Schoonmoeder

Misschien wel een rare vraag voor dit forum. Maar ik heb het idee dat mijn schoonmoeder niet zo goed weet wat ze moet doen als ze bij mijn zoontje is. Ze past zo nu en dan wel op als ik weg moet. Als ik erbij ben doet ze ook niet zoveel met hem. Soms heb ik het idee dat ze het niet leuk vind als hij huilt, want dan zegt ze : nou ja zeg moet dat zo! En nog meer van die vreemde opmerkingen, waar ik van vind dat het geirriteerd overkomt (iedergeval bij mij). Zegt ze na een uurtje oppassen tegen een ander dat hij erg jengelig was en tegen mij zegt ze dat niet zo. Hoe kan ik hierover tegen haar beginnen. Wat kan ik hier aan doen. Ik vind dit absoluut niet leuk, maar ik moet haar wel vragen voor oppassen, want anders krijgen we praatjes enzo. Wie kan mij advies geven hierover.
O ja we hebben niet zo'n hechte band met elkaar.
 
als je kunt naar een oppas gaat moet je daar een gerust gevoel bij hebben. Je kind moet zich op het gemak voelen. Als jij je niet op je gemaak voelt zou ik mijn kind dus niet brengen. Ik breng mijn kind ook niet naar mijn schoonmoeder. Ze heeft ook nog nooit gevraagd of ze mocht oppassen. eerlijk gezegd toont ze niet veel belangstelling. En als we bij haar zijn, gaat ze ook op een aparte manier met haar om. Inderdaad, alsof ze niet weet wat ze moet doen. Ik breng haar hier dus ook niet. Ik wil dat mijn dochter het leuk heeft, dus ik brang haar alleen naar personen waarvan ik weet dat die leuk met haar omgaan. Bovendien moet ik haar met een gerust hart achter kunnen laten. Mijn advies --> volg je gevoel
 
Ja, ik ben het met anoniem eens. Ook ik heb niet zo'n gerust gevoel als mijn dochtertje bij mijn schoonmoeder is. Het probleem bij mij is dat het soms niet anders kan. Maar dan houd ik het zo kort mogelijk. Dus ze past alleen af en toe een uurtje op. Terwijl ik onze dochter bij anderen gerust de hele dag achter durf te lsaten. Volg dus inderdaad je gevoel!
En praat er eens over met je man, het is tenslotte zijn moeder.
 
nou inderdaad, volg je gevoel hoor, ik zou toch eerst een gesprek met haar aangaan (eventueel je man laten doen; het is tenslotte zijn moeder)enne mensen kletsen toch wel hoor, dus als jij niet wilt dat ze oppast moet je gewoon een oplossing zoeken waar je je wel goed bij voel. En oh ja mijn schoonvader gaat trouwens 1 dag in de week op mijn dochtertje passen als ik weer ga werken, leuk toch?
 
Je kan ook je eigen moeder vragen (als zij daartoe in staat is).
Het is best lastig om je schoon/moeder te vragen. Ze willen het graag op hun manier doen, die manier is volgens hun het beste. Weet wel dat het al heel wat jaar geleden is dat zij de dag hebben doorgebracht met een kleintje. Tijden zijn veranderd.
Neem een leuke oppasmoeder, of een leuk buurmeisje die graag op je kindje wil passen. Of dan toch beter en dagje creche.
 
Hoe kom je aan zo'n leuke en vooral ook betrouwbare oppasmoeder? Want dat zou ik wel graag willen, maar waar vind ik die?
Ik wil best aan mijn moeder vragen of ze op wil passen, maar ik passeer dan wel mijn schoonmoeder en dat kan dus ook niet. De ene wel en de ander niet, daar komt ruzie van.
 
Bedankt voor de reacties.
Ik vraag ook mijn moeder om op te passen als het voor langere tijd is (zij is ook mijn eerste keus), maar zij kan niet altijd want ze werkt zelf ook. En over een tijdje ga ik ook nog een andere ochtend werken (werk nu 1 dag in de week en die dag is mijn man thuis. Neemt ouderschapsverlof op erg leuk. Dus dan moet er oppas komen. Daar zie ik dus tegen op, want mijn moeder kan niet altijd. Mijn moeder is echt heel leuk met ons zoontje en hij vind het ook fijn bij haar. Dus ik laat hem met een gerust hart een ochtend bij mijn moeder achter. Maar net als ene anoniem zegt ik kan mijn schoonmoeder niet passeren om dus niet haar ook een keer te vragen om op te passen. Want dan krijgen we vast praatjes en problemen. Met mijn schoonvader kan ik al helemaal niet overweg, dus die valt ook af. Misschien moet ik het toch wel eens aankaarten bij mijn man, want ja inderdaad het is zijn moeder. Heb ook wel aan een oppasmoeder gedacht, maar ja je moet wel een vertrouwd iemand hebben. En ik heb onregelmatige tijden om te werken dus kan geen oppas doen voor vasten dagen.
Ik zal in iedergeval nog eens goed nadenken over de reacties en wat ik nu ga doen met mijn schoonmoeder.
 
Terug
Bovenaan