haar patroon zit.

toen de tweede meid er was, ilona nu 10 weken. wilde mijn schoonouders ilse mee nemen op vakantie voor 5 dagen. dit zag ik dus helemaal niet zitten. en heb dat ook gezegd. ik was bang dat ilse zich dan buiten gesloten zal voelenn omdat er een baby is. dit hebben we ook gewoon gezegd. het was prima. ze mag nu binnenkort weer een nachtje logeren, maar op vakantie ergens anders zit er voorlopig niet in. alleen als papa en mama mee gaan.

ik hoop dat je er uit komt. maar om speciaal langer borstvoeding te geven is ook geen optie. probeer er gewoon over te praten met je schoonmoeder, dat ji er nog niet klaar voor ben om je kindje een paar dagen niet te zien. zelf zou ik het ook niet doen, misschien gewoon een dagje.

gr henny

ik zal het ook niet kunnen

hoi

Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt! Ik krijg er rillingen van! Ook ik heb niet zo'n goede band met mijn schoonouders en mijn meisje (nu 4 maanden) gaat echt voorlopig niet (wat mij betreft NOOIT) zonder mij naar ze toe. Laat staan op vakantie. Ik vind het echt erg brutaal en gevoelloos dat je schoonmoeder aan je man vraagt om zonder jou een paar dagen met je dochter op vakantie te gaan. Dat doe je toch niet?? Dan word je ontzettend buitengesloten. Alsof ze dan zonder jou eindelijk hun gang kunnen gaan. Zonder dat jij er dan mee gaat bemoeien.
Jij gaat met je vriendin een paar dagen weg, maar je vriend had misschien best meegekund, maar vond het geen probleem om alleen thuis te blijven. Dat wil toch niet zeggen dat jij hetzelfde moet voelen. Zoals je al zei, mannen kunnen het sneller van zich afzetten en dat moeten ze ook, want zij hebben geen bevallingsverlof van tien weken. Mijn vriend is een schat en absoluut dol op Sasha en vind het heerlijk om voor haar te zorgen en met haar te tutten, maar een week na de geboorte moest hij toch echt weer gaan werken en mij met haar achterlaten. Andersom had ik het in het begin echt niet gekund. Nu inmiddels wel, want hij zorgt ook twee dagen in de week voor haar.
MIjn schoonouders hebben redelijk duidelijk gemaakt dat ze vinden dat ik overdrijf in mijn bezorgdheid voor Sasha. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik desnoods tot Sasha's 18e borstvoeding geef, zodat ze nooit om me heen kunnen. Gelukkig begrijpt mijn vriend wel dat mijn moedergevoelens heftig zijn.  
Ik word al helemaal kriegel  als  mijn schoonvader Sasha naar mijn inziens te heftig knuffelt en aan haar zit. Mijn dochter zit dan bij hen op schoot. Ik moet me echt er dan over heen zetten. Waarschijnlijk staat mijn gezicht dan op onweer.

Als het zo tegen je gevoel in gaat, moet je het niet laten gebeuren denk ik. Je man moet toch ook kunnen begrijpen dat hij het anders voelt dan jij. Dan ga je maar gewoon mee naar de caravan als hij echt perse wil. En dat moet je schoonmoeder maar accepteren. Je bent nu eenmaal DE moeder van haar kleinkind.
Sterkte ermee!
groetjes,
Sabine

