Mijn schoonmoeder wilde heel graag oma worden en met de komst van onze dochter is ze dat nu. Ze wilt heel graag oppassen en ik heb direct tijdens mijn zwangerschap gezegd dat ze 1x in de week mag oppassen. Ze was daar erg blij mee en gaf aan wel vaker te kunnen oppassen als dat nodig was, want ze gaat minder werken. Mijn dochter gaat tegen de tijd dat ik weer moet werken, ze zal dan 6 maanden zijn, 2 dagen naar de kinderopvang, 1 dag mijn moeder en 1 dag mijn schoonmoeder. Vaker oppassen is dus niet nodig omdat ik juist wil dat ze naar de kinderopvang gaat zodat ze vriendjes kan maken. De kinderopvang vertrouw ik de zorg ook mee toe dan mijn schoonmoeder en daar ligt nu mijn probleem. Ik heb liever niet dat zij oppast. Ze was tijdens mijn zwangerschap heel enthousiast. Ze had al van alles gekocht, zoals een bedje, wipstoel, eetstoel etc.. Ze stuurde telkens een foto wat ze al had gekocht, terwijl ik nog zwanger was en er nog niet aan moest denken om me dochter al weg te brengen! Ze gaat sowieso pas oppassen als ze 6 maanden is, ze zou dus nog alle tijd hebben om dingen te kopen. Dat stoorde mij heel erg. Toen was ze geboren en ze is nu 7 weken. Ze is pas 2x langs geweest, 3o minuten. Ze zei in de EERSTE week al, dat we haar wel mogen brengen als we weg moesten. Daar moest ik dus al helemaal niet aan denken. Wij waren zelf nog aan het wennen aan onze nieuwe situatie. Tijdens een bezoek had ze haar vast en nam ze een slok van haar thee, waarop ik zei dat ze dat beter niet kan doen als ze haar vast heeft. Gebeurt niks, zei ze. Doe toch maar niet, antwoordde ik. Toen legde ze haar weer in de box. Een keertje luier verschonen om te oefenen, hoeft niet want ze weet wel hoe dat moet hoor! Heeft ze 33 jaar geleden ook gedaan... Verder vind ik haar erg ongeïnteresseerd. Ik zit er erg tegen op te kijken om haar te laten oppassen, maar mijn vriend wilt juist wel dat ze een band krijgt met haar oma. Ik vertrouw haar niet. Ook wil ik niet dat zij de deur uit gaat met haar. Maak ik me te veel zorgen? Ik ben er niet bij als zij oppast dus ik weet niet hoe verantwoordelijk zij is. Ik heb me sowieso voor genomen dat als er 1x iets mis gaat, het gelijk klaar is met het oppassen