schoonmoeder

Ik word er echt ziek van.Alles moet ze weten,zien ,horen,verbeteren.In het begin van de zwangerschap had zij al alles in huis om mijn kindje op te vangen.Ze ging alles kopen of lenen.Ik moest zelf nog wennen aan mijn zwangerschap,het ging allemaal te snel voor mij.Ze zet mij onder druk om zo snel mogelijk terug te gaan werken.(ze gaat spijtig genoeg 1dag in de week om mijn dochter passen).Ik heb het gevoel dat ze afgunstig is op mij.Ze zou mij precies liever naar een andere planeet zien vertrekken.Dan heeft ze haar zoon en kleinkind voor haar alleen.Ik word er ziek van.Wie heeft hier nog ervaring mee??
 
he heb jij dezelfde schoonmoeder als ik?????????? Laatst kwamen wij daar binnen trok ze zo de maxicosi uit mijn handen, heeft commentaar als ik wil dan mijn zoontje zijn schoenen aan heeft, heeft commentaar als hij in de box ligt te slapen, volgens haar weet ik er helemaal niks van ondanks dat ik zelfs uit de kinderopvang kom!!!
Maar het ergste komt nog, ze is voor mij en mijn man een vakantie aan het regelen zodat de kleine bij haar kan logeren, nou niet dus he!!!! Zo dat lucht wel ff op!!!!
 
Nou over schoonmoeder gesproken, jullie zijn echt niet de enige die er last van heeft. Ik wordt er gek van al die `goed bedoelde` opmerkingen. Iedere keer: heeft hij al gegeten? heeft hij nog gehuild? hoe was de nacht? Tja jammer genoeg staan onze paarden bij hun op het erf dus ben ik er iedere dag met mijn zoontje, eerst binnen bij hun in een bedje maar nu staat hij gezellig in z`n wandelwagen in de verwarmde stal, zodat ik zelf kan uitmaken of ik ze tegenkom Ik ben al dat gebemoei echt zat, ook ik heb inderdaad ff lekker mijn hart kunnen luchten. Thanks
 
Wij hebben wel echt dezelfde schoonmoeder.Wij gaan nu een weekje op reis.Maar onze auto is te klein.Nu stelde zei voor om zelf ook te rijden om een deel van het gerief af te zetten.Ze zou dan nadien met haar vriendin het dagje aan zee doorbrengen.Ik zei ok dat is dan goed.Gisteren kwam ze me zeggen wat ik allemaal in huis moet halen om te koken voor haar en co.Ze heeft ons weeral goed liggen.Ze staat ook steeds voor mijn deur zonder een seintje te geven.En als ik dan niet open doe.(slapen).Dan komt ze gewoon langs achter om te zien waar ik zit.Resultaat :mijn gordijnen zijn een ganse voormiddag dicht.Om 14u komt kind en Gezin en dat is ook gevaarlijk want ze doet alles om erbij te zijn.Wat ik niet allemaal moet verzinnen.Ze zei ook tegen haar zoon dat ik de telefoon nooit oppak.(ik laat mijn kind niet vallen voor een stomme telefoon).Gisteren stond ze voor de deur.Ik was net een borstvoeding aan het geven.Ze vaarde binnen en nam mijn dochter zo'n uur vast terwijl dat kind moest verder eten.Ik heb het gevoel dat ze mij gaat doodbliksemen als ik mijn dochter vastneem.Raar he.Ik kan het van iedereen heeel goed verdragen dat ze mijn dochter vastnemen.Maar van mijn schoonmoeder kan ik nog niet verdragen dat ze naar mijn dochter kijkt.Het doet goed om het van mij af te praten.Ik zou anders zot worden.Wij gaven ons dochter de eerste weken geen tut omdat ze het niet nodig heeft.Maar moe moeial(schoonmoeder) vond dat niet kunnen.Altijd maar zagen over die tut.En omdat ik daar niet op in ging ging ze het gewoon tegen iederen rond bazuinen,resultaat:iedereen die binnen komt "en heeft ze een tut?"Ondertussen hebben wij een tut gegeven omdat mijn dochter reflux heeft.Moe moeial"zie je wel dat het kind een tut nodig heeft"alles moet ze weten.Voor de rest wist ze wel niet wat sterliseren is????
 
Jullie zijn een stelletje verwende snotapen, Ik heb geen moeder meer maar ook geen schoonmoeder meer en dit maakt mij echt zo kwaad, jullie moeten blij zijn met dit en dankbaar dat jullie er nog 1 mogen hebben, ik zou zo met jullie willen ruilen om mijn moeder en schoonmoeder terug te krijgen, mijn kind heeft geen oma meer en dat is veel erger dan dit gezeur, wees dankbaar en blij met jullie schoonmoeder, later zullen jullie dit wel begrijpen
 
Ik was wat aan het rondsnuffelen welke onderwerpen er zoal op dit forum te vinden zijn en kwam hier langs. Op de laatste reactie van Nita moet ik toch even reageren.
Het is heel spijtig dat jij én je kindje zowel je moeder als je schoonmoeder moet missen, maar dat betekent niet dat daarmee alles wat anderen meemaken 'gezeur' is. Het kan heel storend zijn als iemand anders zich dagelijks met JOUW leven bemoeid. Zeker als je net een kind hebt gekregen en er al zoveel veranderd. Uit jouw reactie meen ik op te maken dat je een goede verhouding had met je moeder en je schoonmoeder. Dat wil niet zeggen dat iedereen dat heeft.
Ik ben bijna een jaar moeder. Mijn schoonmoeder heeft niet mogen meemaken dat haar kleinkind geboren werd. Dat is heel naar, vooral voor mijn man. Maar ik wil ook zeggen dat ik niet gediend zou zijn geweest van constante aandacht en correctie. Dat geldt ook voor mijn eigen moeder. Het is ONS kind en wij maken de dienst uit. Laten zij gewoon oma zijn en het de jonge ouders niet zo verdomd moeilijk maken. Tijden zijn veranderd en hun tijd van opvoeden is geweest.
 
Ik heb een heel goede relatie met mijn moeder.Maar zij kent haar grenzen.Ze weet dat ze mij kan vertrouwen.Mijn schoonmoeder doet niks anders dan ons leven controleren en corrigeren.Ik voel mij niet thuis in mijn eigen huis.Zelfs onze buren gaat ze uithoren.Ik wil niet verwend worden .ik wil mijn vrijheid en mijn privacy.Als ik hulp of vragen heb dan zal ik zelf afkomen.Ik vind dat je heel grof bent.Onze situatie ligt gewoon anders.
 
Jeetje moeders toch waar is jullie mond gebleven op dit forum zeggen jullie van alles maar doe dat lekket tegen haar weet ze meteen waar ze staat.
Zo heb ik mijn schoonmoeder ook de waarheid verteld en ze schrok ontzettend maar wist meteen wat haar plaats was in ons gezin.

dus meiden zet hem op en doe je mond open.

gr een moeder
 
Terug
Bovenaan