<p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-line;">Hoi dames, nieuw hier maar toch echt even wat van me afschrijven en eventuele tips krijgen. </span></p><p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-line;">De titel zegt het al: mijn schoonmoeder bemoeit zich overal mee en wil alles bepalen. Vandaag viel er weer wat voor en dit is voor mij echt de druppel en moet even van me afschrijven.. Het begon al toen we het haar gingen vertellen. Ik had voor haar een cadeautje ingepakt, een fotolijstje met het welbekende gedichtje: je kunt me nog niet zien etc. en ik had er een mutsje bij gedaan met iets met oma erop. Nog een extra gedichtje gemaakt want we hebben het met sinterklaas verteld. Haar reactie was letterlijk: "waarom in godsnaam!? Hoe kan dat nou! Hebben jullie niet nagedacht van te voren ofzo? Ik ben echt bezorgd, dit kan toch niet!" Ze was dus helemaal niet blij en begon meteen te vragen of er nog een mogelijkheid was dat het mis kon gaan, met andere woorden: ze hoopte hier dus gewoon op! Ik ben toen boos weggegaan en heb haar gezegd dat ik haar niet meer wou spreken. Echter mijn vriend houdt haar nog wel van alles op de hoogte zonder dat ik het weet. Toen we erachter kwamen dat we een meisje krijgen heeft hij haar dit ook verteld en haar reactie was: jeetje dat wordt echt lastig voor jullie want dat is totaal anders dan met een jongetje (mijn vriend heeft al een zoon van 10). Nu is het dus zo dat zijn zoon het nog niet weet en we hebben besloten dat we het nog niet wouden vertellen. Nu komt zijn zoon dit weekend en kreeg mijn vriend net telefoon van zijn moeder dat we morgen bij haar moeten eten en dat zij het dan wel aan zijn zoon zou vertellen omdat zij het op een goede manier kon brengen. Ze wil het ook alleen maar zeggen op de volgende manier: "we hebben speciaal voor jou een zusje die in Juni komt". Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind dit echt niet kunnen! Ten eerste is het niet aan haar om te vertellen dat we in verwachting zijn, ten tweede is het niet haar kind dus vind ik niet dat ze kan bepalen wat er gebeurd en hoe het gebeurd. En ten derde, wij willen er juist mee wachten omdat we weten dat de ex van mijn vriend moeilijk gaat doen omdat ze het nog steeds niet kan verkroppen dat ze gescheiden zijn (ze zijn inmiddels al 6 jaar uit elkaar en ik ben al 5 jaar met mijn vriend samen). Sorry voor het lange verhaal, en ik hoop dat jullie de tijd nemen om het te lezen ? Ik zit echt met m'n handen in het haar over hoe ik om moet gaan met deze situatie met mijn schoonmoeder. Iemand tips!? </span></p><p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-line;"> </span></p>