Schoonmoeder wil alles bepalen!

Dit gaat idd wel erg ver. Bijna ongeloofwaardig (sorry). Maar waarom zou ze jullie leven zo graag willen gaan indelen met een schema? Dan gaat ze straks checken of je je broodje wel gegeten hebt en je baby wel geslapen heeft? Mag toch hopen dat jullie op deze onzin gereageerd hebben en het niet gaan doen. Net als dat jullie zelf wel kunnen bepalen waar je baby straks naar de opvang enzo gaat. Moet niet gekker worden dat een ander dat gaat bepalen. Of gaat zij ook alles betalen voor jullie? 
En sorry dat ik het zeg, maar ik vind je schoonmoeder op deze manier aardig rijp voor een gesticht. 

Vind het wel erg heftig klinken hoe beheersend jullie (schoon)moeder zich opstelt. Maar vraag me dan ook wel een beetje af wat de omstandigheden zijn. Of je schoonmoeder gewoon een beetje erg apart is (die zijn er natuurlijk) of dat er zaken zijn die haar gedrag wel deels verklaren. Zijn jullie toevallig nog relatief jong of is er misschien sprake van een niet volledig stabiele situatie waarin je schoonmoeder nog verantwoordelijk is voor zaken rondom jullie?
Ik bedoel het absoluut niet denegrerend dus hoop ook dat je het niet zo opvat. Maar omdat het toch een behoorlijk extreme reactie is van een (schoon)moeder kan ik me voorstellen dat de situatie wel leidend is voor wat een goed advies voor je zou zijn. 

Jeetje wat heftig! Schoonmoeders.... ja het is herkenbaar..
Dit zal niet veranderen, het zit in haar aard en het beste om hiermee om te gaan is door het te negeren. Niet voeden, maar dood laten bloeden. Dan houdt zij er op een gegeven moment ook mee op om daarover te zeiken.
Maar eerlijk, jouw vriend zou tegen haar moeten optreden want van jou neemt ze niets aan.

Terug
Bovenaan