Nou, ik vind het héérlijk even zonder mijn kind! Dat vond ik na 3 weken al! En daar schaam ik me niet voor! Ik denk zelfs dat dat heel gezond is, daar blijf je jezelf bij, van vóór de geboorte van je kind! Want dat zie ik bij heel veel vrouwen gebeuren om mij heen, ze gaan helemaal op in de kinderen. Ik moet er niet aan denken!
Mijn man kan prima zorgen voor ons zoontje, en ik ben er van overtuigd dat de meeste mannen dat kunnen. Maar dat de meeste vrouwen gewoon niet wÃllen, ik vind het niet gezond.
En, oh, wat hebben veel vrouwen een slechte band met hun schoonmoeder zeg! Ik kan niet over iedereen oordelen, want soms ligt het echt aan de schoonmoeder. Maar in de meeste gevallen ligt het echt wel aan beide. In álle soorten relaties is het namelijk een kwestie van 'geven en nemen'.
Je schoonmoeder wil gewoon lekker alleen met haar zoon en kleindochter. Ik vind dat niet heel raar, moet kunnen.
Maar het is wel raar dat ze niet met jou overlegd hebben! Dan zou ik me ook buitengesloten hebben gevoeld.
En dat je na 10 weken nog zo aan je dochtertje hangt, snap ik ook wel een beetje, dat zijn vooral de hormonen! En die blijven nog wel een klein jaartje door je lichaam razen met tussenpozen. Toch moet je je er soms overheen zetten.
En wie weet vind je het heerlijk even zonder je kind, er is nog meer in het leven hoor dan kinderen!