Hoi,
Ik zou mijn kind ook niet laten gaan zonder mij,en zeker niet als jij er zo een gevoel bij hebt,ga dan allemaal samen.Voor een moeder voelt zoiets helemaal anders als voor een vader.....Echt ga niet tegen je gevoel in.En ik kan ook niet zo goed met mijn schoonouders overweg,dus mijn kleintje gaat er ook als het aan mij ligt nooit zonder mij heen...moet er gewoon niet aan denken.Bespreek het met je vriend/man,en desnoods met je schoonmoeder....zij is toch ook moeder???Zij moet weten hoe het voelt.
Groetjes gaby

ik snap je echt helemaal ik zou het ook echt NOOIT doen.
Gelukkig heb ik niet zo'n schoonmoeder die dat zou vragen en niet een man die op het idee komt een paar dagen met zijn moeder door te brengen .
Ik doe zelf vrijwilligers werk voor een stichting die naar Roemenie gaat, sinds mijn dochter er is (bijna 2,5 jaar) ben ik niet meer meegeweest.
Nu heb ik ook een zoontje van 10 maanden. Ik vertelde ze dat ik voorlopig nog niet mee ga omdat ik mijn kinderen niet zo lang kan missen.
Toen zei een van de leden dat ik het misschien gewoon moest proberen om het te weten.
Alleen dat al heeft mee een slapeloze nacht bezorgd.
Het idee alleen al maakt me helemaal gek.
Met mijn dochtertje zal het heus wel goed gaan, maar mijn zoontje vind ik echt nog te klein om zonder moeder door te brengen. (gelukkig geef ik borstvoeding dus kan hij ook niet lang bij me weg zijn)
Als moeder zou je schoonmoeder toch moeten weten dat je zo'n sterke band hebt met je kind dat je haar echt nog niet kan missen.
Hoe dan ook ik snap het helemaal en ik zou er ook niet eens over nadenken.
succes ermee groetjes Martine

Natuurlijk ligt het aan jou!

jij bent moeder en kunt je meissie niet missen.
Dat zij dat niet snappen is dan jammer, het is je gevoel en dat hoef je toch niet uit te leggen.
Ik vind dat je als kersverse moeder best niet-rationeel mag zijn.
Die doorgeknipte navelstreng blijf je nu eenmaal best lang voelen.
Je kan het niet, punt. lekker volhouden hoor, ze heeft nog tijd genoeg om met anderen te logeren.
en wie weet denk je er tegen die tijd wel anders over, dan hebben ze mazzel.

Hoi,

Ik zou er niet zoveel problemen mee hebben. Maar mijn dochter is nu 16 maanden. Als je het me bij 10 weken gevraagd zou hebben, zou ik ook een ander antwoord hebben gegeven.
Daar komt bij dat mijn man elke donderdag en vrijdag thuis is met mijn dochter als ik aan het werk ben. Hij kan dus volledig voor haar zorgen. Binnenkort ga ik voor mijn werk een aantal dagen weg. Ik vind dit niet moeilijk.
Ik zou ook niet zitten met het idee van 'vadertje en moedertje' spelen. Ik ben de moeder van mijn dochter en dat wordt niemand anders  in een paar dagen hoor! Als ik zie hoeveel  haar opa  geniet van zijn oppasdag en hoeveel mijn dochter daar van geniet, gun ik haar dat echt. Ik kan me helemaal voorstellen dat jouw schoonmoeder het zo ontzettend leuk lijkt om haar kleindochter een tijdje bij zich te hebben.  Ik vond het ook heerlijk als ik mocht oppassen op mijn nichtje toen ik nog  geen eigen dochter had.
En dan die paar dagen helemaal voor mezelf. Ik zou wel weten wat ik zou doen!
Ik snap wel dat je  er de balen van hebt dat ze dit zonder  jouw besproken hebben.  Dat vind ik niet kunnen. Het is jouw kind, en natuurlijk ook van je man,  en dus moeten  jullie daar samen over beslissen.
Volgens mij ben je er nog helemaal niet aan toe. Je kindje is nog zo klein en zo afhankelijk van jou. Dat moet je gewoon zeggen. Misschien volgende zomer, en als je er dan nog steeds niet aan toe bent, dan nog niet. Het moet een gezamelijke beslissing zijn, waar jullie je allebei goed bij voelen.

Groetjes
Groetjes

Terug
Bovenaan