Ik snap ook wel wat BenB zegt..
Mijn ouders wonen op 200km afstand en die zie ik 1x per maand ongeveer. Mijn schoonouders wonen op 5min afstand en ze zien onze kinderen wel 2x per week. Ongeveer 1x per week komen ze even koffie drinken, meestal staan ze onverwacht op de stoep en blijven ze een uurtje. Ze hebben 24 (!!) kleinkinderen, dus ik vind het juist heel bijzonder dat ze tijd maken voor alle kleinkinderen en alle kleinkinderen 1x per week minimaal willen zien.
Ik zou willen dat mijn eigen ouders dichterbij zouden wonen, want 1x per maand Mijn moeder zien vind ik gewoon weinig, maarja dat is helaas niet anders.
Mijn kids zijn ondertussen 3 jaar en 17 maanden. Maar als mijn moeder of schoonmoeder hiet zijn, spelen ze met de kinderen, kruipen de kids op schoot bij ze, ze verschonen ze en doen ze ook in bad. Flesjes geven en in/uit bed halen deden ze ook gewoon toen ze jonger waren. Alleen als ik merkte dat het te druk werd voor mn kinderen en als ze echt gingen huilen, dan pakte ik ze over en troostte ik ze zelf.
Verder vind ik het alleen maar fijn als iemand anders even de kinderen vermaakt of op schoot houdt of een flesje geeft. Idd, je kan zelf nog 100.000x een flesje geven en je kindje in bad doen. Prima toch als iemand anders dat een keer doet? Toezicht houden vind ik ook echt onnodig, je schoonmoeder kan heus wel zelf een kindje in bad doen.
Dat ze 3 uur lang wacht tot je kindje wakker wordt, is wel een beetje gek natuurlijk. Misschien kun je afspreken dat ze even belt voordat ze langs komt, zodat jij kan zeggen of je kindje wakker is of niet. Maar laat je schoonmoeder lekker even een half uurtje wandelen met je kind, wat is daar mis mee? Heb jij even je handen vrij. En je schoonmoeder snakt blijkbaar met een beetje 1 op 1 aandacht met je kindje.
Ik snap je verhaal deels, ik zou ook niet willen dat mn schoonmoeder hier 3 uur lang zit te wachten totdat mn kinderen wakker zijn.. maar dat ze 2x per week een uurtje langs komt en je kindje wilt vasthouden of een keer in bad wilt doen of een flesje geven, vind ik volkomen normaal gedrag voor een oma!