Schoonmoeder wil alles bepalen!

Nouja wat belachelijk! Dit slaat echt nergens op, als ik in deze situatie had gezeten was ik echt woedend geweest!! Kan jou vriend niet aangeven dat jullie het helemaal nog niet willen vertellen en dat als ze haar mond niet houd jullie niet komen eten?

vooral grenzen aangeven. Dat is heel belankrijk. Anders walzen dat soort mensen over je heen. En vooral niet toegeven maar zelf bepalen samen met je vriend hoe het gebeurt.

Iedereen bedankt voor de reacties. 
Het is inmiddels nog een stapje verder gegaan allemaal, ze is hier een avond geweest en heeft ons beide de les gelezen. Over hoe we ons kindje op moeten voeden, naar welke opvang en welke school. Ik had baby kleertjes gekocht, moet ik allemaal weer terug brengen want is niet van "bio-materiaal" gemaakt.
Ze heeft zelfs een dag-, week-, en maandrooster gemaakt waar we ons aan moeten houden van haar. Ze komt dit ook werkelijk waar checken. Ze belt iedere avond of het gelukt is etc. etc.
Ik sta echt op het punt om te breken met haar totdat de kleine meid er is...

Dat is echt krankzinnig zeg! 
Hoe verloopt zo'n gesprek dan? Want ik neem aan dat jullie hier niet mee ingestemd hebben toch?

Oh wauw. Dit is echt niet oké. 
Ze mag schema's maken wat ze wil, maar ze mag ze lijkt mij gewoon thuis houden. Ik neem aan dat je de kleertjes toch niet terug gaat brengen? Naar welke opvang, school etc, dat is echt aan jullie. Net zoals jullie opvoed idealen. Het is echt echt echt allemaal aan jullie. Jullie zijn geen 12 meer zullen we maar zeggen. Jullie mogen je eigen fouten maken en jullie eigen successen boeken. Laat je niet onzeker maken.
Ze neemt wel een risico op deze manier, want hoe meer ze van jullie af komt te staan, hoe groter de kans dat dit een negatieve invloed heeft op haar relatie met de kleine straks.
Hoe staat je vriend hierin? 

In dit geval is het zaak voor jouw partner om NU grenzen te stellen. Het is zijn moeder dus laat hij maar eens duidelijk zijn. Hij moet jou en jullie kindje beschermen. Dit zal na de bevalling alleen maar erger worden.
Ik bedoel maar...dat ze jullie elke dag checkt is echt belachelijk!! Die vrouw is ziek in haar hoofd! Ik zou niet opnemen en haar telefoonnummer blokkeren, de sloten veranderen, etc. 
En ik mag toch hopen dat je je kleertjes niet hebt weg gedaan he?

Dit klinkt zo krankzinnig dan ik bijna ga twijfelen aan het verhaal.
Kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zo kan zijn tenzij iemand echt thuishoort in een GGZ instelling. 

Jeetje.. Reken maar dat dit na de bevalling door gaat maar dan x100. Duidelijk grenzen aangeven en als dat niet op een respectvolle manier kan (waarop ze actief deel kan uitmaken van jullie leven) dan maar op de brutale manier. Ga ook vooral niet je gedrag aanpassen door bijvoorbeeld de kleertjes terug te brengen, daarmee geef je alleen maar toe dat ze zo veel macht heeft in jullie huis. Roep je vriend tot verantwoording, hij wordt straks papa en zal zijn kind moeten beschermen tegen dit soort invloeden! Heel veel sterkte...

Terug
Bovenaan