Schoonmoeder

Ik zou het eerst met je man/vriend bespreken. Als mijn schoonmoeder iets fout doet in mijn ogen dan zeg ik het meteen. Ik heb geen zin in dat gezeik. Het is mijn kind en ik bepaal de regels. Succes ermee!!!
 
Ik weet wat je bedoelt.Ik vertrouw mijn dochtertje ook niet bij m'n schoonmoeder.Het is inderdaad net alsof ze niet weet hoe ze moet reageren op haar gedrag.Ze is ook best labiel.Het allerbelangrijkste is dat je je kind veilig en vertrouwd achterlaat.En als je het niet vertrouwd dan moet je het echt niet doen.Het is geen hondje wat je achterlaat!!!Mijn man zegt ook weleens of zijn moeder dan niet is een keer op kan passen, maar ik zeg nee.Als ik er niet voor 100% achtersta dan doe ik het niet.Zo simpel is het.En dan praten ze maar, dat interesseert me niet.Het gaat om m'n dochter en de rest kan me niet schelen.
Maar je bent iniedergeval niet de enige met dit probleem!
Succes!
 
Als ik jou mailtje lees, heb ik het gevoel dat je schoonmoeder het ook niet van harte doet. Misschien is ze wel onzeker omdat jij het anders doet dan zij vroeger. Ik zou het toch eens in de groep gooien. Vraag gewoon eens of ze zin heeft om op te passen, en maak duidelijk dat het echt geen probleem is als ze niet kan of wil. Dan wordt het misschien ook al duidelijker
 
Bedankt voor de nog meer reacties op mijn vraag. Klinkt misschien raar maar ben blij dat ik niet de enige ben met dit "probleem" (anoniem van 9-3 21:39).
Ik wil inderdaad ook met een veilig gevoel weg kunnen gaan.
Vraag aan dezelfde anoniem (9-3 21:39) Wat zegt jouw man daarvan en je schoonmoeder (schoonouders)? Heeft dit ook invloed op jullie relatie en invloed op het contact met zijn ouders? Ben er wel benieuwd naar...
Groetjes
 
Ik krijg een beetje jeuk als ik hier verschillende mensen hoor zeggen dat als je de ene moeder op laat passen de andere moeder ook MOET oppassen omdat die zich anders gepasseerd voelt. Ik vind dat zulke onzin. Ik moet eerlijk gezegd helemaal niets en zeker als het om mijn kind gaat niet. Ik laat mensen op mijn kind passen omdat ik ze dat toevertrouw en om geen enkele andere reden. En als mama of schoonmama daar niet mee om kunnen gaan is dat hun probleem. Mijn kind is niet op de wereld gezet om hen te plezieren.
 
Toen ik net zwanger was.Toen vondik hetniet zo ergom mijn schoonmoeder telaten oppassen.Ik kende haar toen nogniet zo goed.Maar nu...Ik word gewoon misselijk van haar gedrag.Ik gingmijn dochter af zetten.Ik gaf haareen zakje met spulletje(vb perdolan) en ze zei "jamai nee(ze had dat allemaal niet nodig.Ze wist alles wel beter.Ik wou mijn kindje een kusje geven ...en ze draaide mijn dochtervan mij weg.Dit spelletje isal maanden bezig.Zei ging me is zeggen hoe ik mijn dochter moet opvoeden.Als ik iets deeddatniet volgens haar verwachtingen waren dan ging ze gewoon gans haar familie en kennissen kring op de hoogte stellen.Nu breng ik stieken mijn dochter naar mijn moeder.Want zij neemt de rol van grootouder wel goed op.Zij heeft respect voor mij alles moeder.Mijn schoonmoeder past nu zo 1keer in de maand op.Ze belt wel af en toe naar mijn moeder om op de hoogte te blijven.Dat zei ook haarkleindochter zo weinig ziet.???IK word missellijk als ze naar mijn kind ziet.
 
Terug
Bovenaan